Station logo's DAB+

Gestart door jayjay84, december 22, 2020, 09:49:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jayjay84

Hallo,

Het viel mij op dat er geen radio station logo's te zien zijn in het DAB+ menu. Bij andere auto's (skoda, VW) zijn deze wel beschikbaar (of zijn er tutorials op youtube hoe je deze toe kan voegen). Weet iemand hoe dit zit voor de QQ?

Thanks
QashQai Connecta 2019 DIG-T 140

smaus


Smollie QQ 2018

er zit volgens mij geen DAB+ maar gewone DAB in .

jayjay84

Dat zou kunnen inderdaad. Volgens mij heeft dat alleen geen invloed op die station logo's...
QashQai Connecta 2019 DIG-T 140

smaus

Dit vond ik op internet.

DAB en DAB+

Nog voordat DAB volledig is ingeburgerd, is er al een opvolger: DAB+, waarin met een lagere bitrate een hogere kwaliteit wordt behaald. Sinds juni 2013 zijn veel Nederlandse commerciële radiostations, zoals Sky Radio, 538, Q-music en 100%NL, al in heel Nederland te ontvangen via DAB+. Medio september zijn ook de stations van de publieke omroep in DAB+ beschikbaar.

Via DAB+ kan veel aanvullende informatie worden verzonden, zoals informatie over de muziek waar u naar luistert, inclusief bijvoorbeeld de weergave van het cd-hoesje in kleur.

Let op: Heeft u al een DAB radio? Dan kunt u daarop geen DAB+ ontvangen. Andersom is een DAB+ ontvanger wel geschikt voor de ontvangst van het minder efficiënte DAB signaal


DeRidder92

Ik denk in de wagens dat het altijd DAB+ is.
Die logo's zijn er inderdaad niet, ook niet bij de FM zenders trouwens.

jayjay84

Hmm dan zal het daar aan liggen inderdaad  :'(
Zag dat het bij andere auto's ook mogelijk is om die station logo's te uploaden via USB. Wellicht daar eens in verdiepen
QashQai Connecta 2019 DIG-T 140