Qashqai-Passion.nl » Forum » Technisch » De Qashqai (J11) Technisch » Audio / Navigatie » 
Topic:
 J11B schrijft niet juiste info op USB voor MapUpdateTool

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: J11B schrijft niet juiste info op USB voor MapUpdateTool  (gelezen 243 keer)

Offline Hans

• Crossover Driver
  • *
J11B schrijft niet juiste info op USB voor MapUpdateTool
« Gepost op: oktober 13, 2021, 14:03:56 pm »
Beste forumleden,

Sinds twee jaar ben ik de tevreden eigenaar van een J11B. Heb meermaals zonder problemen software (huidige versie 0821) en kaarten ge-update (via USB dmv MapUpdateTool).

Na vele maanden, gisteren weer eens gekeken of er een nieuwe kaart-update was. In J11B gegevens laten wegschrijven op USB (FAT32). Krijg echter van MapUpdateTool de foutmelding "Er is iets misgegaan. Sluit de usb stick opnieuw op je voertuig aan.".

USB-stick opnieuw geformatteerd (FAT 32), zelfde foutmelding. Twee andere USB-sticks geprobeerd, steeds weer dezelfde foutmelding. Meest recente versie van MapUpdateTool gebruikt, foutmelding blijft terugkomen.

Nu zie ik dat de door de J11B op de USB geschreven map "TomTomNDSUpdate" 0 bytes groot is. Alle submappen met de daarin staande bestanden, zijn maar 0 bytes groot. Er lijkt dus geen zinvolle info door de J11B meer weggeschreven te worden op de USB stick. Vandaar waarschijnlijk de foutmelding van het MapUpdateTool.

Voorheen heeft dit altijd zonder problemen gewerkt.
En ook nu werkt het nog prima bij Micra K14 van mijn vrouw. Daar staat op de USB exact dezelfde Map, met dezelfde submappen en met dezelfde bestanden. Echter die zijn niet 0, maar hebben een totale grootte van 1,6 Mb; en worden prima herkend door het MapUpdateTool.

Iemand enig idee, wat hier aan de hand kan zijn; en hoe op te lossen?
(Heb nu kaarten "2020.09" op mijn J11B en gisteren "2020.12" op de K14 van mijn vrouw gezet.)
Alvast dank voor uw reacties.

MVG  Hans

Offline Whoosa1977

• Crossover Driver
  • *
  • Geslacht: Man
  • NaMasTť
Re: J11B schrijft niet juiste info op USB voor MapUpdateTool
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2021, 19:46:00 pm »
Misschien zou je kunnen proberen via WiFi te updaten en dat hierdoor de USB melding verdwijnt en je wellicht hierna wel weer via usb kan updaten?
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19Ē - Custum Saxony vloer matten

Offline lapalmeraie

• Crossover Driver
  • N-TEC 1.3 DIG-T 140pk
    • La Palmeraie - Alles over palmen in BelgiŽ en Nederland!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 14, 2021, 08:37:28 am »
Mijn ervaring is dat je het beste die laatste tab gebruikt in de tool, alles resetten en updaten.

Grt
Niek
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Offline Hans

• Crossover Driver
  • *
« Reactie #3 Gepost op: oktober 14, 2021, 09:17:38 am »
Beste Niek,
Dat deed ik ook altijd. Echter om dat te kunnen doen, moet je eerst de J11B de kaartinfo laten wegschrijven op een usb stick. Pas dan herkend het MapUpdateTool de versie, en dan pas heb je toegang tot het door jou genoemde tab.
Maar het wegschrijven naar de usb stick, is juist het probleem.

Offline lapalmeraie

• Crossover Driver
  • N-TEC 1.3 DIG-T 140pk
    • La Palmeraie - Alles over palmen in BelgiŽ en Nederland!
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2021, 10:24:17 am »
Ah ok, bizar dan.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

SMF 2.0.18 | SMF © 2020, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
TinyPortal © 2005-2012 | Voorwaarden en beleid
Qashqai-Passion.nl by Spekkie Productions