start stop systeemfout

Gestart door bartje, januari 07, 2021, 13:03:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartje

In okt 2017 kocht ik een nissan xtrail 1.6
Bij het buitenrijden van de dealer kreeg ik na enkele km start stop systeemfout. Er dadelijk mee terug gereden.
Bleek dat de egr al stuk was.  Deze is toen vervangen.

Vandaag vertrek ik. Weer een start stop systeem fout. soms wel soms  niet.  Ik denk aan slechte batterij of weer die egr.

Valt dit nog onder garantie?

mvg bart

Siena

En heb je ook het oranje lampje voor motorstoring?
Bij mij (X-trail 2016, 1.6 dig-t) ontstond het door de 2e (achterste) sensor in de uitlaat. Deze is in onze auto 2x vervangen. Toen hij voor de 3e keer leek stuk te zijn, kreeg ik van iemand de tip om Shell V-Power te tanken. Ook andere merken hebben zo'n soort "superbenzine". Het oranje lampje heeft nog een dag gebrand, toen ging het uit en is sindsdien niet weer aan geweest (behalve dan in de controle-functie bij het op contact zetten).
Je hoeft niet elke keer 98 te tanken, dat lukt ook haast niet omdat veel tankstations dat niet meer te koop hebben. Ongeveer 1 op 3 tanks is al voldoende.
Ik verbeeld me dat ook het benzineverbruik iets lager is. Op lange afstanden met snelweg (100 km/h; 110 op de teller) verbruikt onze auto nu ongeveer 5,7 l/km.

Nissanwielmonteur

De problemen hebben te maken met thermische schokken uit de uitlaat gas temperatuur.

Daar is een update voor die geïnstalleerd met worden bij het vervangen van de sensor.

En dan moeten ze ook nog wel de juiste met gewijzigd nummer bestellen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!