Datum navigatie updates/

Gestart door srna513006, juli 26, 2021, 16:59:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Vandaag heb ik op mijn J11B voor Frankrijk en Spanje de meest recente TomTom updates via de USB stick ingevoerd, dus feitelijk heb ik nu de laatste beschikbare kaarten geïnstalleerd maar als ik nu naar het overzicht kijk, zie bijlage, vraag ik mij af wat ik daar nu eigenlijk zie.

Zijn de kaarten nu van december 2017 met daaroverheen 8 updates?
Ik kan het jaar 2017 niet helemaal plaatsen, is dat soms in 2017 een Major update?



QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

Beste Leden,

Kunnen jullie mij vertellen of de kaartupdate 2021-06 de laatste kaart reset update is?

alvast bedankt

srna513006

#2
Het is mij niet helemaal duidelijk welke kaart-update jij voor welk type QQ jij bedoeld.
Als dat voor de QQ J11B is, dus TomTom dan kan ik je vertellen dat dit schijnbaar niemand weet.

Op. mijn hier eerder in Julie 2021 gestelde vraag heeft nog nooit iemand geantwoord.
Zelf nu in mei 2022 is er nog geen nieuwe update via de Map Update Tool aangeboden.
Er wordt nog steeds gemeld dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, dit terwijl er zoals ik begreep elke 3 maanden een nieuwe update aangeboden zou worden.

Overigens heeft mijn auto tot februari 2026 recht op kaartupdates dus daaraan zou het niet mogen liggen.



QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

Ja het is ook voor de j11B (tom tom)en inderdaad heb ik sinds verleden jaar geen nieuwe updates meer aangeboden gekregen.
Vandaar mijn vraag ik vind het ook gek  ??? dat er al een hele tijd geen nieuwe uodates beschikbaar zijn gekomen..
Weet niet of er iets aan de hand is met de updatetool of dat er gewoon geen nieuwe updates zijn?

Misschien zijn er andere die hier ervaring mee hebben

Grt

srna513006

Ik begon nu ook aan de Map Update Tool te twijfelen dus ga ik morgen proberen om in de auto via WiFi te updaten maar dan moet ik eerst voor zorgen dat mijn auto binnen een WiFi bereik komt te staan.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

#5
Goed idee ik zal dat ook maar eens proberen te doen

Heb nu net geprobeerd via wifi te updaten en geeft aan dat er geen nieuwe kaart update is, dus het klopt dat er nog steeds geen nieuwe updates beschikbaar zijn :yep:
Wel raar dat er al zo'n lange tijd geen nieuwe updates van tom tom geleverd worden >:(
Zoals jij al had gezegd Srna513006 zou er elke 3 maanden nieuwe updates beschikbaar zijn?
Dus 2021-06 is de laatste kaartreset

srna513006

Zo net een WiFi verbinding met de QQ kunnen maken en inderdaad, hier hetzelfde, geen nieuwe updates gevonden.
Ik dacht dat wij van het kaartupdate probleem bij Nissan van af waren, maar nee hoor.

Inderdaad, wel belachelijk dat men de gebruikers wederom v.w.b. de kaartupdate in de steek laat... >:(

Ik laat eind juni de 2e servicebeurt uitvoeren en dan zal ik het daar ter sprake brengen alhoewel ik daar niets van verwacht.
Misschien toch maar een bericht naar Nissan sturen maar ok dat zal meestal geen zoden aan de dijk.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

caveman

Normaal zouden er tomtom updates moeten zijn. Gebruik tomtom op smartphone en op motorfiets ( tomtom rider) en op beide heb ik reeds updates ontvangen, zelf betreffende wegveranderingen in de buurt sinds half 21. Nissan noppes!

srna513006

Intussen heb ik ook een klacht hieromtrent bij Nissan.NL ingediend, mij benieuwen wat het antwoord daarop is.

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

lapalmeraie

Citaat van: caveman op mei 01, 2022, 18:43:17 PM
Normaal zouden er tomtom updates moeten zijn. Gebruik tomtom op smartphone en op motorfiets ( tomtom rider) en op beide heb ik reeds updates ontvangen, zelf betreffende wegveranderingen in de buurt sinds half 21. Nissan noppes!

Rechtstreeks bij TomTom wel natuurlijk maar voor Nissan zit daar nog een extra stap tussen.
Dat was tenminste ook zo bij het oude Connect systeem en de Here kaarten.
Waarom ze die updates zo slecht opvolgen is mij ook een raadsel maar heb zelf die navigatie al lang opgegeven en gebruik gewoon lekker Waze of Apple kaarten. Altijd up to date en werkt zalig.  \-/
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

srna513006

Klopt helemaal want ook ik gebruik Sigyc Nav op mijn iPhone maar het gaat ook een beetje om het principe.
Alhoewel ik het soms ook wel handig vind om de Nissan navigatie te gebruiken.
Ik gebruik Sygic hoofdzakelijk als ik de echte snelheid in beeld wil hebben en die ontbreekt bij de Nissan navigatie.

Nissan beloofd iets en dan moeten zij zich er ook aan houden.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

srna513006

Citaat van: srna513006 op mei 01, 2022, 18:54:35 PM
Intussen heb ik ook een klacht hieromtrent bij Nissan.NL ingediend, mij benieuwen wat het antwoord daarop is.

Ik viel zowat van mijn stoel 😂😂😂 toen ik vandaag binnen 1 dag al een reactie van Nissan mocht ontvangen.
Niet dat ik á la minute een oplossing kreeg maar er werd wel naar de kaartversie gevraagd en om een screenshot van de Multimedia Display.
Nu weet ik niet of het met dit type mogelijk is om een kaartversie op te vragen maar ik heb een screenshot van de pagina Map Update Tool waarop de geïnstalleerde landen staan met daarop 2017-12.

Dus maar weer afwachten.

Overigens las ik ergens dat als je Europa kist, dus niet de losse landen, de update schijnbaar wel goed gaat.
Maar ja, ik wil ook niet die andere meuk binnenhalen terwijl het nu maar gaat over NL - BE - F - ES.

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

Nee hoor ik doe altijd een totale kaart reset en krijg dan ook geen nieuwe updates meer de laatste is van 2021-06 en die heb ik in oktober verleden jaar geinstalleerd😠



srna513006

Ok, dan kan dat ook niet het probleem zijn en hoef ik het ook niet te testen.
Dus maar afwachten op de reactie van Nissan.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

lapalmeraie

Ik denk dat ze je een volledig nieuwe Nissan aanbieden om het probleem op te lossen  :-
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T