Start-stop systeem aanpassen

Gestart door Whoosa1977, oktober 19, 2021, 18:51:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whoosa1977

Hoi forumleden,

Weet er iemand of je het start/stop (eco) systeem kan laten afstellen?
Vaak wanneer ik net thuis kom aanrijden en net stil sta de motor zelf uitvalt.
Net wanneer dit gebeurd doe ik mn gordel af puur uit automatisme. Maar net voordat
ik de auto echt kan uitzetten gaat deze weer automatisch aan. Ik vind het zonde dat
dagelijks de auto extra start voor niets.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg,

Whoosa
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

lapalmeraie

Velen hebben het S/S systeem gewoon uitgeschakeld.
Er zijn drie manieren;
- telkens bij het starten manueel doen
- de sensor onder de motorkap omdraaien
- een S/S module plaatsen waardoor de knop jouw laatste keuze onthoudt

Waarom uitschakelen? Momenten waarop het zinvol zou zijn, zet je doorgaans toch gewoon zelf de motor uit.
Verder is het een aanslag op de accu, startmotor,...

Check zeker deze twee video's even (en desnoods de hele playlist aangezien toch heel wat van jouw vragen daarin beantwoord worden.  :- )

https://youtu.be/WUBgAoSzRes

https://youtu.be/yp2D_bGW1wA
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Whoosa1977

Thanks! Ik ga de video's bekijken en ik kom erop terug!
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

motorboom


Whoosa1977

#4
https://a.aliexpress.com/_mtbSUwQ

Dit is hetzelfde maar een stuk makkelijker te installeren.

QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

Whoosa1977

Zojuist besteld. Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan en als alles naar behoren werkt.
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

lapalmeraie

Klopt, ze hebben de module inmiddels nagemaakt met een connector zodat het inderdaad plug & play is geworden.
Wel een stukje duurder zie ik, maar wel ook mooi afgewerkt.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

tweakradje

Rij al jaren met de kwart slag gedraaide motorkap schakelaar. Het S/S systeem bespaarde nagenoeg geen CO2 in de dagelijkse praktijk volgens de besparingsmeter. Is er alleen voor de verbruikstest waarbij ook stilgestaan wordt en de CO2 cijfers er dan beter van worden. Allemaal theoretische quatsch.
Nu blijft mijn accu en startmotor ook nog langer heel als bijkomend voordeel.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Whoosa1977

Geen vragen gehad vanuit de dealer of andere onderhoudspartij m.b.t. Foutmeldingen?
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

lapalmeraie

In mijn eerste QQ had ik het ook zo gedaan en heb het bij het eerste onderhoud gewoon vermeld.
Kwestie dat ze hem zelf niet terugdraaien oid.
Het schijnt wel dat je op de BCM foutmeldingen kunt uitlezen erover, de auto denk immers dat je met de open motorkap rijdt. Maar ook daarover niets gehoord.

Met de module heb je dat niet, dan lijkt het gewoon of je zelf telkens de functie uitschakelt.
Ook daarover niets gehoord maar ze hebben ook nog nooit iets gezegd over de andere aanpassingen.
Ik merkte bij het laatste onderhoud wel dat mijn DRL's achter waren uitgezet dus ik denk dat ze uit nieuwsgierigheid gewoon eens op de knop op het dashboard hebben gedrukt en vermoedelijk dachten... hmm er gebeurt niets  :-
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

tigrimang

Ze dachten dat het net als knightrider de turbo boost aan. Zou gaan.

KITT VS KARR..... ;D
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Whoosa1977

Helemaal helder! Dank je wel voor je tijd!
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

lapalmeraie

Nog geluk dat ze de schietstoel niet hebben geprobeerd  :-
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Whoosa1977

De start/stop module zojuist geïnstalleerd. Was vrij makkelijk te doen. Het doet wat het moet doen.




QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

lapalmeraie

Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T