Focal ICRNS165 goed alternatief voor IFR 165-2?

Gestart door JeroenB, september 18, 2024, 19:14:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeroenB

Hallo, ben dus sinds paar weken trotse eigenaar van een Zwarte Tekna 1.3 DIG-T 140pk uit 2021.
Erg tevreden ermee maar merk nu pas dat rechter voordeur speaker trilt.
Nog niet achter of het de speaker is of de deur/speaker behuizing zelf, maar vind het geluid sowieso niet echt geweldig en zag dat ik niet de enige ben hierin.

Al een beetje rondgekeken hier voor upgrade en zie veel berichten over Focal en van plan om te beginnen met de voordeur speakers te vervangen. Lijkt erop dat Focal Music Drive IFR165-2 beste keus is voor wat ik zoek, maar deze lijken niet meer te krijgen te zijn?
Ik zie wel de Focal ICRNS165 te koop, dus is dit een goed alternatief en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo niet, andere suggesties?
QQ 1.3 Tekna DIG-T 140PK 2021

Huub61

Qashqai 2018 J11 1.6 Tekna

Nissanwielmonteur

De ICR speakers is in mijn optiek te duur voor hetgene wat hij beter is dan de IF.

De IF heb ik bij Renault hier in bestelling staan.

Helaas al een week of 6.

De Focalset met subwoofer kan ik momenteel ook niet aankomen.

Ik ben reeds op zoek naar een alternatief.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

JeroenB

Ok beide bedankt, ik overdenk het nog even. Beste prijs die ik vond tot nu toe is €139 voor de ICRNS165 en daarvoor wil ik het misschien wel proberen.

JeroenB

Maar iemand nog tips wbt het trillen te stoppen, want dat zal met andere speakers niet anders zijn. Ben wel bang dat ik het deurpaneel er dan sowieso af moet halen, vandaar dat ik dan ook gelijk de speakers wil vervangen :)  Het lijkt erop dat het rooster voor de speaker trilt, want als ik erop druk is het weg, maar moet nog even goed kijken ernaar..

Nissanwielmonteur

De speaker zal stuk zijn. Het rooster is geen los onderdeel. 
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

JeroenB

Ok thx, was ik al bang voor dus denk dat ik toch maar de Focal ICRNS165 ga bestellen om op te lossen.

JeroenB

Besteld dus laat weten hoe bevalt zodra ingebouwd

JeroenB

Aangezien ook de ICRNS165 leverproblemen had bij alle webshops uiteindelijk voor JBL GTO 609C gegaan en laten inbouwen aangezien ik de tweeters en filter inbouw niet zelf aandurfde. Bevalt goed!
Was overigens een set voor de Opel Vivaro die blijkbaar ook past met de bijgeleverde ringen. Prijs voor set was €149 bij Audiovolt Almere

JeroenB

Aangepast hierboven. Lukt niet om te verwijderen.. :-!