Diefstallen QQ

Gestart door Frank1957ehv, mei 05, 2021, 17:12:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank1957ehv

Hoorde onlangs van een politieagent dat met name in de regio ZO Brabant maar ook op veel andere plaatsen onze Qashqai's een gemakkelijke prooi zijn voor het dievengilde. Er worden er heel erg veel gejat. Ook in de rest van Nederland. Ze vinden er verdomd weinig van terug. Sleutels opbergen in blikken e.d. werkt niet altijd heel goed. Vaak staan ze in winkelcentra of bij jouw in de straat en op het moment dat jij de sleutel activeert voor sluiten kunnen ze het signaal van de sleutel uitlezen (ze moeten wel heel dicht bij staan, dus kijk goed rond). Wat ik van de desbetreffende politieagent (en ook anderen) dat kopieerapparaatjes via China te koop zijn voor een paar tientjes. Ook in mijn wijkje zijn al enkele QQ's verhuisd naar andere delen van de wereld.
1.2 Dig-T N-Tec Vision

T&T

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

olafmol

wat zou je hier tegen kunnen doen? Bij de voertuiginstellingen kun je de "i-Key" vergrendeling aan of uitzetten, en bij uit kun je alleen de deuren openen door op het knopje van de Intelligent Key te drukken, niet meer middels de knopjes op de handgrepen.

Zou dat evt een deel van het issue kunnen oplossen?

UPDATE: als ik dit zo lees: https://www.locksmiths.co.uk/faq/keyless-car-theft/ dan lijkt het er wel op dat in ieder geval het "Relay diefstal" truukje niet meer gaat werken als je de "verzoekschakelaar" op de handgreep hebt uitgezet. Dan wordt er in ieder geval geen signaal gevraagd door op zo'n knopje te drukken.

Natuurlijk werkt het hetzelfde als je je i-key verder dan 5 meter (al lijken die afstanden door een versterker dus veel groter kunnen worden gemaakt, ca. 30m las ik ergens) van de voordeur of in een afgeschermd hoesje/doosje bewaart.