Qashqai E-Power eerste indruk

Gestart door gompietje, juli 15, 2022, 13:28:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

hermanv

Heb je het verbruik al eens uitgerekend aan de pomp? Bij de j10en j11 scheelde dat toch 0,7L/100km dat die te weinig aanduide.

bhennink

nee dat bij de pomp boeit me niet heel erg gaat mijn meer on de vergelijking met de ritten:) Merk wel dat deze echt wel zuiniger rijdt:)

littelk

Heel goede dag mensen
Ik rij nu 1.5 jaar qashqai j12 E power black edition
Maar wat een geweldige auto zeer snel  voor deze wagen met wat aanpassingen 21 velgen  met 265x35x21 vredestijn banden  zijn echt geweldig en ook de tuning is perfect gegaan nu 240 pk en 390 nm wat een verschil
Maak dat zeer snel en nog redelijk  zuinig  1 op 17
Allen zijn er nog wat min punten de vering op de achter zijde is veel teslap  moet wat aan gedaan worden voor met wat klijnig hijd te verhelpen  achter wordt aangewerkt  maar echt geweldig auto gr kees

sss

hier begrijp ik niks van , de 240 pk levert je helemaal niks op , de e power rijd volgens mij altijd op de elektromoter en de motor fungeert als generator. Als dit niet zo is hoor ik dat graag
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

Nissanwielmonteur

Klopt. 

De brandstofmotor drijft de wielen niet aan
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

deusjevo

@littelk

Ik snap hem niet helemaal, de elektromotor is getuned?

Heb je geen Mild Hybrid Electric Vehicle?
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Tinus Plots

Citaat van: littelk op juni 09, 2025, 12:39:30 PMook de tuning is perfect gegaan nu 240 pk en 390 nm wat een verschil

Waar heb je de tuning van de electromotor laten doen? Heb zelf Epower met electromotor van 190 PK en wil ook graag wel iets meer! (hoewel in de sportstand is deze auto al echt snel!)
18-04-2014 connect edition 1.2 black
28-05-2016 1.2 N-CONNECTA magnetic red
2-12-2017 1.2 N-CONNECTA vivid blue met design en vision pack
23-05-2019  1.3 DCT Tekna pearl black
10-04-2021  1.3 DCT Premium magnetic red
28-09-2024  E-power N-Connecta dark grey met Cold pack

sss

Software update om elektrische auto te tunen
Dit betekent dat het tunen van een elektrische auto geen schroevendraaier vereist, maar eerder een 'hacker' die de door de fabrikant geïnstalleerde software kan vervangen of wijzigen. Veel autofabrikanten proberen dit te voorkomen. Er bestaan al mogelijkheden om in sommige elektrische auto's de vermogensreserves via software te ontgrendelen: de in de fabriek gesmoorde motor wordt dan als het ware vrijgegeven. Hier is echter voorzichtigheid geboden: met elektrische auto's bereik je snel het gebied waar de prestatieverbetering klein is, maar het stroomverbruik enorm wordt. E-car tuning is eigenlijk alleen voor professionals. Chiptuning kan ook gevolgen hebben voor de fabrieksgarantie.

Dutchplayer

Mooi hoor, klinkt misschien stom maar de elktro motor aangedreven autos vergelijk ik altijd met radiografische autotjes. Princiepe is naar mijn idee een beetje hetzelfde. Die motortjes kan je ook makelijk tunen. Mijn zoontjes gingen een keer elektro motor crossen, die man kon met zijn mobieltje het vermogen van de motoren regelen.

Dus ik denk dat dit voor dit soort personen autos ook wel weer soort van chiptuning trent zal worden. Google maar eens.

sss

dat zal wel maar je bent wel de fabrieksgarantie kwijt

Dutchplayer

Klopt daar moet je je wel bewust van zijn en is ook logisch. Maar ze willen graag weten bij wie je bent geweest voor de tuning ;)

Moet zeggen, dat standaard de ePower wel aardig snel aanvoelt met het koppel van 330nm standaard.