Dab+ ×-trial 2018

Gestart door Mark1979, september 06, 2021, 23:12:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark1979

Goedenavond,

Wij hebben sinds een paar weken onze oude QQ+2 ingeruild voor een geïmporteerde xtrial uit 2018.


Nu moeten we nog een hoop leren in deze auto maar wat rijdt het weer heerlijk. Nu zie ik bij veel xtrials dat er dab op zit en deze hebben ook een haaienvin op het dak. Echter kan ik bij ons niet de instelling vinden ook te kiezen tussen fm en dab. Kan iemand mij vertellen of het erop zit en hoe je het instelt.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Nissanwielmonteur

Uit Spanje?
Dan is er geen DAB aanwezig.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Mark1979

Je mag niet meer raden  :) hij komt idd uit Spanje. Jammer dat er dan geen dab+ aanwezig is. Naderhand inbouwen zal wel te duur zijn.

Mark1979

Heeft iemand enig idee wat het naderhand inbouwen kost? Is dat een kwestie van een kabel van de haaienvin naar de unit of moet er ook een nieuwe unit in?

Mark1979

Niemand een idee of oplossing?

Wederom bedankt

tigrimang

Als er geen DAB in de radio opties zit kan je dat niet toevoegen.
Een andere unit plaatse geeft ook geen garantie. Je zult dan in ieder geval de antenne moeten vervangen door 1 met DAB antenne aansluiting.

Je kan je unit uitbouwen en kijken of de radio aan de achterzijde een bruine kabel aansluiting / loze stekker aanwezig is in de bekabeling. En dan opzoek naar een unit met DAB aansluiting. Maar een andere unit inbouwen kan weer andere problemen geven (codes? niet compatible? )

Maar lijkt mij dat je tot een teleurstelling komt en er niks aanwezig zal zijn na het uitbouwen....

Off topic, zal aan mij liggen, maar waarom is iedereen zo gek op DAB ? ik vind het signaal echt niet top. Als je geluid hebt is het wel zuiver idd maar in combinatie met het signaal..... geef mij maar FM... stoort ook weleens maar valt niet gelijk uit... dat vind ik zo irritant als je met volle borst met een liedje mee aan het zingen bent opeens uitvalt en je op je zelf bent met je eigen stem.... :o :-

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

nederbelg

Dat is natuurlijk niet bij iedereen even erg.......  :-

Gr Nederbelg