ratelend geluid in motor QQ

Gestart door HansQS, mei 10, 2023, 18:47:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

HansQS

Sinds gisteren een ratelend geluid in de motor:

Tekna 1.2, bj. 2014, 160.000 km.

Oliepeil is gecheckt en is oké, geluid verdwijnt niet bij gasgeven, stationair trilt de auto ook een beetje.

Wie herkent het probleem? Heb wel een geluidsfragment maar lukt niet om te uploaden.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

HansQS

Dealer is net als Nissanwielmonteurook de mening toegedaan dat het te maken heeft met distributieketting/spanrol.
Vind het ook een risico om op eigen kracht naar de garage te rijden. QQ wordt nu opgehaald door afsleepbedrijf via Nissan Assistance en naar dealer gebracht voor reparatie. Via Nissan Assistance wordt ook een huurauto ter beschikking gesteld voor 3 dagen.

deusjevo

Ik heb het ook gehad maar dan alleen bij stationaire motor dacht ik.
Bleek de kettingspanner te zijn
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

HansQS

QQ weer klaar, distributie ketting is vervangen + relevante onderdelen. Met dank aan de Nissan reparateur die er deze week tijd voor heeft vrijgemaakt. Leenauto via Nissan Assistance weer ingeleverd, waarbij opgemerkt moet worden dat alles uitstekend is geregeld door Nissan.

cortrans

Er mag best reclame voor deze dealer gemaakt worden. Niet elke dealer maakt haast....
Ik moet een maand wachten op aflevering auto (inclusief met trekhaak montage)...
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Nissanwielmonteur

Die trekhaak had je beter aan mij kunnen vragen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

sandor

Kan er een kilometerstand vermeld worden aub .