Batterij sleutel snel leeg

Gestart door jecopzzz, augustus 14, 2023, 19:18:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

jecopzzz

Hallo ,

Is er iemand bekent met het snel leeg raken van de batterij van de sleutel?

Het valt mij op dat de QQ  prima reageerd en detecteert bij een nieuw geplaatste batterij in de sleutel .
Het probleem is echter dat deze steeds sneller leeg lijkt te raken.

Wat ik dan merk:

*niet,slecht of alleen heel dicht bij deuren open en dicht te doen middels de sleutel.
*Vaak geen sleutel gedetecteerd.
*Moeilijk te starten .
Moet de sleutel procentueel gezien +/- 60% ( laag genomen) bij de start knop houden om te starten waarna hij binnen 3 keer start.

Wanneer ik de batterij vervolgens weer vervang is er niks niks aan de hand tot +/- een maand en dan start het langzaam weer .

Iemand een idee of ervaring mee ?
Erg benieuwd wat dit kan zijn of een oplossing bied.

Erg vervelend.

QQ 1.3 dig-t dct 160pk  uit 2019

hermanv

Welk merk van batterij gebruik je? Ik neem duracell, kost iets meer maar gaat wel degelijk langer mee. Ik heb ondertussen zeven jaar de QQ en maar één keer de batterij vervangen

tigrimang

Inderdaad, goede batterijenn nemen helpt. Die ikea batterijen zijn waardeloos. Ik heb Varta.
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

sandor

Ik heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Ruud1963

Citaat van: sandor op augustus 15, 2023, 07:47:36 AMIk heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Die van de Action zijn inderdaad drama.
Had die ook een keer gebruikt en na een paar weken kreeg ik alweer de melding "batterijspanning laag"
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

jecopzzz

Citaat van: hermanv op augustus 14, 2023, 19:56:24 PMWelk merk van batterij gebruik je? Ik neem duracell, kost iets meer maar gaat wel degelijk langer mee. Ik heb ondertussen zeven jaar de QQ en maar één keer de batterij vervangen

Na overleg met de vrouw
Citaat van: Ruud1963 op augustus 15, 2023, 09:08:14 AM
Citaat van: sandor op augustus 15, 2023, 07:47:36 AMIk heb ook dat probleem , ik heb een setje batterijen bij action idd niet de beste blijkbaar .

Die van de Action zijn inderdaad drama.
Had die ook een keer gebruikt en na een paar weken kreeg ik alweer de melding "batterijspanning laag"

Bij navraag
Inderdaad ook action batterijen. Toch maar eens de duurdere halen dan.
Als ik het zo lees moet dat het gaan verhelpen .
Heel vervelend.

Dank voor alle reacties!

deusjevo

Klopt, goed merk pakken, been there done  that  \-/
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder