Plaatsing Android radio navigatie door Ton

Gestart door FOX, oktober 09, 2021, 19:50:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenu

@fox, welke uitvoering Sinosmart heb jij gekozen?
En is die snel genoeg wat jou betreft?
Heb jij ondertussen alles werkend gekregen?
Ben benieuwd of de 360gr camera's werken als jij die hebt. Ik lees het en der dat niet iedereen die weekend krijgen.

FOX

Ik heb deze gekocht, https://nl.aliexpress.com/item/1005001621192834.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13074c4dIvSxhm



Echt een mooie autoradio, en zeker snel genoeg, ingebouwd door Ton (nissanwielmonteur hier) en nieuwe focal boxen voor. Ik laat as zondag alles goed zetten/instellen door een android kenner bij uitstek, want sommige instellingen kom ik als leek niet uit :-! Voor de rest werkt alles zoals met de orginele radio/navigatie, ik vind het het geld meer dan waard :) \-/ Ik zal nadat ik bij hem ben geweest mijn bevindingen hier neerzetten, maar voorlopig zeer tevreden :) \-/ ;)

arjenu

En heb jij ook 360gr camera's? En die werkend gekregen.
Ik kijk uit naar je bevindingen nadat ie helemaal is ingesteld :)

FOX

Ja, en werkt goed \-/ En ik zal zeker mijn bevindingen neer pennen hier, maar nu al een hele verbetering ten opzichte van de oude radio/navigatie, heb het gevoel dat ik weer nieuw rij en alles moet ontdekken, TomTom Go werkt perfect, Flitsmeister moet ff de kenner goed instellen, bellen vanuit de auto met het stuurknopje moet ook ff goed gezet worden maar met android auto werkt dat wel, ik druk dan op het knopje, eg bel bijvoorbeeld piet jansen, en dan wordt die gebeld, maar er zijn nog een paar instellingen die dieper in het systeem zitten, en daar blijf ik vanaf, dat mag hij doen zondag :) \-/

arjenu

Had je aan alleen de headunit voldoende of moest je er nog kabels e.d. bij bestellen? Ik lees her en der iets van kabels of verlopen voor GPS of dab antennes.
En ik lees dat je heel tevreden bent over de focals :) heb je voor een achter en subwoofer?

FOX

Nee geen subwoofer, maar misschien in de toekomst wel :) Ik weet niet welk bouwjaar jouw Nissan is en welk model, ik heb de connecta 1.2 uit december 2018, en ik geloof dat alles er standaard bij zit, dus ook de canbus voor je stuurwielbediening. Maar als je daar bij Alie----> Sinosmart je vragen stelt wat je voor jouw auto nodig hebt krijg je vrij snel antwoord, en kan je bijna niet fout bestellen :)

arjenu

Ik heb een 1.2 DIG-T uit 2016.
Dank je voor de tip voor wat betreft het contact met Sinosmart. Ik zal eens gaan kijken op de site  \-/

arjenu

Hoi Fox, alles ingesteld en werkend gekregen gisteren?

FOX

Ja, was wel ff werk voor diegene in mijn ogen dan, ik ben een complete leek op android gebied, maar ik denk dat als je een beetje handig bent daarin, staan zo alle instellingen goed, en echt een vooruitgang met het standaard systeem van Nissan. Bellen vanuit de Qashqai kan nu met de google assistent, dat is al een vooruit gang, en voor me kleinkind die kan zelfs YouTube filmpies kijken onderweg. Via de playstore zijn vele (leuke) apps te downloaden als je dat zou willen. Ik vind het het geld meer dan waard, kijk nu met veel plezier naar die radio/navigatie, hou wel me oogies ook de weg natuurlijk :) \-/ \-/ \-/ ;)

arjenu

Goed om te horen :) veel plezier er mee. Denk dan toch dat ik er ook maar 1 ga bestellen. Twijfel alleen nog tussen de 4gb 64gb uitvoering of de 6gb 128gb uitvoering. Die laatste is wel weer iets meer dan 60 euro duurder en ik betwijfel of het nodig is.

Het grote voordeel wat ik er in zie is dat je Flitsmeister er op kan zetten en je zelf je navigatie programma dat je wilt kunt gebruiken,  zoals Waze bijvoorbeeld. Altijd up to date kaarten wat ik nu niet heb.

FOX

Ik heb zelf Flitsmeister, TomTom Go en Google Maps, waarbij ik bij de TomTom Go een jaarabonnement heb genomen, (12,95 p/j) puur omdat ik deze het duidelijkste vindt met rijbaan begeleiding en de stem, vind dat geen geld, iets meer dan 1 euro in de maand :) Wat ook makkelijk is nu als je ergens naar toe wilt, je klikt op je microfoon in je navigatie scherm, en zegt waar je naar toe wilt, ipv het te moeten typen \-/ Welke je gaat bestellen is puur persoonlijk en je budget, voor mij is die 4gb en 64gb meer dan voldoende, maar wil je meer dan is dat jouw keuze natuurlijk.
Mocht je er een gaan bestellen, hou rekening met zo'n 12 euries douanekosten, die komen er ook nog bij, maar dat is tegenwoordig normaal bij Alie bestellingen, succes met je keuze :) \-/ ;)

arjenu

Thx, heb er vanmorgen één besteld. Nu maar wachten :)
Ik doe het eerst even zonder dab receiver. Kan ik later nog bij bestellen als ik dat mis.

lapalmeraie

Had je al de 11/11 korting? Anders had je eigenlijk beter een 2-tal weken gewacht...  ::)
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

arjenu

 :-! Ik heb wel wat korting volgens mij maar misschien niet zoveel als dat ik tot black Friday zou hebben gewacht. Wil misschien nog een dashcam hebben, die hebben ze ook, en misschien dan toch een dab receiver. Misschien dat ik dan nog wel iets kan regelen met ze :)

laredo

Interessant topic! Ik heb een QQ uit 2017, net voor de facelift. Wil er nog wel 2 jaar in gaan rijden (daarna over naar elektrisch) dus dan is zo'n investering in een nieuwe radio met apple CarPlay nog wel rendabel. Iemand een idee wat de originele radio op marktplaats of hier op zou brengen bij verkoop? Dan kan ik een beetje inschatten wat het totaal kost  \-/ :yep:
2012 QQ 1.6 Acenta black - UGO ad6080 - Rear camera
2017 QQ 1.2 Dig-T N-Vision pearl white
2022 Kia Niro '23 hybrid steel grey