Kaart updates

Gestart door BruggC, juli 28, 2022, 14:51:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Graag gedaan... \-/

Nog even een nabrander.
Op welke laptop / PC ga je de USB stick aansluiten om de mappen te upgraden?

Ik gebruik een iMac en daar gaat het ook regelmatig fout, dus dezelfde melding.
Met het verschil dat als ik de USB stick dan zoals gevraagd weer even in de QQ plaats dat ie het daarna weer even doet.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Rob.nl

Heb t gedaan via mn hotspot. Gaat prima. Ff landen aanvinken en voilla...

BruggC

@srna513006
Betreft een Dell laptop met Windows 11, zoals gezegd heb ik het een flink aantal keren geprobeerd maar zonder enig resultaat.

@QQ-7
Bedankt voor de input.
Begrijp dat bij een dergelijke wijze van update de motor moet draaien of dat alleen het contact moet aanstaan.
Zojuist een update gedaan van Nederland, na enige tijd meldt het systeem dat het contact uit moet en weer aan om de update te actualiseren.
Je kunt bij mijn weten niet zien voor welk land een update beschikbaar is en je kunt maar voor één land tegelijk checken of er een update beschikbaar is.
--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

srna513006

Omdat mijn QQ net binnen bereik van mij WiFi router staat heb ik zo net ook nog even geprobeerd of het via wifi lukt.
De verbinding is schijnbaar toereikend want er wordt naar updates gezocht.
Ik heb er alleen niets aan want sinds ruim één jaar krijg ik de melding dat mijn kaarten up-to-date zijn... ???

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Rob.nl

Idd. Ik ook juist. Wilde nl, noord duitsland en polen ckntroleren. Allemaal ok maarrrrrrr.....kan t zijn dat eea bijgewerkt word bij de update dat in t scherm gemeld word? Dus motor aan, handrem en max n uurtje tijd ervoor uit trekken? Dit had ik gisteren gedaan namelijk.....

srna513006

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet meer zo boeiend want ik gebruik op dit moment alleen nog maar mijn iPhone voor het navigeren en dat met de Sygic en TomTom app.

Maar ja, de kaart-update zou eigenlijk wel wat frequenter mogen verschijnen....
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

BruggC

Vandaag een terugkoppeling gekregen van Nissan Nederland.
Men geeft aan dat een update van de kaarten via USB voor een QQ J12 niet mogelijk is.
Ik blijf dit vreemd vinden daar de handleiding van de Nissan Connect, geleverd bij de auto, hier wel naar verwijst en de Nissan Connect zelf er de mogelijkheden, ogenschijnlijk, voor heeft.
Ik weet dus niet of de handleiding en Nissan Connect zelf voor een MY22 QQ J12 anders zijn, ik neem het maar zoals het is.

Mochten er toch nog QQ J12 eigenaren zijn die het wel gelukt is om via USB hun kaarten van de Nissan Connect te updaten dan verneem ik dit graag.

Dank aan een ieder die een bijdrage hebben geleverd aan dit Topic \-/

Groet, BruggC
--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

srna513006

De wijze waarop Nissan Nederland op gestelde technische vragen een vage antwoord geeft komt mij bekend voor.

Het is op zijn minste typisch te noemen dat het Menu van de Nissan Connect de optie biedt om via USB te updaten.
In de handleiding van de Connect 2021, volgens mij die van de J12, staat bij Navigatie vermeld '...mits geïnstalleerd'.
Omdat Navigatie geïnstalleerd is lijkt het mij toch geen probleem om via USB te updaten, toch?

Nissan en Navigatie is nog nooit een goed huwelijk geweest.... :-

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

BruggC

#23
@srna513006,
Ik kan mij wel in jou uitspraak vinden, enige empathie en de wil om een klant, die veel centen heeft neergeteld, te helpen is ver te zoeken.

Mijn uitspraak van "ik neem het wel zo als het is" is eigenlijk tegen mijn natuur.
Vandaag toch maar eens in de opties van de Nissan Connect van de QQ J12 gedoken, ik kwam onderstaand scherm tegen.



Bij kaartversie zie je een nummer staan waarvan ik aanneem dat dit huidige versie is, nog belangrijker is de "I" aan het einde, wanneer je hier op drukt verschijnt het onderstaande scherm.



Dit scherm toont de huidige stand van de individuele kaarten, zoals te zien is kan per regio de stand anders zijn en afwijkend zijn van het eerste scherm.
Niet dat ik per auto Algerije/Tunesië ga bezoeken maar heb ik toch een update voor deze regio uitgevoerd, na de update heeft de Nissan Connect enige tijd nodig om e.e.a. te valideren, geen idee hoe lang.

Het resultaat zie je in onderstaand scherm.



Zoals je ziet is de geupdate regio nu gelijk qau stand aan die van het eerste scherm.
Je hebt nu een beter inzage omtrent de stand van de diverse regio's.

Wanneer je nu in de Nissan Connect, er van uitgaande dat het werkt, een regio kiest die je automatisch laat updaten bestaat er de kans dat het eerste scherm wordt aangepast zodat je wellicht kunt zien welke regio's die voor jou van belang zijn een mogelijke update kunnen ondergaan.
( De laatste alinea is een aanname)

Wellicht hebben ander QQ J12 eigenaren iets aan deze informatie.

Je verwacht deze informatie te krijgen van Nissan Nederland, wellicht is dit teveel gevraagd, de buit is al binnen.

Mvgr,
BruggC
--- Nissan Qashqai (J12) Dig-T 158 Acenta, Xtronic, Connect Pack, Ceramic Grey ---
--- Nissan Qashqai (J11a)1.6 DIG-T Tekna, Pearl White ---

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

srna513006

.... en toch lijkt her enigszins op v.w.b. de antwoorden op de aan Nissan Nederland gestelde vragen.

Ik heb nog nooit een inhoudelijk goed antwoord op mijn vragen gekregen.
Misschien stel ik de verkeerde vragen of ik krijg antwoorden die ik niet wil horen maar toch, een beetje meer inhoud aan de antwoorden toevoegen zou niet verkeerd zijn.

Klein voorbeeld....
Circa 2 maanden geleden vroeg ik aan Nissan NL waarom het zo lang duurde dat de kaart-update verschijnt en waarom de update niet frequenter verschijnt.
Het antwoord luidde dat zij dat niet wisten maar dat de update er z.s.m. zou verschijnen.

3 weken geleden heb ik nog eens een mail naar hen gestuurd met nagenoeg dezelfde vraag en wederom kreeg ik het antwoord dat dat zij het niet wisten en dat ik dit maar bij TomTom moest informeren... :-!

Koop je een auto van bijna € 50.000,= en dan krijg je dit antwoord...!

De navigatie incl de daarbijbehorende kaarten plus updates is toch een integraal onderdeel van de auto of zie ik dat verkeerd?
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

T&T

Dit is al zolang ik Nissan rij dus niks nieuws, sorry.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Rob.nl

Ik had n BMW k1600. Veel ellende. BMW nl laat je echt stikken. T is wellicht overal slecht. Had wel enige vragen bij Nissan neergelegd ivm levering van onze J12. Dat ging prima.......moet ik echt toegeven.

srna513006

Tja, dat was voordat de buit binnen is.... :-
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI