Verlengde garantie afsluiten?

Gestart door srna513006, januari 30, 2021, 10:52:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

srna513006

Medio november van dit jaar verloopt de 2 jaar verlengde garantie van mijn QQ 1.2 XTronic Tekna en wordt dan dus 5 jaar oud.
De kilometerstand zou dan circa 36.000 km bedragen, dus dat is feitelijk heel weinig voor een auto van 5 jaar.

In eerste instantie was ik van plan om de QQ dit jaar in te ruilen voor een gebruikte X-Trail maar omdat wij besloten hebben om niet meer met een caravan te reizen is dit van de baan.

Ik ben nu aan het overwegen om de QQ in te ruilen tegen een jonge (Demo) QQ maar de kosten zijn dan best hoog, zeker gelet op de weinig kilometers die wij rijden.
Nu kan ik nog voor 2 jaar de verlengde garantie opnieuw afsluiten tegen een prijs van € 1.150,= voor de laatste 2 jaar.
Deze prijs is kort geleden verhoogd van € 750,= naar € 1.150,=, dit omdat Nissan of de verzekeraar geen 100.000 km meer verzekerd maar alleen nog 200.000 km !!!!!

Met zo'n verzekering dek je in feite risico af want kleinere reparaties kun je meestal makkelijk zelf betalen.
Maar ja, nu komt de vraag bij mij op, hoe groot is het risico voor een 5 jaar oude QQ met een kilometerstand van circa 36.000 km in november aanstaande?
De verwachting is dat ik per jaar maximaal niet meer dan 10.000 km zal gaan rijden.

Grote reparaties zijn uiteraard motor, automatische versnellingsbak, airco maar ook niet te vergeten de LED koplamp units want die kunnen bij uitval alleen maar compleet worden vervangen.

Ik zou graag jullie mening willen horen of eventueel ervaringen van grote reparaties bij een QQ ouder dan 5 jaar.

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

lapalmeraie

Op het Franse forum kwam dat toevallig ook aan bod.
Hierbij de vertaling via Deepl:

Citeer
3 JAAR GARANTIE en verlenging Goed om te weten

Ik stelde mezelf een vraag over de 3 jaar garantie en de 5 jaar garantieverlenging, dus nam ik rechtstreeks contact op met het Nissan Frankrijk forum.

En een kleine verrassing overviel me, dus:

Dank u. Een Nissan-klantadviseur beantwoordt uw verzoek zo snel mogelijk...
Je bent in contact gebracht met Vincent T.

Vincent T: Hallo, Hartelijk dank dat u contact opneemt met de klantenservice van NISSAN, mijn naam is Vincent, hoe kan ik u helpen?

Fréd titou. Hallo Vincent,

Fréd titou: Ik zou graag willen weten of, net als in de eerste 3 jaar, na de garantieverlenging van 5 jaar, de 0-kilometerdekking in geval van pech van kracht was of niet.

Vincent T: Sta me toe dat nu te controleren.

Fréd titou: dank u

Vincent T: Dank u voor uw geduld, sorry voor het wachten.

Fréd titou: Geen zorgen

Vincent T: Dus onder de voorwaarden van het Nissan Assistance contract: het eerste jaar is alles gedekt en het aantal interventies is onbeperkt.

Vincent T: het 2e jaar, de eerste interventie is gratis, de tweede niet 

Vincent T: en eindelijk het 3de jaar is alles tegen betaling

Vincent T: maar in het kader van de 5* garantieverlenging: het is belangrijk om bij uw dealer, de clausules van uw contract, de garanties na te gaan die u hebt onderschreven.

Vincent T: omdat voor de originele Nissan 3 jaar OF 100.000 km garantie, alles wordt verzorgd tijdens de 3 jaar.

Vincent T: Maar de verlengde garantie geeft u niet dezelfde rechten als de oorspronkelijke garantie.

Fréd titou: ok bedankt voor de informatie, ik moet alleen het contract voor de verlenging controleren

Fréd titou: veel geluk en een fijne dag ;)

Vincent T: Past dit antwoord bij je?

Fréd titou: ja

Vincent T: Dank u voor het gesprek met ons vandaag over Nissan Assistance>, aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog vragen heeft. Nog een prettige dag.

Fréd titou: dit is voor qashqai-passion.info

Maw een redelijk lege doos... ik heb de vorige keer vriendelijk gepast.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

srna513006

Nou, met de 'redelijk lege doos' ben ik het toch niet helemaal eens....

