Kaart V7 vreemd...

Gestart door jvds66, augustus 01, 2022, 14:53:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvds66

hoi,
Ik heb weer een vreemd iets  :-!

Vorige week nieuwste sd kaart V7 geïnstalleerd. Als ik een route bereken klopt het helemaal niet met bijv. Google Maps.
Voorbeeld: Ik wilde naar Lelystad, het was 47 km en tijdsduur was 42 min. (Google Maps) Deze klopte naderhand ook exact.
Mijn V7 kaart gaf minder km aan maar deed er maar liefst 1 uur en 3 minuten over.

Ander voorbeeld: Naar Heimsheim in Duitsland.
Google berekent 548 km in ongeveer 5 uur en 30 min.
De V7 kaart berekent 440 km in 4 uur en 30 min.
Exact dezelfde routes!

Wat me ook opviel is dat de verkeersinformatie wel te zien is alleen in Nederland. Als het goed is dan ziet de V7 toch ook verkeersinformatie in het buitenland?

Ook zit er in mijn systeeminstellingen de knop "eco" deze heb ik ook geprobeerd. Ook kan ik mijn persoonlijke reissnelheid invoeren. Maar of dit verstandig is weet ik niet. De V7 zal toch ook de route berekenen aan de hand van de voorgeschreven snelheden?

Ik begrijp dit allemaal niet meer.

Wie kan me hier iets over zeggen?

mvg,

Jan

tweakradje

Kan het zijn dat het systeem gaan rekening houdt met ons vreemde snelheidsbeleid in NL? Dus tussen 19:00 en 06:00 mag je 130 en anders 100? Had je dit ook al met V6 of heb je die kaarten nooit gebruikt?
Dat de route precies hetzelfde is maar veel korter aangegeven is natuurlijk zeer vreemd. Een meter is een meter. Het maakt in de praktijk niks uit. Je komt er zowieso wel. Het zal wel een reden hebben dat nieuwere NISSAN navigatie systemen over gestapt zijn naar TomTom.
De verkeersinfo komt van FM (TMC) dacht ik. Daarom zet ik mijn FM altijd op radio 2 in NL en luister ik wel via DAB. Op de achtergrond (er zitten een paar tuners in) haalt ie verkeersinfo op. In Duitsland moet je misschien ook afstemmen op de juiste FM zender waar TMC wordt uitgezonden? Ik gebruik D605 (laatste) firmware en het is me eigenlijk nooit opgevallen. Ik zal er eens op letten.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

srna513006

Om TMC actief te kunnen gebruiken maakt het volgens mij niet uit op welke radiozender je de radio hebt afgestemd.
De ingebouwde TMC ontvanger maakt automatisch gebruik van een daarvoor in het betreffende land bestemde TMC kanaal, ongeacht op welke zender de radio staat.

Als ik met mijn QQ b.v. in Frankrijk rijd kies ik nooit een radiozender maar speel meestal een USB stick af en toch ontvang automatisch de TMC berichten.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

jvds66

Ik had hiervoor de V5, maar die gebruikte ik eigenlijk nooit. Meestal Google Maps. Bevalt eigenlijk wel goed, ik lees dat Waze ook fijn moet zijn.

De volgende link is misschien wel interessant:
https://richard.burtons.org/2021/04/26/allowing-map-modifications-on-nissan-connect/

Ik had gehoopt dat de V7 een verbetering zou zijn, maar ik denk dat ik de komende rit naar Oostenrijk maar met Google of Waze ga rijden.

Dit ook omdat de V7 mij afgelopen zaterdag mij een rare omweg wilde laten rijden. Maar ook omdat de kaart inmiddels alweer 1 jaar oud is.


jvds66

#4
Citaat van: tweakradje op augustus 01, 2022, 23:49:16 PM
Kan het zijn dat het systeem gaan rekening houdt met ons vreemde snelheidsbeleid in NL? Dus tussen 19:00 en 06:00 mag je 130 en anders 100? Had je dit ook al met V6 of heb je die kaarten nooit gebruikt?


Ik heb de V6 nooit gehad, hiervoor had ik de V5.

Persoonlijk denk ik dat je met die ingebouwde navigaties altijd achter de feiten aanloopt.

Wiebe

Ik heb ook de V7 er in zitten, kreeg steeds nieuwe opstart van systeem. Nu firmware update gedaan van D302 naar D502. Navi werkt nu goed alleen heb ik geen DAB zenderlijst meer. DAB monitor is nog wel te vinden maar radio alleen FM/AM zenders. Iemand idee of dit oplosbaar is? Ik zoek ook nog verder op het forum maar er staat wel veel (voor mij) nieuws op.

tweakradje

Al een factory reset op de radio geprobeerd (als laatste redmiddel)

Waarom naar D502? Ik gebruik de laatste firmware D605 nu meer dan een jaar naar volle tevredenheid.
Die gaat net weer iets beter met DAB om. Als je toch moet resetten dan zou ik gelijk maar D605 er op zetten. Kost weer een uurtje maar dan heb je in elk geval de laatst uitgekomen firmware voor de LCN2KAI unit.

Meer info over D605 hier: https://www.youtube.com/watch?v=Xzx68Q4rWfE

ps: het is dus niet alleen voor rechtsgestuurde QQ's! Waar dat fabeltje vandaan komt?
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Wiebe

oke, zal ik dat eens proberen. Nu nog goede link voor D605 vinden

Nissanwielmonteur

Dat van rechts gestuurd geeft Nissan zelf aan bij de download.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Wiebe

Maarrrrr, is het ook zo en wat zijn dan de verschillen/problemen voor links gestuurd

tweakradje

Op youtube onder het filmpje staat een link. Die heb ik gebruikt. Werkt prima op mijn links gestuurde j11.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Wiebe

Prima, ga ik eerst fabrieksinstelling doen en daarna D605.

Wiebe

Fabrieksinstelling geen resultaat, volgende stap dan D605 instinalleren.  Maar dat komt een deze dagen  wel
Komt het meer voor dat de hele DAB zenderlijst weg is na update?

Wiebe

Probleem opgelost. Nieuwe antenne gemonteerd, iets korter masr het verdikte stuk is langer dat zou voor betere dab ontvangst zorgen. Ik heb in ieder geval weer dab lijst en ontvangst.


tweakradje

Bedankt voor je nuttige terugkoppeling. Mooi dat het opgelost is. Wel vreemd dat je antenne het begeeft toch? Wasstraat?
Mocht je nog tijd en zin hebben is D605 altijd een aanrader. Ik ben er zeer tevreden over.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect