Connect systeem zonder SD slot. Diverse vragen

Gestart door Marcel17, oktober 24, 2020, 16:08:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel17

Mijn vraag gaat over het Connect systeem in mijn QQ N_Connecta model 2020. Dus zonder SD card slot.
Hoewel ik veelal gebruik maak van Android Auto, vind ik dat het Connect systeem toch wel een aantal min punten heeft.
1. Het systeem heeft maar 1 USB poort voor data. Nu in gebruik voor Android Auto. Kan nu geen aparte USB stick met muziek gebruiken. Alleen muziek van mijn smartphone.
(Opgelost, zie hieronder)

2. Het systeem heeft geen mirror link. Zo kan ik bijvoorbeeld Sygic car navigation niet gebruiken.

3. De thema kleuren en widget kleuren zijn vreselijk en niet aanpasbaar. Het scherm is minder goed leesbaar. Vooral als de zon door het mooie panoramadak schijnt.

4. Het DAB+ widget verdwijnt steeds van het scherm. Is er ergens een developer bekend waar software/firmware aanpassingen gevraagd kunnen worden en meldingen van fouten gedaan kan worden?

5. Apps toevoegen kan niet meer. Support van Nissan is gestopt?

Mijn vraag is of er iets te doen is aan deze min punten. Wie kan ons (Connect systeem gebruikers) verder helpen?
Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue

lapalmeraie

Punt 4 was mij ook al opgevallen.
De leesbaarheid valt mee door naar dag/nachtmodus te schakelen of gewoon tijdelijk even het schuifdak te sluiten.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Hijlko

Voor de USB zou je een kleine usb-hub kunnen gebruiken. Ik heb er zelf 1 met een heel kort kabeltje eraan die in de usb connector kan worden aangesloten. De hub zelf heeft 4 poorten. Aparte voeding is niet nodig.
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

Marcel17

Ik heb wel een USB hub liggen. Zal eens proberen, maar ik vrees dat dat niet gaat werken. Het Connect systeem kan volgens mij maar één USB data bron tegelijkertijd verwerken. Er bestaan wel USB hubs met individuele aan/uit schakelaars. Beetje omslachtig....
Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue

Marcel17

Inderdaad, een USB HUB werkt! Ik heb nu dus Android Auto en alle muziek op mijn smartphone met daarbij een extra aparte USB stick met nog meer muziek.  :)  Bedankt voor de tip  \-/
Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue

tigrimang

MAar als je android auto hebt (met bijvoorbeeld navi aan), dan kan je opde achtergrond nog muziek draaien via de USB?
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Marcel17

Ja dat klopt. De smartphone is op de USB HUB aangesloten alsmede een extra USB stick.

De muziek op de smartphone wordt afgespeeld via de audiobron 'Android Auto' met een Android muziek App.

De muziek op de USB stick wordt afgespeeld via de audiobron 'USB' met de mediaspeler van de Connect.
Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

notna

QQ N-Motion 1.3 DIG-T 160Pk VividBlue

Marcel17

Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue

Marcel17

Qashqai 2020  N-Connecta 
1.3 Dig-T  Vivid Blue