Installeren firmware D554 Nissan Connect 3 systeem

Gestart door moega, januari 05, 2021, 22:20:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

nakuiper

Waar kan ik de D554 firmware downloaden? Ik kan online alleen de D605 vinden.

Marcvane86

https://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?t=5747

In dit forum dacht pagina 2 kun je de D554 downloaden. Ik heb het op de gratis manier gedaan kost dan wel enkele uren downloaden maar als je dacht niet erg vindt prima.

Verder in het topic staat ook nog de link voor D605 maar die heb ik nog niet gedaan aangezien in nu probleemloos ben.

Helaas hebben 2 Nissan Dealers nooit meer terug gebeld over het via hen kunnen updaten vandaar dat ik het zelf maar gedaan heb.

nakuiper

Thanks Marc. Idd gevonden op pagina 2.

De D605 had ik al wel gevonden via een Youtube post met link, maar aangezien die voor de UK bestemd is, durf ik het niet aan.

D554 aan het downloaden.........

Marcvane86

Citaat van: nakuiper op april 20, 2023, 09:54:56 AMThanks Marc. Idd gevonden op pagina 2.

De D605 had ik al wel gevonden via een Youtube post met link, maar aangezien die voor de UK bestemd is, durf ik het niet aan.

D554 aan het downloaden.........

De d554 uit de download is formeel ook uk denk ik. Echter enige wat ik merk is dat standaard waarden Engels en yards zijn geworden bij fabrieksreset. Verder werkt alles optimaal.

Nissanwielmonteur

"Terug naar fabrieksinstellingen" heet dat, Marc.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Marcvane86

Citaat van: Nissanwielmonteur op april 20, 2023, 15:11:03 PM"Terug naar fabrieksinstellingen" heet dat, Marc.

I know, maar zijn die standaard Engels en in yards? Was me niet eerder opgevallen en dacht me te herinneren dat het voorheen bij fabrieksinstellingen Nederlands en metrisch bleef.

nakuiper

Gisteren ook de D554 ge-upload. Ging soepeltjes.Zo'n 56 minuten bezig. Heb het uitgevoerd tijdens het rijden en ging zonder problemen. De update van het voortgangspercentage ging met soms per 20% en andere keer per 2% verhoging,maar uiteindelijk dus netjes tot 100 gekomen.
De zenderprogrammeringen bleven wonderbaarlijk genoeg ook gewoon erin staan. Moest alleen Bluetooth opnieuw connecten.

Kortom: soepeltjes verlopen.

jarown

Sinds vorige week heb ik versie D605 op mijn Connect 3 geïnstalleerd staan. Ik kwam van versie D205 en daarbij had ik het probleem dat mijn systeem soms random herstartte (mogelijk door het navigatiekaartje). Na de update heb ik het probleem niet meer gehad.

Grootste vooruitgang is wat mij betreft dat de Next/Prev toetsen nu door je voorkeuzes lopen ipv de alfabetische lijst DAB+ stations. Verder valt me op dat het systeem sneller opstart.

Ik weet niet of het voertuiginformatiedisplay (schermpje tussen kilometerteller en toerenteller) ook bijgewerkt is met deze update, maar daarin heb ik 2 bugjes gespot (die misschien dus niet gerelateerd zijn aan de update):
  • in de instellingen staat 'Beeldsherm instell.' (typo)
  • je kan de bandenspanning aanpassen, maar deze wordt niet opgeslagen (na opnieuw openen settings, staan de waarden weer op 2.3 / 2.1 bar)

BuzzClick

Iemand nog ergens een idee waar versie D554 te vinden is?
De link op het andere (UK)forum werkt niet meer.
Ik wil ook niet versie 605 omdat deze eigenlijk voor UK market bedoelt is.