Plaatsing Android radio navigatie door Ton

Gestart door FOX, oktober 09, 2021, 19:50:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

arjenu

Ik denk niet veel  :-
Je zou eens kunnen kijken of je er op marktplaats kunt vinden? En wat ze daar dan kosten. Tel er dan nog 25% van af of zo.

laredo

Ja goeie tip. Zal vast niet de hoofdprijs opbrengen. Ik wacht even op Black Friday voor een mooie prijs en zal sowieso de verkoper op Ali vast benaderen. Als ik besteld heb volgt een bericht naar NWM  :yep:

Heeft die 4G/64GB standaard apple CarPlay ondersteuning of moet ik daar nog iets extra's voor bijbestellen?
2012 QQ 1.6 Acenta black - UGO ad6080 - Rear camera
2017 QQ 1.2 Dig-T N-Vision pearl white
2022 Kia Niro '23 hybrid steel grey

arjenu

Poeh, dat zou ik niet weten. Ik heb Android dus niet gekeken naar Apple mogelijkheden. Als je het niet kunt vinden bij de specs kun je Sinosmart altijd een berichtje sturen met je vraag. Ze reageren erg snel en in goed Engels. Hou wel rekening met tijdverschil dus soms duurt het wat langer. Als je dab radio wil moet je wel een dab receiver er bij kopen.

FOX

Vandaag ff SmartTubeNext geïnstalleerd op mijn radio/navigatiesysteem, en ff een willekeurig 4K filmpie bekeken, Geweldig, wat een beeld, zo scherp, kon het niet geloven bijna :P SmartTubeNext is zoals YouTube maar dan zonder reclame tussendoor, heerlijk is dat, en ja ik gebruik dat niet voor me zelf, maar als me kleindochter meerijd, ff leuke afleiding voor haar :)
Ook een foto hoe het theme er nu uitziet, reuze makkelijk scrollen naar eventueel wat je zoekt voor programma :) \-/ \-/ \-/ ;)

https://youtu.be/FZQBiK9EA8Q

arjenu

Dat ziet er strak uit :)
Dat is wel het nadeel van AliExpress, je hebt het niet de volgende dag in huis dus ik moet geduld hebben :)
Heb jij een losse extra simkaart voor in de radio? Of gebruik je je telefoon als hotspot?

FOX

Dit was voor de deur, dus via wifi, als ik rij dan gebruik ik hotspot, en ik zit er aan te denken om een extra simkaart te kopen, was vanmorgen al aan het googlen daarop, maar ben nog niet veel wijzer daarin qua kosten en datagebruik, maar die simkaart als iemand een goede keus weet daarin, zet het hieronder neer :) \-/ ;)

arjenu

Ligt er aan wat je er mee gaat doen qua data. Als je tijdens het rijden 4k films wilt kijken, ooh nee je kleindochter ;) , dan zal dat best veel data verbruiken. Als je alleen data gebruikt om te navigeren dan is het al een stuk minder. Zit je heel de dag op de weg met Spotify dan tikt het ook aan denk ik. Je kunt kiezen voor een duo sim. Dan krijg je extra sim kaart bij je huidige abonnement alleen heeft niet iedere provider die. Al met al ligt het er een beetje aan hoeveel data je denkt nodig te hebben denk ik.

Hijlko

Ik heb een Samsung mobiel met Bixby erop. Die zet de hotspot aan zodra m'n telefoon verbonden is met de auto en weer uit als de verbinding is verbroken. Geen extra sim nodig.
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

FOX

Kan je me wat meer vertellen over dat Bixby, ik had dat ook op mijn telefoon, maar zie het nu niet meer staan ??? Kan ik die nog downloaden uit de playstore, en zo ja welke moet ik dan hebben, of is dat iets van Samsung zelf ???
Waar ik het meeste voor ga gebruiken is navigeren, (gaat dat niet gewoon via je GPS???) zo af en toe googlen en muziek streamen.

Hijlko

Citaat van: FOX op oktober 31, 2021, 20:39:29 PM
Kan je me wat meer vertellen over dat Bixby, ik had dat ook op mijn telefoon, maar zie het nu niet meer staan ??? Kan ik die nog downloaden uit de playstore, en zo ja welke moet ik dan hebben, of is dat iets van Samsung zelf ???
Waar ik het meeste voor ga gebruiken is navigeren, (gaat dat niet gewoon via je GPS???) zo af en toe googlen en muziek streamen.
Bixby is een Samsung ding. Kan je meestal met een bepaalde knop oproepen of via de setup en dan allerlei routines instellen. B.v. als je van huis weggaat, wifi uit, als je op je werk komt, wifi aan. Bij verbinding met de auto, hotspot aan (je auto-wifi verbinding instellen naar je hotspot), bij verbinding met auto verbroken, hotspot weer uit. Etc.

FOX

Oke dat is duidelijk, en ik heb Bixby weer gevonden op mijn mobiel, maar waarschijnlijk heb ik voor de functies die jij omschrijft Bixby Routines nodig, en die kan ik niet vinden op mijn mobiel, op het internet vind ik die wel, maar kan hem niet installeren op mijn mobiel, ook niet als APK bestand :neen: Nu heb ik Hotspot Automatisch als App geïnstalleerd, en die zet hotspot aan en uit bij instappen en starten en bij uitzetten weer uit, maar ik heb nog geen internet onderweg via mijn mobiel, voor de rest werkt alles perfect van de radio, behalve internet als ik wegrij van huis, zal nog een instelling zijn, maar welke ???

arjenu

Heb je het handmatig wel al een keer aan de gang gekregen?
Je hotspot kan wel automatisch aan en uit gaan als je in de auto bent maar dan moet je ook wel verbinding maken lijkt me?

FOX

Ja handmatig wel, en dat werkte prima, maar het zou mooi zijn als dat zoals Hijlko zegt, automatisch bij starten en uitzetten van de auto gebeurd, zal morgen weer is kijken of ik die instelling kan vinden, zowel op mijn mobiel als op de radio/navigatie :yep:

Hijlko

Bixby routines : https://www.apkmirror.com/apk/samsung-electronics-co-ltd/bixby-routines/bixby-routines-2-4-41-4-release/bixby-routines-2-4-41-4-android-apk-download/
Mogelijk moet je bij je instellingen nog aangeven dat je van onbekende bronnen mag installeren
En even 2 voorbeelden van routines

arjenu

Als het met Bixby niet gaat (of het je daarmee niet lukt) zou je ook macrodroid kunnen gebruiken. Daar kun je ook heel veel mee. Of met Tasker maar dat is misschien wat lastiger.
Weet overigens niet of de gratis versie van macrodroid nog beperkingen heeft.