Zie de bijgevoegde voorwaarden.

Primera P11

Srna,

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Auto heeft 36.000km gelopen, wat kun je je aan onderhoud daar nou voor een bult aanvallen.
Je kunt je overal tegen verzekeren maar in dit geval lijkt me dat niet nodig.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

srna513006

Natuurlijk denk ik gelet op de lage kilometerstand daar ook aan maar in de periode waar de J11 actief is (2014 - 2018) heb ik toch menige grote reparatie bij de J11, o.a. motorproblemen, voorbij zien komen en dat toch ook bij kilometerstanden rond de 40.000 km.
Nu moet ik wel toegeven dat ik die informatie hoofdzakelijk vanuit de Duitse en Engelse fora heb opgepikt dus ik weet niet of daar wellicht andere modellen werden verkocht.
Vanuit NL zie ik daar wat minder.

Nu zijn wij overigens intussen ook aan het overwegen om één van de nu lopende actiemodellen van de QQ J11b te bestellen.
De inruil is nu nog gunstig voor mijn auto en gratis 5 jaar garantie en onderhoud plus € 6.000,= tijdelijke korting plus de zwaardere 1.3 motor is best aantrekkelijk.
Ik heb nog even wat te denken.

lapalmeraie

Ik kwam zelfs goedkoper uit en die 1.3 is zalig.  \-/

tigrimang

Ja U betaalde met belgische franken:P
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

lapalmeraie

Grapjas  :-

Nee doordat die 1.3 een lichtere motor is dan die 1.6 komt hij zowel qua belasting als verzekering goedkoper uit.
Terwijl hij echt niet minder krachtig aanvoelt. Ideaal dus.
Door de zeer gunstige prijs kon ik ook mijn lening gunstiger omboeken dus al met al ben ik dus nu goedkoper aan het rijden voor een gloednieuwe auto  \-/

srna513006

Toch maar weer dit oude topic van begin 2021 uit de mottenballen gehaald....

Toen ik de vorige topic schreef was ik eigenlijk wel overtuigd dat de verlengde garantie toegevoegde waarde had maar dat was feitelijk op de mogelijke risico's van dure reparaties op de QQ 1.2 X-Tronic gebaseerd.
In juni vervalt de fabrieksgarantie op mijn QQ 1.3 DCT Tekna+ en nu heb ik het gevoel dat de verlengde garantie weinig toegevoegde waarde heeft.
Dit baseer ik op het feit dat ik over de QQ 1.3 DCT nergens geen noemenswaardige klachten lees dus is mijn veronderstelling dat ik de te betalen premies voor een verlengde garantie beter in mijn zak kan houden.
Nu valt de premie voor 1 of 2 jaar best wel mee, € 290,= respectievelijk € 595,= maar het is toch geld.
Mijn huidige km-stand is 32.500 en daar komt nog bij dat wij m.i.v. dit jaar duidelijk minder gaan rijden, de verwachting is dat wij niet meer dan 8.000 km/j gaan rijden.
Het is de planning dat wij nog maximaal 2 jaar met deze QQ zullen gaan rijden.

Nu weet ik dat het koffie-dik-kijken is maar mijn vraag is of mijn aanname reëel is dat de verlengde garantie voor mijn situatie weinig toegevoegde waarde heeft.
Graag jullie mening.

Nissanwielmonteur

Ik denk ook dat je het geld beter in je zak kan houden.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Qashbox

Volgende week vrijdag haal ik mijn net 3 jaar oude QQ op. Toevallig dat mijn dealer ook wees op de verlengde garantie. Nissanwielmonteur en srna513006 geven mij nu het antwoord: gewoon niet doen \-/

Waar dit forum toe goed voor is! :yep:
Mijn 4e QQ
1.3 DIGT Tekna Plus
Febr 2020
Dark grey

Ruud1963

Ik heb toevallig vanmiddag na enig getwijfel wel 1 jaar verlengde garantie gekocht.
Vind een stukje zekerheid voor omgerekend nog geen 25 euro per maand best een fijn idee.
Mensen betalen jarenlang voor een ANWB (wegenwacht) lidmaatschap terwijl er nooit gebruik van is gemaakt.
Komt een beetje op hetzelfde neer  ;)
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007