Qashqai J12

Gestart door T&T, maart 03, 2021, 09:41:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QaiFan

@Hanno. Akkoord.
Maar mij is het dan duidelijk dat Nissan e.a. dan in Nederland minder winst kunnen maken als ze auto's tegen aanvaardbare prijzen willen verkopen.
In de Noorse landen is het waarschijnlijk nog erger.
De enige die hierbij wint is natuurlijk de ... 'staatskas'.

vand.m

Dank voor de interessante verhalen.
Valt mij tegen dat de acceleraties stukken slechter zijn als wat ik nu heb.
En ook het verbruik is hoger als wat ik tot nu toe ervaar.
Wellicht wijzen testen anders uit.
Toch blijft mijn voorkeur uitgaan naar de
Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T   158 pk Xtronic-automaat Tekna Plus   
Maar als er van de prijs van € 47.840 niet veel afgaat dan denk ik niet dat dit voor mij haalbaar is.
Maar ik volg de ontwikkelingen.

emiel10

Gaat hem niet meer worden, ben tevreden over mijn huidige QQ maar met deze prijzen ga ik toch voor een leukere auto, maar goed, dat zijn zorgen voor over een jaar. Wil hem met 3,5 jaar eruit doen, dan zit er nog 6 maanden garantie op, altijd fijn voor de volgende berijder.

Hanno

De acceleraties die vermeld worden in de Belgische documentatie (zie pagina 3 van dit topic) zijn een stuk beter.

Blijft de vraag natuurlijk wel: wat is de waarheid  ???
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

QaiFan

#49
Wat de prijzen betreft ... zelf zal ik bijlange zoveel niet betalen.
Die hogere prijzen zijn uiteraard de officiele prijzen (die weinige kopers echt gaan betalen).
Heb andere SUVs proberen te configureren met alle opties die de nieuwe QQ biedt en ik kom steeds
minstens even hoog uit.
De VW Tiguan, de Hyundai Tucson zijn sterke concurrenten, maar als je die SUVs ook gaat maximaal
uitrusten kom je heel snel aan de prijzen van de nieuwe QQ.

Hopelijk is de nieuwe Belgische documentatie qua acceleratietijden inderdaad accuraat (beneden de 10 seconden), want die 12,2 seconden naar 100 per uur lijkt op de ... schoolbus !
Wat verbruik en ook acceleratie betreft is het zowiezo niet verstandig dit soort auto (zwaardere/vorm) te kopen denk ik.
Als ik alleen al naar die nieuwe Opel Mokka 2021 (kleinere SUV) bekijk dan verbruikt die, zelfs niet mild-hybride (!), heel wat minder en gaat sneller naar 100/uur ... en dat met een 130 PK 3-cylinder motor-tje.
Maar daarvoor kocht ik, persoonlijk, de nieuwe QQ model 3 niet ... wel voor de Tekna-Plus versie/uitrusting en de scherpe 'looks'.
Het verbaast me toch nog steeds dat, ondanks het QQ Alis 12V batterij-systeem, de nieuwe QQ zo sloom en gulzig uit de hoek blijkt te komen ... minder goed dan de vorige QQ J11b.
Natuurlijk een goed argument om de nieuwe 2022 QQ "E-Power" versie te verkiezen die heel wat sneller zou zijn en tegelijk heel weinig zou gaan verbruiken.
Je zou zelfs kunnen besluiten dat die Alis 12V mild-hybrid batterij niets bijbrengt behalve misschien vlotter vertrekken uit stilstand (???).
Hopelijk zullen de eerste echte nieuwe QQ rijtesten meer duidelijkheid scheppen.
???

QaiFan

#50
Nissan gaat er dit keer echt voor  ;D

Meer van dit en de de Volvo XC40 mag oppassen  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=oEgP5nRSLPY&ab_channel=LenziAutomobili

https://www.youtube.com/watch?v=PyJbTPCdS2g


Hanno

Kijk dat is mis ik nou bij ons in de showroom  8)

Ik heb geen auto gezien trouwens  ::)
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

vand.m

Dat de QQ e-Power volgend jaar leverbaar is heb ik wel ergens gelezen.
Nog niet wanneer precies die leverbaar is.
Maar ook nog niet wat de prijs gaat worden, of er subsidie en hoeveel subsidie gegeven gaat worden.
Zal allemaal nog wel even op zich laten wachten.
Het gaat erom of het verstandig is te wachten tot die er volgend jaar is en wanneer, of dat het beter is begin volgend jaar de mild Hybrid aan te schaffen.
Kan het nu nog niet overzien wat financieel het beste is.
Eind dit jaar mijn huidige QQ 1.3 DCT tekna+ 2019 inruilen en de QQ Mild-Hybrid Tekna plus in 2022 laten afleveren.
Of wachten tot de e-Power er volgend jaar is.

QaiFan

#53
@vand.m.
Inderdaad, als je in NL woont maakt taxatie blijkbaar extra veel uit !
Maar ook in BE kan dit een auto maken of breken.
De reden dat bv de Volvo XC40 zo een 'succes' blijkt is niet ver te zoeken.
(als bedrijfswagen en in BE ... zowat gratis en extra voordelig voor bedrijf)
Deze 'E-Power' zal hetzelfde lot geschoren zijn.
Als deze auto in BE als een 1.5 belast wordt ... OK.
Maar gaat men de PKs niet optellen en dan wordt het bv een 250 PK wagen waar de schatkist ons voor bedankt ???
Als dan ook de prijs met 5 to 10k euro toeneemt (en voor particulier gebruik) en die batterijen moeten ook later nog eens vervangen worden dan ... zie ik niet in waarom we logischerwijze zo een wagen (persoonlijk) zouden aanschaffen om 1.5 l op 100 km benzine uit te sparen !?
???
Ten andere, dat Alis 12 V assistent batterij systeem daar zag ik ook het nut niet van in, behalve dat je mogelijk minder taksen betaalt.
Het is duurder, maakt de auto nodeloos complex voor maximum een halve liter per 100 km benzine dat mogelijk wordt uitgespaard.
Natuurlijk moet elke constructeur wel meedoen aan die nieuwe verplichtingen van boven af ... dat is wel de reden dat Nissan dit deed !?
Volgens mij hetzelfde verhaal met die E-Power.

QaiFan

De prijzen van de J12 QQ zijn in Duitsland recentelijk verhoogd voor opties (kleuren en zo) op de nieuwe QQ en die kosten er nu een pak meer.
Dus misschien interessant om weten dat wie twijfelt en de prijzen zijn in BE en NL nog niet verhoogd ... nu misschien beslissen en naar de dealer hollen !  ;)

T&T

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

QaiFan

Nieuwste, heel positieven preview en test ritten ... video van Nederlandse bodem  \-/ \-/ \-/

https://www.youtube.com/watch?v=g7hSxWH4ULE&ab_channel=InstaAutoVlogYoutube

Zowel CVT als MT6 transmissie versie worden in de video getest en besproken.


Nissanwielmonteur

Filmpje van vandaag bij de persintroductie.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

nederbelg

Citeer4e generatie
:-! :-! :-!

Gr Nederbelg