Matige opbrengst LED dimlicht

Gestart door Ruud1963, maart 20, 2023, 17:55:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud1963

Sinds ik in het bezit ben van de QQ 1.3 DIG-T Tekna+ ben ik niet tevreden over de opbrengst van de LED lampen die erin zitten.
Een vriend van mij heeft een Yaris Cross en ik reed vorig weekend met hem mee en verbaasde mezelf over de hoeveelheid licht die hij voor zijn auto had, beduidend meer dan bij mijn QQ.
Nu gaat de auto 18 april naar de dealer voor een probleempje met de camera en heb dit ook aangegeven.
De monteur gaf aan dat ze ernaar gingen kijken maar dat ze alleen maar iets aan de afstelling konden wijzigen als deze niet goed was.
Herkent iemand zich in dit verhaal?
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

srna513006

Ik rijd nagenoeg in hetzelfde type en ook met bouwjaar 2021 maar herken dat probleem niet.
Maar feitelijk kan ik alleen maar roepen dat dit type een behoorlijke lichtopbrengst heeft.
Ik vergelijk dat met mijn vorige QQ 1.2 Tekna maar ja dat was een ander soort verlichting.

Wat ik mij afvraag is hoe je nu constateert dat de LED verlichting van jouw QQ een mindere opbrengst zou hebben, wat is jou referentiepunt?
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Nissanwielmonteur

Zal denk ik inderdaad een kwestie van afstellen zijn.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Ruud1963

Citaat van: srna513006 op maart 20, 2023, 19:09:22 PMIk rijd nagenoeg in hetzelfde type en ook met bouwjaar 2021 maar herken dat probleem niet.
Maar feitelijk kan ik alleen maar roepen dat dit type een behoorlijke lichtopbrengst heeft.
Ik vergelijk dat met mijn vorige QQ 1.2 Tekna maar ja dat was een ander soort verlichting.

Wat ik mij afvraag is hoe je nu constateert dat de LED verlichting van jouw QQ een mindere opbrengst zou hebben, wat is jou referentiepunt?


Mijn referentiepunt(en) zijn mijn ogen  ;D
Zonder dollen, het viel me al langere tijd op dat andere auto's die uitgerust zijn met Led meer licht voor de auto hebben dan mijn QQ  ;)
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

Ruud1963

Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

T&T

Heb ook gemerkt dat er minder licht uit komt dan bij een ander merk, maar verklaarbaar.
De andere wagens hebben dubbele led dimlicht in de koplampen valt me dan vaak op wat het voor mij verklaard maakt.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Ruud1963

Het is al even geleden maar zal nog even het resultaat vermelden na onderzoek door de dealer.

Het lag dus aan de afstelling.
Ik merk dat de lichtbundel nu veel wijder is en minder naar rechts schijnt.
Daar waar ik eerst aan de linkerkant van de auto weinig licht had heb ik dat nu wel.
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007