Mute knop voor de geluidsinstallatie

Gestart door CasR2021, november 27, 2021, 16:04:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CasR2021

Ik ben sinds enige weken de trotse eigenaar van een Qq J12 Tekna+, eigenlijk precies dezelfde om te zien als de blauwe Qq in de header van dit forum.

Heb de jaren hiervoor in een Renault Kadjar gereden, in feite een omgelabelde Qq van de vorige generatie. Alles voelt dan ook zeer bekend aan. Maar nu met 158PK automaat en alle toeters en bellen aan boord. Geweldig!!

Een simpele functie in de bediening mist nog of kunnen we niet vinden: een mute knop of -functie voor de audio. Bij de Kadjar zat deze tussen de beide volume knoppen in, rechts achter het stuur. Bij de Renaults die ik hiervoor had volstond het gelijktijdig bedienen van Volume + en Volume - .
De volume knoppen zitten bij deze Qq óp het stuur maar een mute knop is er niet. Iedere keer als we even ergens echt de aandacht bij nodig hebben moet nu het volume helemaal naar 0 worden gedraaid of de geluidsinstallatie worden uitgezet.

Zien we ergens iets over het hoofd? Is er een simpele andere manier om het geluid tijdelijk even te dempen? Ik hoor graag of dit bij de vorige generatie Qq anders was geregeld.

Dit is allemaal klein leed natuurlijk, we zijn zeer tevreden over de auto, maar dit zou het helemaal compleet maken.


Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

CasR2021

Als ik kort op de volumeknop druk gaat ie een streepje harder of zachter.

tweakradje

Bij mijn J11 (ander audiosysteem) is het kort de power knop op het apparaat zelf indrukken.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

CasR2021

Ja, dat is het!! Als de motor uit staat gaat daarmee de hele audio installatie uit. Maar met motor aan is het inderdaad de mute knop. Dank jullie wel voor het meedenken!

Nissanwielmonteur

De volume knop is toch ook de power knop.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tweakradje

Denk dat Cas eerder de knoppen op het stuur bedoelde. Vandaar de verwarring.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect