Kaart V7 vreemd...

Gestart door jvds66, augustus 01, 2022, 14:53:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wiebe

Ik denk wel dat ik d605 er binnenkort nog op zet. De nieuwe antenne heeft het dikke deel 2x zo lang als de originele. De oude antenne was wel wat broos met scheurtjes bij de schroefdraad aansluiting. Voor de update naar d502 (was d302) had ik al last van storing en onderbreking can het signaal, met deze antenne tot nu toe zuivere ontvangst zinder een keeruitval.

tigrimang

Als alles naar behoren werkt, niets veranderen ::)
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

tweakradje

V7 kaart is inderdaad niet OK. Na vele kilometers merk je dat de kwaliteit en actualiteit ver beneden peil zijn.
Hopelijk wordt dit met V8 beter. Nu echt zijn geld niet waard. Gelukkig hebben we Google maps voor op de telefoon. Die is er recent heel wat op vooruit gegaan met zijn nieuwe ECO routes.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Dannie1976

Citaat van: jvds66 op augustus 02, 2022, 09:06:14 AMIk had hiervoor de V5, maar die gebruikte ik eigenlijk nooit. Meestal Google Maps. Bevalt eigenlijk wel goed, ik lees dat Waze ook fijn moet zijn.

De volgende link is misschien wel interessant:
https://richard.burtons.org/2021/04/26/allowing-map-modifications-on-nissan-connect/

Ik had gehoopt dat de V7 een verbetering zou zijn, maar ik denk dat ik de komende rit naar Oostenrijk maar met Google of Waze ga rijden.

Dit ook omdat de V7 mij afgelopen zaterdag mij een rare omweg wilde laten rijden. Maar ook omdat de kaart inmiddels alweer 1 jaar oud is.



Ik heb de V7 ook en om eerlijk te zijn zou ik nooit meer geld uitgeven aan een SD kaart update van 120 euro. Voor dat geld koop ik nog liever een losse Tomtom of een goede houder voor mijn telefoon zodat ik daarmee kan navigeren.

Op weg met de ingebouwde navi is altijd een verrassing voor me.


tigrimang

Als je al een V-kaartje wilt aanschaffen, doe het om de jaar. Want de jaarlijkse verbetering is minimaal
Voor die 120euro per jaar kan je liever een android scherm kopen.
plug and play.
Verder zijn er ook op ebay, marktplaats goedkopere V-kaartjes die worden aangeboden.
half jaar na aanschaf van mijn QQ heb ik gelijk al besloten om een android er in te zetten. 1x kaartje (ivm nissan regeling) gratis geupdate gekregen. De update was echt niet te zien. Alles was hetzelfde. Geen verbeterpunten, geen kwaliteitsverbetering. Dan ben je wel elk jaar teleurgesteld als je er 120 euro aan uit geeft.
In die tijd waren de schermpjes al redelijk betrouwbaar. Na 5 jaar is het naar mijn insziens meer betrouwbaarder geworden, ook zie je steeds meer mensen een Android scherm plaatsen in de qashqai
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI