Lekkage benzine vulpijp J10

Gestart door hunterton, juli 22, 2021, 15:05:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hunterton

Van mijn Qashqai J10 uit 2007 lekt benzine uit een dikke slang/pijp. Deze zit tussen de vulopening aan ze zijkant en loopt naar de benzinetank. Er zit een dikke en dunne slang naast elkaar. Ik denk dat dat de vulpijp en ontluchtingsslang zijn.
Op het horizontale deel van die dikke slag zit aan de bovenkant een lekkage die optreedt als ik net mijn tank geheel gevuld heb met benzine.  De lekkage stopt als ik ca 10 liter benzine uit de tank heb weggezogen.

Vraag. Hoe heet dit onderdeel en welk onderdeelnummer is het ? en hoe vervang ik dit het makkelijkst?
Is het een rubberen slang, of is het toch een gebogen metalen buis, omdat Nissanwielmonteur  in een eerder item sprak over (doorge)roest?   


Nissanwielmonteur

Dat is de vulpijp.

Stuk brandstof bestendige slang halen en het lekkende stuk er tussen vandaan zagen
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

hunterton

Nissanwielmonteur. Bedankt voor de creatieve oplossing. Pijp is toch van staal. Ik dacht van rubber...
Ik heb inmiddels ook de info over deze vulpijp gevonden in de servicemanual,  op dit forum.  Is reparatie met een rubberen bezineslang toegestaan de APK?
Als jij het zegt, is het bijna vragen naar de bekende weg...

Nissanwielmonteur

Je moet wel echt benzinebestendige slang hebben
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!