Ervaring met de origine Nissan dakdrager voor de QQ J11 met open rail

Gestart door srna513006, september 10, 2022, 10:43:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Twee jaar geleden heb ik mijn Thule Wingbar EVO dakdragers verkocht maar ben intussen weer op zoek naar een stel dakdragers.
Nu zie ik op Marktplaats een stel originele Nissan dragers, zie bijlagen.
Het is het type KE732-4E510.

Wat ik daaruit niet kan opmaken is hoe deze dragers op de open rail van mijn QQ J11B worden bevestigd.
De vorige Thule dragers werden met een soort plastic riem om de dragerstang bevestigd maar dat vond ik persoonlijk geen fijn systeem.

Weet iemand hoe de dragers van dit type worden bevestigd en hoe zijn de ervaringen?





QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

deusjevo

Ik heb deze ook gehad, ze werken perfect en ze veroorzaken relatief weinig windgeruis.
Bij deze haal je het "beschermkapje" eraf en vervolgens draai je de klemmen met een wat lange inbussleutel vast.

Heb ze ondertussen alweer verkocht en de Qashqai is ook weg dus helaas geen praktijkfoto's.

Waren wel redelijk prijzig, heb ze zelf ook op Marktplaats voor iets van €125 gekocht meen ik
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

srna513006

Bedankt voor de snelle reactie.

Het vastklemmen d.m.v. een lange inbussleutel was ook bij de Thule Wingbar het geval maar daar trok je een soort plastic band strak om de drager heen.
Zoals ik al schreef vond ik het lastig om de band om de drager te krijgen.

Zoals ik het á.h.v. het beeldmateriaal kan beoordelen is dit bij de Nissan drager niet het geval, correct.
Zo ja, wordt hierbij een soort klem gebruikt die de drager aan de rail vastklemt?

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

deusjevo

Geen band of zo, gewoon een klem.
Ik had kleine merktekens op de dakrails gezet, denk dat ze binnen een minuut of 5 geïnstalleerd waren.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

srna513006

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020