Qashqai diesel wel of niet naar Nederland.

Gestart door frankr, januari 29, 2023, 16:24:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankr

Hallo Forum.
Ik woon al 20 Jaar in Spanje en ben niet meer op de hoogte van de wetten en regels in Nederland!
Ik heb het voornemen dit jaar weer naar Nederland te emigreren!
Ik had het idee om mijn Qashqai Diesel van 2014 mee te nemen en daarom keek ik naar de motorrijtuigen belasting.
Het is me niet zo duidelijk wat ik moet invullen bij de calculator online, ik weet bijvoorbeeld niet wat op deze vraag te beantwoorden "Is op uw motorrijtuig de fijnstoftoeslag van toepassing?"
Het lijkt er op dat ik voor de diesel  385 euro per 3 maanden moet betalen en voor dezelfde auto op benzine 193 euro per 3 maanden.
Klopt dit wel? Ik schrik daarvan! (Hier in Spanje betaal ik 160 euro per jaar)
Nog een vraagje is wat de kosten zijn voor diesel en benzine rijden?
Is diesel nog steeds goedkoper dan benzine? En rijd diesel ook goedkoper dan benzine?
Het lijkt er dus op dat ik mijn auto moet inruilen voor een benzine (heeft dat zin):-(
Jammer want ik heb 3 camera's ingebouwd, subwoofer geplaatst en een 11 inch Android touchscreen geplaatst.
Wie kan mijn vragen beantwoorden?
Groetjes
Frank

Nissanwielmonteur

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/fijnstoftoeslag-motorrijtuigenbelasting

Heb je daar al gekeken??


Verder is een liter diesel momenteel bijna even duur als benzine.

Een diesel rijd wel meer kilometers per liter dan een benzine.

Tevens hebben we hier nu bij de apk een deeltjes teller meting. Verwijderd roetfilter of defect kan hoge kosten met zich meebrengen.

Anderzijds blijkt wel uit het vakblad AMT dat de Renault diesels het minste problemen geven.

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

deusjevo

Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder