CVT ervaring ?

Gestart door Paulio, april 17, 2007, 19:06:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nissanwielmonteur

Een waste gate gaat open als de maximaal ingestelde turbodruk bereikt wordt. Dat is dus never nooit bij 1500 toeren.

Ja het is inderdaad een turbo met waste-gate
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

qashmooi

Ja, dat is ook zo. Of de uitlaatdruk is bij 1500 toeren ineens enorm hoog :-
Ik ben zeer benieuwd wat er dan op 1500 toeren voor zorgt dat die vervelende zeurende brom ontstaat. En paar toeren lager is die meteen weg. rara ???

Nissanwielmonteur

Ik heb van de week ook een heelindevertemetaalachtiggeluidjebij1200toeren gehoord.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

qashmooi

woordwaarde hoog :-

misschien een nieuw topic met rare geluidjes?
Het blijft lastig om een geluid te omschrijven en het is ook niet goed op te nemen met een recorder omdat de hoge geluiden beter worden opgenomen dan die lage tonen

qashmooi

Vond op ander forum onderstaande reactie over soortgelijke bromtoon waar ik ook last van heb. Daar blijkt het de "turboklep" te zijn die de brom veroorzaakt.

Kopie tekst:
- Sinds het begin maakt de auto tussen de 2 en 3000 rpm een bijgeluid; een soort bromtoon. Het lijkt vanonder de motorkap te komen. Het geluid is monotoon (stijgt niet in toonhoogte) en treedt niet altijd op, maar wel zowel bij warme als koude motor.
Eerst werd er gedacht aan een beschadigde multiriem, deze is dan ook vervangen. Het probleem bleef en nu zegt de dealer dat dit komt door de turbo, en dat het onderdeel is van de constructie van de motor. Ze hebben nog een TCE staan en die doet hetzelfde, zij het dat het geluid minder duidelijk te horen is.
Inmiddels hebben specialisten van Renault Nederland naar dit probleem gekeken en geconcludeerd dat het geluid inderdaad door de turboklep werd veroorzaakt, en in principe dus normaal is. Echter vonden zij het geluid ook storend, dus heeft de dealer op aanraden van hen de turboklep vervangen.
Het probleem is hiermee prima opgelost.

brunoverrept

Ik rij nu al bijna 4jr met een Juke 1600 cvt.Soepel,comfortabel.Nadeel is soms te hoge toeren bij acceleratie,maar dat leer je vanzelf.Ikwil nooit nog manueel in elk geval!Ik heb net de laatste nieuwe Qashqai besteld met Xtronic,1200 benzinemotor.Ben benieuwd!

Groefmic

Ik heb eind vorig jaar een QQ 1.2 CVT aangeschaft.
Afgelopen zomervakantie met een Knaus caravan van 1000 kilo naar Italie (via Oostenrijk) gereden.
De QQ automaat deed dit probleemloos. Tijdens de reis met caravan heb ik niet harder dan 100 km per uur gereden, gemiddeld tussen de 80 en 90 km per uur. Ook bij het klimmen deed de QQ het prima, het 1.2 motortje maakte alleen wat meer toeren. Het verbruik met caravan lag gemiddeld op 1:10, wat mij niet tegenviel. Heel af en toe heb ik tijdens het klimmen de CVT overgeschakeld in de handmatige bediening.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze CVT automaat met 1.2 motor.