Achterspeakers (focal) sterk verminderde geluidsterkte...

Gestart door Robert80, maart 24, 2021, 21:09:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert80

Beste,

Ook in heb de focal set in laten bouwen (eerst voor de 2.1 set en vorige week de achterste speakers ook maar laten vervangen (bedankt Ton). Het geluid uit de achterste speakers valt mij echter helaas flink tegen. Het geluid lijkt erg zacht te zijn. Met het instellen van de fader, moet ik hem zeker tot 75% instellen om er geluid uit te krijgen. De kwaliteit vind ik helaas ook tegenvallen.

Ik vermoed dat er wat mis is met de headunit of iets anders. De oude speakers klonken ook zo, maar had ik geen erg in omdat de 2.1 set meer dan genoeg volume geeft.  Nu weet ik dat deze onversterkt zijn maar ik heb het gevoel dat verminderde geluidssterkte ergens vandaan moet komen.

Een maand geleden heb ik mijn complete voorruit vanwege een barst moeten vervangen. De zekering van de automatische ruitenwissers moest daarna ook vervangen worden. Kan het wellicht iets daarmee te maken hebben?

- Wat is jullie ervaring met het geluid uit de achterspeakers?
- Wellicht de stekkers van de achterspeakers van de hoofdunit ontkoppelen en weer aankoppelen? (heb ik nog niet geprobeerd).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :).....

Nissanwielmonteur

Ik denk inderdaad dat de klacht in de radio zit. Heb namelijk al vaker een unit vervangen vanwege zacht geluid.

Je kan de koppeladapter naar de versterker loshalen en dan de originele stekker aansluiten.

Haalt overigens weinig uit denk ik zo, want de achterspeakers zijn 1 op 1 doorgelust in de koppeladapter.

Trekhaak ook naar het zin??
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Roger Sittard

Hallo Roberto,

ben jij nog wat wijzer geworden mbt de achter speakers ?

Ik had Bose speakers met versterker/subwoofer, ik heb deze voor en achter laten vervangen door de Focals.
Ongeacht dat ik van de kwaliteit verbetering van de speakers overtuigd ben, vind ik het jammer dat idd bij gelijke Fader de speakers niet evenveel krijgen. Ik had verwacht dit op te heffen door er gelijke (vermogen) speakers in te zetten als voorin.

Grtz Roger