Qashqai J12

Gestart door T&T, maart 03, 2021, 09:41:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QaiFan

#30

T&T

#31
https://youtu.be/cZe-M4wCN5s

Gisteren was de presentatie van de New Qashqai 2021 bij mijn dealer waar ik heen ben geweest.
Daar er over de buitenkant genoeg beeldmateriaal is heb ik het accent op het dashboard gelegd wat te zien is in het filmpje wat ik even geschoten heb met mij telefoon.

Deze wagen is een Milt-Hybrid met een 140 PK motor.
Hoe een Hybride systeem werkt was mij wel duidelijk maar wat nu een Milt-Hybrid inhoud niet, dus heb ik even gevraagd
Ik zal het verschil zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.

Hybride        : Hier word door een motor een dynamo aangedreven die de accu's oplaad.
                      Vanuit de accu word dan weer de elektromotor via het gaspedaal / tractiepedaal gevoed zodat de
                      wagen rijd.
                      Dus de  wagen word door een elektromotor aangedreven.

Mild-Hibride : Hier word de wagen aangedreven door de bekende 140 pk motor.
                      Op het moment dat de wagen remt genereerd de wagen stroom die opgeslagen word in een accu.
                      Als je snel weg wil rijden word de brandstofmotor ondersteund door een elektromotor zodat je
                      sneller weg kan rijden zoals ook in de F1 gedaan word.

Verder over de wagen kan ik zeggen dat het weer een mooie wagen is geworden met een plus voor de achterklep die nu elektrisch bedienbaar is en de stuurverwarming.

Door Corona beperkingen wilde mijn dealer toch iets voor thuis meegeven wat oude gediende hier op het forum wel zullen herkennen uit Tour de REO, de gebakjes.

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

manfred

Mooi hoor Theo, Cas heeft zeker gelijk maar de duurste uitvoering neergezet?  ;) :-
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

QaiFan

Bedankt T&T !!!
Heel interessant filmpje mbt het digitaal dashboard en de settings !

Ik vroeg me nog wel af of het enigzins mogelijk is om de kleur(en) van het 12.3" TFT digitaal dashboard aan te passen.
Ik zie enkel -op alle videos die ik zag van de nieuwe Qashqai- zwart/wit/grijs/rood !
Zou nuttig kunnen zijn mochten we ten minste de overheersende kleur (rood) konden wijzigen naar bv blauw zoals de magnetic blue carrosseriekleur.
Hetzelfde voor het 9" infotainment display !?
Ook zie ik steeds binnen dat er een blauw tint in delen van het leer is ... steeds blijkbaar blauw !??
Bedankt \-/

T&T

@Qaifan

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.


En zo vertrok deze demo wagen weer naar de volgende dealer.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Nissanwielmonteur

Ja naar Van Leijden in Alphen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Hanno

Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

QaiFan

Dat zijn de prijzen voor Nederland.

Belgische prijzen en uitvoeringen zijn ook bekend :

(prijzen in PDF file zijn zonder bijtelling, in Belgie is dat 'BIV' welke apart dient betaald aan de belastingsdiensten) :

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/be/nl/brochures/tds/New%20Qashqai%20-%20TDS%20-%20April%202021%20-%20BENL.pdf

tigrimang

België - NL verschilt niet veel....

Maar waauw.... Wat een geld.......
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Hanno

Scheelt niet veel  ???

Een dikke 4000 euro meer in NL voor een Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk   Xtronic-automaat Tekna Plus.
Ik vind het nogal wat.

Maar inderdaad, wat een prijzen, maar ja daar was ik al bang voor.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

QaiFan

@hanno. Maar die 4000 euro is toch volledig die 'bijtelling' in Nederland ... of is dat nog niet in de prijs inbegrepen ???
Indien de die 'bijtelling' wel in prijs inbegrepen is (?) dan is de Qashqai J12 in feite heel wat goedkoper in Nederland ! 
Ook in Belgie kennen wij de geliefde 'inschrijvingstaks' die soms ook nogal substantieel is (maar denk minder dan die bijtelling voor niet-EVs ?).
Ander voorbeeld ... in Luxemburg en Italie is de nieuwe Qashqai nog heel wat goedkoper.
Qashqai Tekna+ 156 HP 6MT Belgie : 41.900 euro, maar dezelfde Tekna+ in Italie : 38.500 euro.
Indien de geliefde bijtelling in jullie prijzen zit ... is de Qashqai daar zelfs nog "goedkoper" !? ???

Hanno

#41
Ja die is in de prijs inbegrepen.

Voorbeeld (prijzen van 2020):
QQ 158 Xtronic Premiere Netto prijs 29686, BPM 7370, BTW 6234.
Totaal Euro 43290. Inclusief rijklaarmaakkosten Euro 44090

Verder betalen wij ieder jaar ook nog wegenbelasting. Voor de QQ die ik had was dat Euro 720 per jaar.

Maar hoe hoog is die inschrijvingstaks in Belgie voor een dergelijke uitvoering dan?
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

QaiFan

#42
De BIV op een Qashqai is ongeveer 500 euro ... wordt dus ongeveer 42400 euro in Belgie voor de Tekna+.
Dus als ik het goed begrijp is dus de Tekna+ in Nederland 1000-euro GOEDKOPER ... je mag toch die taksen niet als waarde van het voertuig beschouwen !
Netto prijzen ... zonder welke taksen dan ook blijven dus in Nederland goedkoper.

"'Belasting van personenauto's en motorrijtuigen' BPM
Mede door de 'geweldige' BPM kunnen luxeauto's in Nederland wel een ton meer kosten dan bij onze buren in Duitsland. Een belasting die wij in Nederland, als enige in Europa, mogen betalen over auto's en motorrijtuigen. BPM wordt berekend over de cataloguswaarde en co2-uitstoot van de auto. Hoe hoger de uitstoot en cataloguswaarde, des te meer BPM jij betaalt. "

laredo

Weet iemand vanaf welke uitvoering dakrails standaard zijn? Meestal was dat vanaf de N-connecta en op de Acenta als meerprijs leverbaar. Ik ben benieuwd hoe dat bij de J12 zal zijn. Ik vind de Acenta interessant geprijsd in NL.
2012 QQ 1.6 Acenta black - UGO ad6080 - Rear camera
2017 QQ 1.2 Dig-T N-Vision pearl white
2022 Kia Niro '23 hybrid steel grey

Hanno

#44
@ QaiFan,

Ik als particulier moet het volle bedrag (incl. btw en bpm) gewoon aan de dealer betalen,
dus dat is voor mij de prijs die ik voor de auto betaal.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic