Android autoradio met navigatie

Gestart door Jacobs1973, juli 14, 2023, 17:22:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

tigrimang

Het is (indien de juiste bekabeling) plug and play. Het instellen van de Android is nog moeilijker  :-
Enige enge is het weghalen van de airco paneel. Daarna is het gewoon trekken en uitwisselen.
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

knipperlichtrechts

Ik kaap dit topic even voor wat vragen over de Android units.

Erg vaak wordt de Dasaita genoemd in wat oudere topics, is dit nog steeds de betere set?

En kopen jullie die dan gewoon via AliExpress? Ik zie zo snel geen resellers staan met veel verkopen op hun naam.

En de 360 camera werkt met een extra stekker maar heb je dan ook de orginele functionaliteit? Dus wisselen tussen de cameras of zelf de front camera starten als je bv langzaam rijdt?

Nissanwielmonteur

Het beeld van de 360 camera komt via dezelfde draadjes als van de enkele camera.

Beeld wordt in een andere rekeneenheid gevormd.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

knipperlichtrechts

Citaat van: Nissanwielmonteur op augustus 12, 2023, 09:42:56 AMHet beeld van de 360 camera komt via dezelfde draadjes als van de enkele camera.

Beeld wordt in een andere rekeneenheid gevormd.

Ben je dan ook in staat de camera te starten zoals in de orginele unit? Dus zonder de auto in zijn achteruit te zetten?

Nissanwielmonteur

Voor zover ik gezien heb kan dat.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Ik kan beamen dat alles werkt zoals origineel. Alleen werkt bij mij (ik heb een Tesla scherm) de park assist niet. Bij de landscape scherm (Ik had die eerst) werkte hij wel. in de nieuwe versies zal dat niet anders zijn.
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Jacobs1973

Vraagje, heb de radio ingebouwd en alles werkt goed. Ik heb ook DAB+, maar hoe kan ik nu zien of dat deze werkt?.

Als we luisteren denken we dat het een stereo geluid.

Heb een 6 pins kabel met 2 USB aansluitingen, aangesloten aan de DAB+ adapter. En de adapter aangesloten met een extra kabeltje aan de bruine kabel die in de auto zit. Ben er vanuit gegaan dat het niet uitmaakt welke USB aansluiting ik gebruik, omdat ze van dezelfde kabel komen en er verder geen label aan de kabel zat.

tigrimang

Even ervan uitgaande dat er al dab+ in de auto zit. Als je dab+ ontvangt is dat al een teken toch?
Of is het toch de FM radio?
Maar je moet in de appstore een dab+ speler downloaden. Ik weet niet of een dab+ al voorgeinstalleerd staat op het apparaat, dat was toen nog niet......
Dab-z is de beste app vond ik.
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Jacobs1973

Er zit DAB+ in de auto (bruine kabeltje). Heb de app DAB-Z gedownload en opgestart, maar hij komt verder dan het blauwe begin scherm en doet dan helemaal niks. SLuit niet af (zoals er staat als er geen dab is), maar gaat ook niet verder. App verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar blijft nog steeds op het blauwe scherm hangen.

Jacobs1973

Laat maar, het is gelukt. Heb DAB-Z werkend gekregen en alle beschikbare DAB zenders er op staan.

Alleen geeft in het scherm waar de zenders allemaal onder elkaar staan, niet alle logo's weer. Bijvoorbeeld van Qmusic mis ik het logo, terwijl 538, NPO 1,2,3, SALM enz wel de logo's laten zien.

Iemand een idee, of is dat niet mogelijk

Jacobs1973

En als we dan toch bezig zijn  ;), Kan ik een widget van het opstartscherm vervangen door een andere widget.

Heb nu de radio widget van Sinosmart zelf op het opstartscherm, maar wil deze vervangen door de widget van DAB-z, maar weet niet hoe. In de omschrijving in de radio zelf staat, is ingedrukt blijven houden en dan prullenbak selecteren, maar krijg geen prullenbak te zien als ik hem ingedrukt houd, start hij alleen maar op.

Omcirkelde moet weg en vervangen worden DAB-Z

tigrimang

Kan je niet kiezen in verschillende achtergronden of widgets? Anders even die Chinezen vragen. Ik denk dat jouw model nieuwer is dan mijn systeem en dus er andere instellingen gerangschikt zullen zijn.
Ik kan mijn achtergrond niet wijzigen.... Wel kiezen uit een paar standaarden. Wel heb ik een 2e blad waar ik snelkoppelingen heb staan van verschillende apps. Ik heb ook k knoppen aan de zijkanten. Daar kan ik bv de specifieke app aan koppelen. Maar knoppen heeft de landscape model niet  :P
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Madmaus

Zijn er mensen met een J11b en aftermarket radio waarbij Park Assist wel werkt.
Ik las ergens dat op de sinosmart het wel werkt op een J11 maar niet op een J11b.
2020 Qashqai Tekna +

Mark67

@tigrimang Hey ik zie dat jij ook zo ene android radio heeft.Ik heb ook ene geplaatst maar het de radio kraakt en als ik het volume op max zet, is het nog niet hetzelfde als gewoon. Heb jij daar een oplossing voor .grtz

tigrimang

Alleen de radio kraakt? Of het geluid in het algemeen
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI