Kosten Servicebeurt J11

Gestart door Hijlko, december 28, 2020, 12:10:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

aggie

Het kan ook zo zijn ton  dat jee agenda te klein is .... \-/ \-/
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

EdMers

Dus als ik het goed begreep waren de genoemde onderhoudsprijzen voor de 1.3 motor? Het vermogen maakt niet uit?

Los er van dat ik het graag voor mijzelf wil budgetteren. Moet ik ook over paar dagen keuze maken of ik het onderhoud wil afkopen. Voor 3 / 4 / 5 jaar. Volgens de dealer zou daar ongeveer €100 per beurt/keer voordeel mee te behalen zijn.

Iemand daar ervaring mee?

Eerder vroeg ook iemand of Nissan vaste tarieven hanteert? Of streng aan aantal uren gekoppeld? Door een vervelende schroef 1 uur langer bezig? = 1 uur extra factureren?

Nissanwielmonteur

Nee het vermogen maakt niet uit.

De genoemde prijzen zijn nu misschien alweer achterhaalt, maar het is echt alleen fabrieksonderhoud.

Een vastgeroeste bout valt dus niet daaronder, slijtage delen zoals bijv remblokken en wissers ook niet.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

bassiebs

Citaat van: bassiebs op april 14, 2021, 08:43:44 AM
Interessant topic, precies waar ik naar opzoek was. Vandaag voor het eerst de auto weg voor een beurt. QQ1.2-2015 vorig jaar gekocht bij 50.000, inmiddels op 60.000. Valt me op dat de kosten flink uiteen lopen.

Onderhoud wordt uitgevoerd bij Stern Houten. Ik zal de kosten posten straks.

Was het even vergeten te posten. Onderhoud was E 427,- inclusief een ruiterwisserblad achter.

Nissanwielmonteur

En wat is er uiteindelijk vervangen?
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

harrievg

Heb voor mijn dig 1.2, 60 maanden beurt 480,- betaald, inclusief nieuwe ruitenwissers voor. Wat zit er trouwens allemaal in een beurt? Prijzen lopen behoorlijk uiteen, lijkt me.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Nissanwielmonteur

Olie, oliefilter, carterring, interieurfilter en koelvloeistof
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Richard QQ

Volgens mij gaat het er ook om wat het uurtarief van de monteur is en de tijdsduur van de onderhoudsbeurt.

harrievg

De specificatie staat op de rekening, maar ik kan nergens een onderhoudsschema terugvinden op de site van Nissan. Wanneer moet de distributie riem vervangen worden etc. etc. Ik heb geen idee wat er de volgende beurt moet gaan gebeuren etc. Bij mijn vorige auto (Toyota) had ik wel zo'n schema. Weet iemand of r zo'n schema is?

manfred

Dit staat in je service boekje.
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

lapalmeraie

Net terug van het eerste onderhoud. Auto werd vorige week (alweer) 1 jaar. Met slechts 12.255 op de teller.  \-/

Moet de rekening nog krijgen maar wat wel bizar was; bij het wegrijden stond er een waarschuwing op het dashboard van een "abnormaal laag oliepeil".
Direct teruggereden en ze hebben het peil nog eens nagekeken en dat leek in orde.
Blijkbaar heeft die sensor soms wat meer tijd nodig om te resetten na het verversen..?
Tijdens de rit naar huis (10min) is het in ieder geval blijven staan dus ben benieuwd voor straks.  ::)
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

tigrimang

NOOIT NEGEREN! GELIJK BIJVULLEN :P
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

lapalmeraie

Ja dat dacht ik ook, maar hij heeft het voor mijn ogen gepeild en het niveau zou goed zijn...
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T