TomTom Kaarten QQ2020 updaten via USB stick

Gestart door Kees NQ2020, december 26, 2020, 11:59:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

laredo

Sorry ik was inderdaad in de war met mapcare. Deze nieuwe dienst klinkt goed!  \-/
2012 QQ 1.6 Acenta black - UGO ad6080 - Rear camera
2017 QQ 1.2 Dig-T N-Vision pearl white
2022 Kia Niro '23 hybrid steel grey

Tvg

Hallo, ik wist helemaal niet, dat je Tomtom navigatie kan gebruiken op ons Connect 3 systeem.  Hoe doe je dit ?  Ik schaf me al zovele jaren telkens een nieuw SD-kaartje aan ...

tigrimang

Dat kan niet. Connect3 is enkel met een SD kaart te updaten .....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

srna513006

Citaat van: Tvg op mei 24, 2021, 07:25:26 AM
.........  Ik schaf me al zovele jaren telkens een nieuw SD-kaartje aan ...

Dus zo lang jij geen QQ vanaf bouwjaar 2018 besteld zal jij als jij dat wenst nog steeds elk jaar een nieuwe SD kaart moeten bestellen.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

tigrimang

In plaats van een QASHQAI bouwjaar 2018 a >20.000€ kan je ook een android systeem bestellen van 300€ dan kan je ook tomtom / Igo/ google maps etc gebruiken zonder de kaart  ;D
En niet alle 2018 modellen hebben standaard het nieuwe entertainment systeem. Er zijn nog 2018 modellen die het oude connect3 systeem hebben. Net als dat niet alle 2018 modellen een facelift + 1.3 motor + entertainment systeem hebben geüpgrade....
Ook zijn er tegenwoordig veel geïmporteerde modellen
Dus bij aankoop altijd checken  ;D
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

J@n


Reinier

Hoi,

Ik doe ook alle updates met de USB stick, echter bij de laatste 2 updates (ca. 3 maanden geleden en gisteren) wordt de auto gereset; de taal is weer Engels, alle adressen zijn weg, de instellingen van mijn bestuurderstoel zijn weg, ik moet alles weer opnieuw instellen.
Heeft iemand van jullie dit ook en wat kan dat dan zijn ?

Groetjes,

Reinier.

gompietje

#22
Na de update moet je de aan/uit knop van de navigatie gelijk 20 seconde indrukken
Als het goed is hou je dan na het inschakelen je instellingen :)

Zie deze link
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=10924.msg193447#msg193447

Nissanwielmonteur

Nou dat heb ik nog nooit in de beschrijvingen van Nissan gelezen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Reinier

bedankt voor de reactie jongens, ik heb dit ook nog nooit gelezen in de handleiding, maar daar wordt er niets over verteld.
het indrukken van de aan/uit knop van de navigatie gedurende 20 seconden lijkt mij niet erg veilig, want ik lees de USB in tijdens het rijden, dat gaat prima, maar om dan die knop in  te drukken ??
ik denk eigenlijk dat er een bug zit in de software van Nissan die moeten dit oplossen, alleen weet ik niet hoe ik hun kan bereiken en denk ik ook eigenlijk niet dat ze dat op korte termijn zullen doen.

Reinier.

lapalmeraie

Heb ik de eerste keer ook gehad, maar doen had ik enkel de kaarten zelf geüpdatet.
Nu die ik het via de laatste tab op de Maptool, de volledige reset en update en sindsdien geen problemen meer gehad.
Je moet na de update natuurlijk ook wel de auto even 20min afzetten en bij de volgende start reboot het Connect systeem enkele malen. Ook gewoon lekker laten doen dan en uiteindelijk komt het goed.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

srna513006

Citaat van: Reinier op juni 24, 2021, 07:33:51 AM
...ik denk eigenlijk dat er een bug zit in de software van Nissan die moeten dit oplossen, alleen weet ik niet hoe ik hun kan bereiken en denk ik ook eigenlijk niet dat ze dat op korte termijn zullen doen.

Ik heb toch niet de indruk dat het hierbij om een generieke bug van Nissan gaat want volgens mij ben jij de enige die dit probleem ondervind.
Ook bij mij gaat het updaten via de Map-Tool uitstekend.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

ET65

Ik heb dezlefde ervaringen als lapalmeraie. Bij een volledige update blijven de instellingen behouden, maar bij een kaartupdate per land verdwijnen de meeste instellingen.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ Dynamic

gompietje

Wel gek al die verschillen als ik alleen enkele kaarten update en niet de totale reset blijven mijn instellingen ook gewoon in tact :-!