Chip tuning

Gestart door Qqlover, april 01, 2015, 12:24:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Whoosa1977

Haha zo kun je het ook omschrijven  :-
Ik ben het helemaal met je eens!
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

jecopzzz

Citaat van: Whoosa1977 op juli 29, 2022, 16:46:25 PM
Citaat van: jecopzzz op juni 21, 2022, 18:30:46 PM
Hallo Allemaal,

Hoewel ik weet dat de oordelen vanuit kennis en/of ervaring met name negatief zijn op forums toch de volgende vraag.

Heeft iemand ervaring met de piggyback tuning van de Qashqai 1.3 motoren ?

En wat zijn de ervaringen ?

Eigenlijk probeer ik op basis van gebruikers ervaring(en) t.o.v (voor)oordelen te kijken of het overeenkomt met elkaar.

Wellicht is de techniek in de loop der jaren verbeterd etc..

Ben benieuwd.  :)

Vandaag een piggyback laten plaatsen op mijn 1.3 dig-t. Het systeem moet alles nog inleren en na ongeveer 300km kan ik pas echt aangeven wat de verbeteringen zijn. Ik zou volgens de specs van 160 naar 190pk moeten gaan. Binnenkort ook op vakantie via Duitsland en kan ik daar ook mooi testen. Wat ik wel merkte is dat ik veel soepeler wegrij. Soms geef je een beetje gas en schiet de QQ ineens naar voren ipv geleidelijk. Ik kom er nog op terug hoe de auto aanvoelt na een paar dagen.

Er werd mij ook aangegeven door de personen van het tuningsbedrijf als ik het me kan veroorloven om op E5 te rijden ipv E10 omdat dat ook beter is op de lange termijn voor de motor/turbo. Deelt iemand ook deze mening?

En hoe is nu naar enkele weken en kilometers jou ervaring ?