Kaartupdate gaat niet, foutmelding "abonnement verlopen" !!

Gestart door Geezer, maart 06, 2023, 15:11:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BruggC

--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

Geezer

Gisteren bij de dealer geweest, kreeg het ook niet voor elkaar. Accu nog een tijdje losgekoppeld, hielp ook niet. Daarna heeft de dealer contact met Nissan technische afdeling gehad. Deze hebben een bestand van circa 15Gb gestuurd en dit zo moeten worden ingelezen in de auto en daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. Dealer heeft het echter erg druk, dus kan nog even op zich laten wachten. Ik ben benieuwd, veel vertrouwen heb ik er niet meer in dat dit de oplossing zou zijn. Mijn gevoel zegt dat het systeem in het voertuig nu via de usb stick geheel ge-update wordt. Het lijkt me dat dit dan echter het probleem voor de toekomst nog niet oplost. Wordt (helaas) vervolgd.

srna513006

Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat het probleem met de kaart-updates bij Nissan ooit wordt opgelost.. :-!
Zolang ik Nissan rijd en dat is al heel lang ondervind ik en met mij vele anderen problemen met de kaart-update.
Ik heb het in elk geval opgegeven en gebruik zoveel mogelijk mij iPhone voor navigatie.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

cortrans

En mijn bolide is inmiddels ook in mijn bezit, echter zit bij mij zelfs een nog oudere versie van de kaarten erin, versie: 17445_0_6.

Nu lees ik hier dat ik eerst de connectie met de Nissan Connect app moet maken, echter dat gaat ook al niet goed.
VIN nummer ingevuld, in de auto naar "NissanConnect Services" > Informatiekanaal > en dan zie ik geen Account Informatition (dus kan ik niet verder......)
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

cortrans

Ik heb de NissanConnect services inmiddels draaien op de telefoon
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

cortrans

De technische dienst van Nissan gaat nu uitzoeken waarom de kaart update op verlopen blijft staan, file info werkt inmiddels wel gewoon goed.
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

cortrans

Ik ben nu al 3,5 week bezig met de helpdesk van Nissan, maar het schiet niet echt op.
Meestal zitten er tussen het contact weer enkele dagen tussen, dus ja....
Het updaten van de navigatie kaarten wil maar niet vlotten, en staat nog steeds op versie 17445_0_6.
De software versie is (hopelijk) wel goed, deze is: 283C37392E
en navigatieversie: nav21.01_stabi_2021.48.1

kreeg al eens een mail, dat de nieuwe kaarten klaar staan voor mij, maar blijft, maar aangeven dat ik de nieuwste kaarten al heb.
nu weer foto's naar de helpdesk gestuurd, dus maar weer afwachten.......
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Harry1969

Ik volg dit draadje ook maar even. Loop tegen precies hetzelfde probleem aan in onze Nissan Juke. Wel hebben wij de kaartversie 17445_0_12 draaien. Heb de stappen zoals hierboven beschreven doorgelopen maar kom ook nog niet veel verder.
Nissan Juke 1.0 DIG-T N-Connecta Cold Climate Pack, Parking Pack, Technology Pack

BruggC

#23
@Harry1969,

Als het goed is staat er op de regel waar de kaartversie staait een "i", zoja dan kun je hierop drukken.
Je moet dan een overzicht krijgen van de aanwezige kaartversies per land.
Het zou mij niets verbazen dat je voor Nederland 17445_12 ziet staan en bij alle overige landen iets tussen17445_0 en 17445_11.
Waarschijnlijk heb jij jou automatische update beleid op Nederland staan of op "Actuele Regio".
In theorie zou je per land een update moeten kunnen doen, tenzij Nissan, tijdelijk, gestopt is met het verstrekken van updates.
De kaartversie op onze Qashqai J12 is 17445_11_12, deze dateerd al vanaf eind 2022 en zegt dus genoeg over het update beleid van Nissan.
--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

cortrans

Helaas zit ik voor Nederland dus nog steeds op 17445_0_6.
De technische afdeling van Tomtom zou zich er nu mee gaan bemoeien volgens de helpdesk
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

BruggC

@cortrans

Heb je al eens via de Nissan Connect App in de Nissan Store (het winkelwagentje rechtsboven in de App) gekeken wanneer het abonnement van b.v. de kaartupdates verloopt?
--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

cortrans

Eerst gaf hij steeds aan dat de kaart update verlopen was, terwijl de auto precies een jaar oud was.
Na contact met Nissan, is dit inmiddels opgelost, maar helaas nog steeds geen nieuwe kaarten (nu al meer dan een maand)
De afdeling Tomtom van Nissan zou het uitzoeken, maar heeft er blijkbaar hebben die er zelf ook moeite mee
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

cortrans

Mischien vinden jullie mij een "drammer", dat mag hoor, maar na dik anderhalve maand is het probleem nog steeds niet opgelost met de klantenservice van Nissan.
Blijkbaar hebben zelfs de techneuten van Tomtom geen oplossing om het werkend te krijgen.
Hoe moeilijk kan het zijn, om een service opnieuw te activeren???
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

wimjosenicky

Hallo Harry1969,
Ik heb ook een Nissan Juke, uit 2021.
Ik zie dat bij jou de navigatie al op 0_12 staat. \-/ "Wel hebben wij de kaartversie 17445_0_12 draaien" Heb je dit zelf gedaan of was dit al zo toen je hem kocht? En hoe heb je dit gedaan als je het zelf hebt gedaan. Ik krijg het niet voor elkaarhttps://www.qashqai-passion.nl/Smileys/classic/bonk.gif

Krijg hem niet hoger dan 17445_0_4
Hoor het graag van je.
Groet,
Wim