Storing rechterkant knipperkichten

Gestart door Andries, januari 29, 2022, 15:38:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andries

Heb op rechts totaal geen knipperlicht functie meer na sluiting fietsendrager zekeringen gecheakt trekhaak contact ontkoppelt alles gedaan wat kan nu zegt dealer bcm module waarschijnelijk kapot heeft iemand hier ervaring mee lijkt mij sterk dan zou  zekering er eerst uitbranden lijkt mij

Nissanwielmonteur

Als je een goedkope kabelset hebt dan wordt de trekhaak bekabeling afgetapt van de aansluitstekker.

Monteren ze een serieuze kabelset dan zit er tussen dat aansluitpunt en stekkerdoos een centrale. Daar zitten relais in die de verlichting van de aanhanger buiten het officiƫle boordnet zetten.

Deze centrale heeft een eigen voeding. Dus de bcm zal dan nooit stuk kunnen gaan.

Als bij jou de bcm stuk is dan neem ik aan dat je er kabelset hebt zonder centrale.

Zat de haak er bij aankoop al onder of is deze er later onder gezet??
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Andries

Nee de 5 jaar geleden geplaatst wel met towbar soort stekker met printplaat dus die ook al ontkoppelt maar nee anwb al uitgelezen abd nissan dealer drachten geen foutcodes etc maar herriner mij dat monteur zei fitting wel doorgebrand maar zit met stekker dus die ook al ontkoppelt dan zou voor knipperlicht toch moeten doen ? Leg het misschien niet hellemaal technic uit maar je probeert dingen uit te sluiten dus zekeringen wel tig x gecheakt accu klem eraf om soort van reset te doen maar nee hoop voor woensdag meer te weten want dealer hamert maar op bcm maar lijkt mij sterk daar zijn toch de zekeringen voor ?

Andries

En apparte is alle functies werken verder alleen geen optic signaal buiten knipper lichten duw richting aanwijzer naar recht knippert binnen  op dasboard 2a 3x op normale snelheid dan versnelling van knippering

Nissanwielmonteur

Heb je nog iets van een nummer van de kabelset?
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Andries


Andries

Heb montage handleiding partnr:NI-041-BB   /2101117CP  ECS ELECTRONC.BV    OP STEKKER NO + TOWMODULE 5CO31

Andries

#7
Je mag mij ook bellen what appen heb niet veel zin om  woensdag veel geld bij dealer uit te geven ben nieuw hier maar wil dolgraag mogelijke oplossing andries 06******** bij voor baat dank

Nissanwielmonteur

Ik heb je nummer verwijderd. Staat nogal openbaar. Ik had het al gezien.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Andries

Hebt nog opties voor mij waar storing aan kan liggen ?of toch bezoek dealer zal moeilijk te vinden zijn zonder iets door te meten etc

Nissanwielmonteur

Nee geen opties.

Als linksaf gewoon werkt dan zit het on het rechter kanaal van de bcm.

En nogmaals, kijk je kabelset na.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Andries

wat bedoelt u met kabelset nakijken als ik hem ontkoppel bij towbar dan staat contact doos trekhaak toch buitenspel of bedoelt gehele contact doos x demonteren en weer opnieuw monteren

Nissanwielmonteur

Of er een centrale tussen zit.

Zal niet zo zijn anders had dit nooit kunnen gebeuren.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Andries

Sorry ik ben a technic maar ik dacht dat towbar een soort centrale was ?uit uw antwoord begrijp ik ik heb u de nummers merk kabelboom etc in eerder bericht gestuurd dat dat niet zo is dus maar als er geen centrale tussen zit heeft het dan nog zin bekabbeling na te kijken want dan is kwaad al geschied bcm stuk waarschijnlijk of bekleding achter er uit en toch kijken ?

Nissanwielmonteur

De 5c031 moet de module zijn.

Heb je deze ook daadwerkelijk in de auto gezien?

Anders toch maar laten kijken of de RAW wel via deze module gaat.

Zelf gebruik ik deze nooit.

Wel de NI 041 BH of DH
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!