Focal 6.1 inbouw

Gestart door BertAle16, november 05, 2023, 11:58:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

BertAle16

hoi hoi
gisteren naar Leiderdorp geweest waar Ton de bekende Focal 6.1 set heeft ingebouwd. Op de terugweg al wel gehoord dat er heel veel potentie in de set zit. Het finetunen en spelen met de instellingen aan mijn persoonlijke voorkeur, moet ik nog doen. Even iets beter weer afwachten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dan nog beter wordt!
In t voorjaar wil ik de deuren bekleden met akoestisch isolatiemateriaal om er nog meer uit te halen.

Ton is een zeer sympathieke relaxte gast en je kan zien dat hij deze sets vaker heeft ingebouwd!!  :)

groeten, Bert
1.3 DGT-T Business Edition, 09-2020

BertAle16

Een begin gemaakt met t afregelen van de installatie. Gaat de goede kant op maar ik vroeg me af op er forummers zijn die dit eerder hebben gedaan. Hoe staan de instellingen bij jou? Uiteraard is dat heel persoonlijk maar t zou helpen als ik een uitgangspunt heb.

Vast bedankt voor je reactie. Groeten Bert

manfred

Instellingen van audio is idd erg persoonlijk, ik heb de Bass op de sub op maximaal en de fijnafstelling doe ik verder gewoon op de standaard knoppen van de audio op het dashboard,daarmee kan je de Bass dan ook weer mee "afregelen"
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

moos

Ik heb de bass en treble op neutraal staan. Eigenlijk een audiofiel trekje... ;)
Ik heb de sub afgesteld om het gebied onder de 80hz op te pakken en de versterker voor de standaard speakers laat ik op 80hz afkappen. Hierdoor maakt de bass de resonanties in de deuren ook niet storend (omdat ze afwezig zijn). De unit kan dan strak en hard muziek weergeven. Ik heb het trouwens met pioneer onderdelen opgezet ipv focal. Maar het idee is hetzelfde.

BertAle16

hoi hoi,
bedankt voor jullie reacties. Idd was ik opzoek naar de crossoverfrequentie, ik ga 80 hz proberen. Onderstussen heb ik deze site gevonden. Kan handig zijn.

https://www.caraudioforbeginners.nl/versterker-afstellen-tutorial/

groeten, Bert

BertAle16

Hoi hoi
Zo langzamerhand vorder ik met t inregelen en wordt t het geluid steeds beter. Hier de nodige tijd en aandacht aan geven loont absoluut. Tevens merk ik dat de luidsprekers na enige uren inspelen beter gaan klinken.
Zodra ik helemaal tevreden ben zal ik een foto met de ingestelde regelaars posten zoals deze voor mij het t beste klinken.

Groeten Bert

gompietje

BertAle16

Hoi hoi
Ik begrijp dat de link niet werkt. Hierbij de tekst van de link: