Datum navigatie updates/

Gestart door srna513006, juli 26, 2021, 16:59:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Hierbij nog even het screenshot van mijn display m.b.t. huidige kaartversie.
Is dit inderdaad de laatste?



QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

srna513006

#16
@lapalmeraie, Nou nee, het overigens onverwacht snel gegeven antwoord van Nissan was eveneens onverwacht verrassend....
Hierbij de hoofdtekst van het antwoord, m.n. het gemarkeerde deel roept bij mij vraagtekens op.
Ik had hiervan toch een hele andere verwachting.

Citaat
Hartelijk dank voor de op 2 mei 2022 gestuurde aanvullende informatie.

U heeft momenteel al de laatste TomTom-update. Binnenkort zal een nieuwe update verschijnen. Een exacte datum is helaas nog niet bekend. Gemiddeld verschijnt er eens in de anderhalf jaar een TomTom-update voor onze navigatie-systemen.
Einde citaat
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

eens in de anderhalf jaar  :-! Had verwacht dat met het updaten via wifi of geheugenstick de kaarten wel vaker ververst zouden worden ???

srna513006

Tja, navigatie update en Nissan is nog nooit een goed huwelijk geweest...

Gelukkig ben ik met de rest wat de QQ wel heel content.... \-/
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Hijlko

Als er 4 per jaar zijn beloofd (lees: bij de prijs inbegrepen) en je krijgt er maar 1 per anderhalf jaar, dan krijg je er dus 5 beloofde updates niet. In principe zouden de kosten van de ontbrekende updates dus op Nissan verhaald moeten kunnen worden omdat je betaald hebt voor iets wat ze niet leveren. Voel ik een massaclaim aankomen?
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

srna513006

Ik denk het niet, ik heb even gezocht waar dit toegezegd werd om dit naar Nissan op te sturen maar kon niets vinden.
Op zich boeit het mij ook niet echt maar ik had deze topic opgestart om erachter te komen wat de data 2017 - 8 updates betekende maar schijnbaar weet daar niemand een passend antwoord op.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

J@n

Dan liever via E-bay de laatste update kopen.....
(Voor de J11)




srna513006

@J@n, misschien eerst even het openingsbericht goed lezen, het gaat hierbij om de kaartupdate voor de J11b, daar wordt geen kaart gebruikte maar een digitale TomTom update.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

J@n

Citaat van: srna513006 op mei 04, 2022, 12:29:57 PM
@J@n, misschien eerst even het openingsbericht goed lezen, het gaat hierbij om de kaartupdate voor de J11b, daar wordt geen kaart gebruikte maar een digitale TomTom update.


Oeps, had ik niet gezien dat het ging over de J11B.



HaaJee

Het is toch eigenlijk van de zotte dat een update schema als dit in 2022 nog steeds bestaat. Het komt er nu op neer dat ik voor komende vakantie richting Zuid Frankrijk maar een abonnement neem op Tom Tom Go (op mijn iPhone) en deze via Apple CarPlay gebruik op mijn QQ scherm als bijgewerkt navigatie. Dit voelt heel 1999...... :-I

srna513006

Dat ook in 2022 de navigatiekaarten nog steeds per periode al dan niet gratis kunnen worden ge-updated lijkt mij heel normaal, die zie je feitelijk bij iedere navigatieleverancier.

Wat echter wel belachelijk is is dat het bij Nissan weer zo lang moet duren voordat een nieuwe update wordt opgeleverd.
Ik gebruik nu op mijn QQ 1.3 de via de Map Update Tool gedownloade laatste versie 2017.12 Update 8.
Kan mij niet meer herinneren wanneer ik die gedownload heb maar volgend mij toch wel meer dan 18 maanden geleden.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

HaaJee

Eens, maar die periodes zouden geen 18 maanden moeten duren. In mijn vorige auto (Volvo) kwam twee keer per jaar een update uit die je gratis kon downloaden en per USB stick op je navigatie kon installeren.

srna513006

Nou ja, het is nu eenmaal niet anders.

Ik ga eens de Europa kaartupdate downloaden, die is in elk geval van 2021, kijken hoever ik daarmee kom.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Wilbert

@Haajee, je zou evt. ook voor Waze kunnen kiezen als je toch met carplay navigeert. Niet slecht en nog gratis ook. Of evt. Google maps. Doet het prima wanneer het erg druk op de weg is om de vlotste weg te zoeken.

caveman

Het niet up to date zijn van de navigatie is vooral een probleem met cruise control pro pilot. Bij ronde punten remt auto automatisch af. Is wel effe schrikken als het ronde punt na heraanleg weg is !