Weinig animo voor aankoop Juke Hybrid?

Gestart door srna513006, februari 04, 2023, 17:12:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

srna513006

Omdat wij volgend seizoen niet meer in Spanje gaan overwinteren en wij wat zuiniger wilden rijden overwogen wij om onze huidige auto in te ruilen tegen b.v. een Juke Hybrid 2022.
Daarbij komt ook nog dat wij in het vervolg maximaal maar 6 tot 8.000 km per jaar zullen rijden en dat hoofdzakelijk in onze regio / stad.
Het verbaasd mij echter dat ik weinig berichten en goede reviews zie waar de Juke Hybrid 2022 wordt beoordeeld.

Zo langzamerhand vraag ik mij ook overigens af of het überhaupt nog wel verstandig is om tot aankoop van een Hybrid over te gaan want de toegevoegde waarde t.o.v. mijn huidige QQ is minimaal.
Eigenlijk zou ik best volledig elektrisch willen rijden maar wij wonen is een appartement en dan is opladen wat lastig.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

tigrimang

Ik snap soms de argumenten niet. We willen zuiniger rijden, hybride rijden etc.

Dat weegt toch niet op tegen de inruilkosten die je maakt? Dan raak je volgens mij je hele voordeel kwijt.

Om een auto om te ruilen kunnen mijn inziens maar een paar goede redenen zijn.

De auto geeft problemen.
De auto is te groot.
Je wilt van handgeschakeld naar automaat of vice versa.
Je bent uitgekeken in je model en wilt gewoon een andere.
Te duur. Dus ruil je hem in voor een goedkopere, lichtere en kleinere versie. Waardoor je niet hoeft bij te betalen....

Misschien denk ik te simpel.

De Juke hybrid komt overigens niet veel voor nog :)

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Nissanwielmonteur

De vraag is of het een succes zal worden.

Bij ons rijd de verkoper1 op 20 met een benzine versie en 1 op 17 met een Hybrid versie.

Daarnaast komt eind Maart de nieuwe Mitsubishi ASX oftewel Renault Captur met Mitsubidhi logo.
Deze heeft ook een stekker Hybride, maar de betere versie is gewoon de alom bekende 1.3 met DCT bak zoals in de QQ J11.

Dan heb je dus 3 merken die hetzelfde model voeren, waarvan er 1 een eigen neus heeft en slechts 2 motor varianten.

Rara, wie loopt er achter de feiten aan zoals gewoonlijk.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

srna513006

Ton inderdaad,
Zo'n idee kreeg ik ook al een beetje want anders zou je je bij een succesvol model wat meer enthousiaste berichten van gebruikers lezen.
Daarnaast wordt het lastig om bij de keuze van een Hybrid de Toyota Yaris Cross Hybrid links te laten liggen.
Alleen de maximale 10 jaar garantie voor een Toyota is het overwegen waard.
Ok, na de 5 jaar standaard fabrieksgarantie zijn de volgende 5 jaar ook niet helemaal gratis want vanaf het 5e jaar betaal je elk jaar een best stevig bedrag voor de onderhoudsbeurt om weer voor één jaar extra garantie in aanmerking te komen.
Wel een goed gebaar van Toyota, daar kan Nissan nog iets van leren.

Maar ja, ik denk dat wij eerst nog een jaar met onze mooie QQ 1.3 160 DCT Tekna+ doorrijden.

wimjosenicky

Hallo srna513006,
Ik weet niet of u al hebt gereden in de Juke Hybrid.
Ik heb 2 weken geleden gereden in de Nissan Juke Hybrid, ik vond het zwaar tegenvallen.
Wat een lawaai in de auto als je op de buitenwegen rijdt! :o In de stad is het prettig dat hij iedere keer weer bijlaadt. Al met al blijf ik voorlopig rijden in mijn benzine Juke. \-/
Succes met je besluit.
Groet,
Wim Verhoeven

srna513006

Ja, ook ik heb een proefrit met de Juke Hybride uitgevoerd en ook ik vond het tegenvallen.
Gelet op deze ervaring plus de best hoge prijs van de Juke Hybride hebben wij uiteindelijk een anderhalf jaar oude Toyota Yaris Hybride Dynamic (import) gekocht met 9.200 km.
Op de inruil van mijn QQ kreeg ik nog geld toe.
Tot nu toe bevalt de Yaris prima, ik rijd gemiddeld 4.2 l/100 km en daar ben ik best content mee.

HdK

McSherman

We hebben de Juke Hybrid Tekna nu een week en bijna 1000km ermee gereden. Hiervoor hadden we een QQ J11B 1.6 Tekna+.
Onze ervaring in deze eerste week is vooral het solide gevoel ten opzichte van de QQ, dit is véél meer een blokje op de weg. Fijne respons op het gaspedaal en met de E-Pedal is het erg relaxed rijden!
We zijn er in het eerste weekend de Ardennen mee in geweest en daarna gemengd woon-werk verkeer, na de eerste tankbeurt de gereden kilometers en de getankte liters verrekend naar een eerste gebruiks gemiddelde van 4,8 liter op 100 kilometer. Ik vind dit zeker niet slecht (hoewel verbruik voor ons geen echt issue is).

We hopen nog veel plezier aan onze Juke te mogen beleven!!

John van Hooijdonmk
Nissan Juke Hybrid Tekna, Two Tone Silver Black, Sound and Ride pack, Urban pack dark silver, 19" Alloy