2 soorten -sport-stand?

Gestart door hooivia, februari 01, 2022, 11:49:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hooivia

Dit is vast een heel domme vraag, maar na ruim 500 pagina's handleiding te hebben gelezen ben ik er nog niet uit.
Wat is het verschil tussen de sportstand waarin ik de versnelling kan zetten op de Xtronic en de sportstand in de  drive-mode?
Of is het allebei hetzelfde?
In deze auto is er al een setting om het stuurgedrag afhankelijk te maken van de snelheid.
Wie weet het antwoord?
Het betreft de J12 Tekna 1.3 Xtronic.
André van Hooidonk
QQ Tekna 158 Xtronic Ink Blue
VW Tiguan - 1.4 Sport en Style automaat
Seat Altea XL
QQ J10 2.0 diesel
enz

Rob.nl

Ik vind t ook onduidelijk. Ds lijkt te zijn om vlot in te halen. Maar gaspedaal vol in doet t zelfde toch? Of de minflipper gebruiken. Rijmodiknop lijkt ook t stuurzwaarte te beinvloeden maar staat bij mij op normaal, veranderd niet dan. Idd wat verwarrend en zinloos lijkt mij...maar met de sportmodus blijft t flippergebruik continue aanwezig, kan je donders lage toerentallen houden op cruise snelheid. Bij D gaat ie kort na flipperen weer naar de automaat modus. Of ie dat in Ds mode doet.....moet ik nog ff onderzoeken.

Rob.nl

Ik kon t niet laten eea te proberen. Ds lijkt identiek aan sportmodus. Of t enige verschil zou de stuurkracht moeten zijn  ik verneem t iig niet. Leuk verkoopitem wellicht.....