Inhouden voor het doorschakelen cvt automaat

Gestart door Jacobs73, maart 31, 2021, 21:21:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacobs73

Beste QQ liefhebbers,

We hebben sinds 4 maanden een QQ uit 2016 die 50.000 km heeft gelopen. Deze is gekocht bij Bochane Nissan dealer uit Ede. We vonden nadat we hem een week hadden dat hij vreemd opschakelde. Terug geweest en de bak bleek niet meer goed te zijn en is vervangen. Echter met de nieuwe bak is het rijden nog steeds hetzelfde. Ergens tussen de 2000 en 3000 toeren lijkt het of hij verschrikkelijk inhoudt (net of je naar achteren getrokken wordt) alvorens hij doorschakelt naar de volgende versnelling. Dit is alleen in de lagere versnelling. De dealer zegt dat dit bij een cvt-bak hoort. Ik kan het moeilijk geloven dat je dat zo erg (overdreven) voelt. Zijn er mensen die dit ook zo ervaren en weten dat het normaal is of moet ik hier toch serieus aandacht aan besteden?. Er is door een externe partij gecontroleerd of er inderdaad een nieuwe bak onder zit en dat is wel het geval.

Graag hoor ik van jullie of wat ik ervaar normaal is of dat jullie dit anders ervaren??.

Bijvoorbaat dank.

Jacobs73

Beste QQ liefhebbers,

Is er helemaal niemand die hetzelfde ervaart?. Dat is mijn vraag, zijn er mensen waarbij dit ook is of ben ik de enige. Dus deel je ervaring aub als je ook een 1.2 dig-t heb.

Ben erg benieuwd of jullie dat trage overschakelen ook ervaren, anders moet ik weer naar de dealer.

aggie

Beste Jacobs

Wij hebben ook een 1,2 evt  digi t en hebben deze ervaring niet , wij hebben met onze qq nu bijna 40 k gereden en zonder enige noemenswaardige waardige problemen,
Gewoon een fijne auto met veel luxe en veiligheid.

groetjes  Aggie
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

tigrimang

Ik zou zoweizo naar de dealer weer gaan.
Desnoofs een automaat ruilauto om te vergelijken.
Als een monteur in de auto zit moet hij het ook wel.merken toch?
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Broekie

Beste,

Ik heb ook een 1.2 CVT gehad bwj 2016.
4 Jaar mee gereden, 50K km.
Het enigste 'probleem' dat ik heb gehad was dat een aanslag op kleppen was ontstaan.
Dit is echter heel iets anders dan wat jij nu aangeeft.

Gr. Broekie
Tekna+ Dynamic, 160 DCT met vaste trekhaak

Primera P11

Jacobs73,

Ik denk dat wat broekie aangeeft weleens het probleem kan zijn.
Een vervuild inlaattrajekt.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Nissanwielmonteur

Voor het doorschakelen hoort er geen toerenval te zijn

Het toerental moet geleidelijk omhoog gaan en dan geleidelijk weer omlaag.
Alleen als je wat sneller rijd dan schakeld de bak en constateer je toerental zoals bij een normale versnellingsbak.

Helemaal een correct antwoord kan ik nu niet geven.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Primera P11

Jacobs73,

Als je naar achteren getrokken word bij het schakelen lijkt het me geen inhouden maar juist versnellen.
Als de motor plotseling inhoud ga je naar voren i.p.v naar achteren.

Wat doet de torenteller op zulke momenten?.
Zakt deze helemaal naar beneden of schiet de naald naar boven.?.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Jacobs73

Het voelt alsof de auto naar achteren getrokken wordt (ongveer 2 a 3 seconden), zelf ga je daardoor naar voren. Toerental blijft hangen totdat hij overschakelt

Nissanwielmonteur

de cvt hoort naadloos te versnellen als je rustig gasgeeft.

Geef je meer gas dan gaat hij in 7 stappen schakelen. Daarbij zou je alleen toerenval mogen opmerken. Er is immers nooit sprake van een onderbreking in aandrijving bij de cvt.

Je omschrijft duidelijk iets wat niet correct is.

De vraag is ook of de cvt data gereset is bij het plaatsen van de andere transmissie.

Als alles elektronisch goed is ingeleerd dan is gewoon de bak niet goed.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Primera P11

Zoals NWM het beschrijft lijkt het erop dat deze bak ook niet goed is.
Of idd niet goed ingeleerd of verkeerde software.
Teruggaan en hun laten rijden, moet idd naadloos schakelen.
Daarom heet het ook CVT.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*