Bip&Go plaatsen voor Franse tolwegen

Gestart door HaaJee, augustus 03, 2022, 21:40:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HaaJee

Hallo, ik ben benieuwd naar de ervaringen met het plaatsen van de Bip&Go tolbadge voor de Franse tolwegen. Het advies is om deze aan de rechterkant van de spiegel te plaatse maar mijnn2109 Qashqai heeft veel meer ruimte op de zwarte stippels aan de linker kant (zie foto). Wie heeft er al ervaring met de Bip&Go aan de linkerkant i.p.v. aan de rechterkant?



caveman

Op mijn J11 rechts, op mijn J12 nu links daar dashcam rechts hangt. Maakt geen enkel verschil.

gompietje

Op mijn j11 heb ik hem ook links hangen geen enkel probleem

lapalmeraie

Idem hier, op het linker stuk, onder het linker kaartlampje zeg maar op jouw foto gezien.
Achter de zwarte stippels en werkt perfect.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

deusjevo

Al een auto of 4 links gehad, nooit een probleem ondervonden.

Aanrader!
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Ruud1963

Er zijn er ook genoeg die leggen hem gewoon op het dashboard en ook dan werkt hij nog perfect.

Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

chris15

Bij mij rechts van de binnenspiegel en geen problemen.
Qashqai J12 1.3 MHEV Tekna Plus X-tronic, Pearl White metallic, 23-04-2022, 037.000 km.

Siena

Normaal gesproken ligt hij in het dashboardkastje, in zijn afschermende hoesje. Kom ik bij een tolpoort, dan hou ik heb even voor het raam in het gestippelde stuk bij de binnenspiegel. Links of rechts maakt niet uit. Als ik het zelf doe, is het links. Doet mijn vrouw het, dan is het rechts.

lapalmeraie

Waarom hang je hem niet gewoon achter het raam? Is dat niet eenvoudiger?
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

tigrimang

Al die stickers op je raam, dat is toch niet mooi meer, voor duitsland moet je ook 1 plakken, dan 1 voor zwitserland en dan kan je zo doorgaan....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

deusjevo

Die Duitse en Franse stickers heb ik op een stukje dun plastic van een omslaghoesje geplakt en gaan achter de ruit indien nodig, officieel mag dit niet trouwens.
Voor Oostenrijk en Zwitserland werkt dit al helemaal niet omdat het verboden is.

Dat zwaaien zou ik toch niet doen, als je hem toevallig tussen je stoel laat vallen in alle "hectiek" heb je een groot probleem en sta je de hele boel op te houden net als een voorganger van ons afgelopen zomer voor het 30 km poortje.  :-!

Gewoon houdertje opplakken waar hij hoort en dan de badge verwijderen indien niet in gebruik.
Je kan zelfs het houdertje met een permanent marker eerst zwart maken voor het opplakken dan valt hij haast niet op op het gestippelde gedeelte.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

J@n

Links van de spiegel in het zwarte gedeelte. (Horizontaal)

Siena

Het schijnt dat ze die dingen kunnen skimmen, dus ongebruikt moet hij weg van het raam. Als de houder voor het raam zit, weet iedereen dat je zo'n ding hebt. En hij ligt dan normaal altijd in het dashboardkastje. Bij mij dus ook, maar dat zie je niet van buiten.
Met zo'n ding voor het raam is het ruitje snel getikt als je even bij een tankstation naar binnen loopt.

deusjevo

Tja, tegen zoveel argwaan en doemdenken kan ik niet op  :neen:

Ik haal er af als ik hem op m'n bestemming ben en voorlopig niet meer nodig heb en dan gaat hij in het speciale afgeschermde zakje in de middenarmsteun.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

jor

Ook hier enkel de transponder even naast de spiegel houden bij de tolpoort. Het wordt anders wanneer Frankrijk over gaat op elektronische tolheffing zoals in Portugal. In dat geval zal de transponder wel een vaste plek moeten hebben om naheffingen te voorkomen.
Gr. Jaap.