Batterij sleutel snel leeg

Gestart door jecopzzz, augustus 14, 2023, 19:18:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

jecopzzz

Hallo ,

Is er iemand bekent met het snel leeg raken van de batterij van de sleutel?

Het valt mij op dat de QQ  prima reageerd en detecteert bij een nieuw geplaatste batterij in de sleutel .
Het probleem is echter dat deze steeds sneller leeg lijkt te raken.

Wat ik dan merk:

*niet,slecht of alleen heel dicht bij deuren open en dicht te doen middels de sleutel.
*Vaak geen sleutel gedetecteerd.
*Moeilijk te starten .
Moet de sleutel procentueel gezien +/- 60% ( laag genomen) bij de start knop houden om te starten waarna hij binnen 3 keer start.

Wanneer ik de batterij vervolgens weer vervang is er niks niks aan de hand tot +/- een maand en dan start het langzaam weer .

Iemand een idee of ervaring mee ?
Erg benieuwd wat dit kan zijn of een oplossing bied.

Erg vervelend.

QQ 1.3 dig-t dct 160pk  uit 2019

hermanv

Welk merk van batterij gebruik je? Ik neem duracell, kost iets meer maar gaat wel degelijk langer mee. Ik heb ondertussen zeven jaar de QQ en maar één keer de batterij vervangen

tigrimang

Inderdaad, goede batterijenn nemen helpt. Die ikea batterijen zijn waardeloos. Ik heb Varta.
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

sandor

Ik heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Ruud1963

Citaat van: sandor op augustus 15, 2023, 07:47:36 AMIk heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Die van de Action zijn inderdaad drama.
Had die ook een keer gebruikt en na een paar weken kreeg ik alweer de melding "batterijspanning laag"
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

jecopzzz

Citaat van: hermanv op augustus 14, 2023, 19:56:24 PMWelk merk van batterij gebruik je? Ik neem duracell, kost iets meer maar gaat wel degelijk langer mee. Ik heb ondertussen zeven jaar de QQ en maar één keer de batterij vervangen

Na overleg met de vrouw
Citaat van: Ruud1963 op augustus 15, 2023, 09:08:14 AM
Citaat van: sandor op augustus 15, 2023, 07:47:36 AMIk heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Die van de Action zijn inderdaad drama.
Had die ook een keer gebruikt en na een paar weken kreeg ik alweer de melding "batterijspanning laag"

Bij navraag
Inderdaad ook action batterijen. Toch maar eens de duurdere halen dan.
Als ik het zo lees moet dat het gaan verhelpen .
Heel vervelend.

Dank voor alle reacties!

deusjevo

Klopt, goed merk pakken, been there done  that  \-/
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

jaapwal

Helaas gisteren batterij leeg ook van de reservesleutel. Varta gekocht CR2032, helaas geen contact met de auto.. Nu nog alleen de auto open te krijgen met de fysieke sleutel, met de afstandsbediening tegen de start knop wel te starten. Auto alleen af te sluiten met de fysieke sleutel, helaas klappen de spiegels niet meer in. Iemand idee wat dit kan zijn. De plus van de batterij naar boven geplaatst trouwens.

Nissanwielmonteur

De plus moet in de handzender liggen en de min moet naar het achterdeksel
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

jaapwal

Citaat van: Nissanwielmonteur op juni 16, 2024, 11:56:27 AMDe plus moet in de handzender liggen en de min moet naar het achterdeksel
Klopt zo zit de Varta erin.

lapalmeraie

Citaat van: jaapwal op juni 16, 2024, 11:17:04 AMhelaas klappen de spiegels niet meer in.

Dat is een setting in het menu. Misschien per ongeluk gereset met al het gedoe?
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

jaapwal

Update batterij sleutel:
Vanochtend bij de dealer geweest, tot hun verbazing werkt ook de nieuwe batterij van Nissan zelf ook niet!
Nog grotere werd de verbazing dat ook een nieuwe batterij in de reserve sleutel ook niet meer werkt. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt 2 sleutels die niet werken. Er wordt een  nieuwe set sleutels besteld, dit onder garantie.

jaapwal

Citaat van: jaapwal op juni 17, 2024, 14:54:56 PMUpdate batterij sleutel:
Vanochtend bij de dealer geweest, tot hun verbazing werkt ook de nieuwe batterij van Nissan zelf ook niet!
Nog grotere werd de verbazing dat ook een nieuwe batterij in de reserve sleutel ook niet meer werkt. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt 2 sleutels die niet werken. Er wordt een  nieuwe set sleutels besteld, dit onder garantie.
2 nieuwe sleutels ontvangen, na een half uur heeft de dealer ze aan de praat gekregen. Openen en starten van de auto weer als gewoonlijk. Opmerking van de dealer en Nissan, ze hebben beide geen idee wat de oorzaak is. Ik moet het maar even aankijken of dit probleem in de toekomst zich weer voordoet!