Installeren firmware D554 Nissan Connect 3 systeem

Gestart door moega, januari 05, 2021, 22:20:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Bo

Hoi  ik die de update via wifi voor de deur werkt goed hoor .

jossie67

Citaat van: QQ013 op februari 06, 2021, 16:15:28 PM
En wat is de "winst" nu precies?

Da's een hele goede vraag  \-/ , ik heb heb geen verschil ontdekt.
Het schijnt dat er iets is verbeter met DAB en DAB+ zo dat de unit niet meer kan crashen.
Heb ik ook maar gehoord op het forum
https://www.qashqaiforums.co.uk/

Bo

De update voor de deur heeft  de softwareversie 088 kaartversie 15041-3-3 maar volgens mij moet versie821 zijn

Nissanwielmonteur

#20
0821 is de software van de radio zonder SD-kaart.

Ik heb al 0824 gezien.


De D*** serie hoort bij toestellen met SD-kaart, maar weer niet bij de serie met F** software.


We halen hier dus 2 systemen door elkaar.



Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

noppie

Ik heb de F software.  Is hier ook een update voor en waar is die dan te downloaden?
Qashqai 1.2 Digt CVT N-Connecta 2017 (Facelift)

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tweakradje

Heb afgelopen zaterdag mijn LCN2 (Connect 3) systeem van de D605 update voorzien.
Alarm lichten laten knipperen en binnen 52 minuten klaar.
Er stond bij mij nog wel een HEEL oude versie op nl D053. Mijn ervaring is misschien niet van toepassing voor degenen die al op D5xx zitten.

Ik gebruik de navigatie zelden, verder wel Bluetooth, DAB en FM, USB stick

Na een paar dagen gebruiken de volgende conclusies:

- ontvangst DAB enorm verbeterd, viel vroeger vaak weg
- DAB geluid is beter (niet meer zo scherp, als je daar op let tenminste)
- iets meer info regels in display
- TMC stations (op FM) worden goed opgepakt, meer meldingen tijdens het rijden, eerder moest FM perse op Radio1 staan voor TMC
- Next/Prev toets stapt nu door voorkeuzes ipv alfabetische lijst stations
- achteruitrijd camera heeft iets andere lijnen, ff wennen
- algehele snelheid verbeterd, bijv. map verschuiven iets sneller, zoeken op USB etc
- geen nadelen, alles werkt zoals het hoort

Groet!
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Dannie1976

Citaat van: Nissanwielmonteur op februari 06, 2021, 17:45:46 PMDat weet niemand.

Is ondertussen nu meer bekend wat het verschil is met de D502 en de D554? Heb zelf meerdere issues met die Connect 3. 

Hard moeten drukken op het scherm om te bevestigen en de DAB valt regelmatig weg. Wellicht dat een update hier iets aan kan doen.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Dannie1976

Citaat van: Nissanwielmonteur op januari 08, 2023, 18:58:19 PMHard drukken los je met die update niet op.

Jammer had gehoopt dat de gevoeligheid ermee aangepast zou worden. Als hiervoor al een instelling te vinden is hoor ik het graag want ik krijg deze binnen de unit nergens gevonden.

Marcvane86

#27
Citaat van: Nissanwielmonteur op februari 03, 2021, 13:52:42 PMD605 is voor rechts gestuurde modellen.

Wat is de laatste versie voor NL X Trail T32 Connect 3? is dat D554 en weet iemand waar ik deze files kan weg halen. (op betrouwbare manier, zijnde niet via hoge kosten bij de dealer)

Ik heb wat last van unit vastlopers zo nu en dan, TMC werkt zeer slecht moet FM steeds eerst 5 minuten op 3FM laten spelen voordat ik files door krijg, dit na elke keer starten van de auto opnieuw.
In 2020 heeft de dealer bij aanschaf de navigatie geupdate via het Nissan Mapcare programma daarna nooit meer wat gedaan.

Heb SD kaart Connect 3 V5
Kaart info zelf in systeem zegt v4
Software is D408
Hardware 031

Xtrail T32 1.6 Dig-t 2017 N-Connecta

Marcvane86

Citaat van: jossie67 op februari 06, 2021, 16:05:17 PMToch eigenwijs geweest en D605 geinstalleerd.
Alles werkt prima ook gaat de radio uit als ik als bestuurder uitstap en de motor staat uit.
Tijdens het upgraden heb niet de alarmlichten aangehad en de accu aan de lader gehangen.
Ik had geen zin om 1 uur te gaan tijden, mij auto staat toch binnen in de garage en een lader heb ik ook.


Merk je verschil in het apparaat nu je de D605 RHD versie firmware gebruikt?
Momenteel is dat de enige firmware die ik kan vinden online.

Marcvane86

Inmiddels de Versie D554 op mijn systeem gezet gisterochtend. Merk direct dat de unit veel stabieler en sneller is. geen vertraging meer bij aanraken touchscreen, unit is nog niet uitgevallen in de 2 uur durende proefrit. Heel fijn is dat de DAB zenders nu met de stuurwielbediening door de presets scrolt ipv alle zenders afgaat en dan ook super snel muziek speelt ipv de enorme laad tijd van soms wel 10 seconden die ik eerst ervaarde.

Enige wat me is opgevallen is dat het officieel een engelse software is die ik heb gedownload vermoed ik.
De fabrieksinstellingen gaan nu naar engels en afstand eenheid bv in yards ipv meters meen dat dit eerder gewoon in het NL stelsel bleef staan.
De update naar de D605 UK update heb ik maar niet gedaan aangezien er klachten zijn over niet uitgaan van de radio bij openen linker deur. Ziet er naar uit dat ik nu in ieder geval een stabiele radio unit heb!! \-/