Banden Tekna vervangen

Gestart door tigrimang, oktober 18, 2019, 14:54:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Wilbert

Zijn dat nou echte familie banden  ;D

jkuipers

Hallo allemaal,

Mijn tecna+ van 2019 heeft 19 inch banden. Staat mooi, maar is niet echt comfortabel. Ik overweeg om over te gaan naar 18 of 17 inch. Wat adviseren jullie mij?
Groetjes,

Jannes

jkuipers

Sorry voor de type fout. Ik bedoel natuurlijk tekna+.

srna513006

Citaat van: jkuipers op november 15, 2020, 21:06:04 PM
....Ik overweeg om over te gaan naar 18 of 17 inch. Wat adviseren jullie mij?

Hmmm, 19" banden niet comfortabel, wat bedoel je daarmee?

Hoe groter de banden hoe comfortabeler het rijdt..... ;)

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Hijlko

Citaat van: srna513006 op november 16, 2020, 09:51:10 AM
Citaat van: jkuipers op november 15, 2020, 21:06:04 PM
....Ik overweeg om over te gaan naar 18 of 17 inch. Wat adviseren jullie mij?

Hmmm, 19" banden niet comfortabel, wat bedoel je daarmee?

Hoe groter de banden hoe comfortabeler het rijdt..... ;)

Grote velgen betekent vaak ook een heel lage wang van de banden, die daardoor minder in veert en dus minder comfotable is. Ik vind dat de wang bij de 19 inch velgen van de QQ echter niet heel laag is. Ik vind ze comfortable genoeg.
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

jkuipers

Dacht het niet. Weinig rubber om oneffenheden op te vangen.

Mogas

Citaat van: srna513006 op november 16, 2020, 09:51:10 AM


Hmmm, 19" banden niet comfortabel, wat bedoel je daarmee?

Hoe groter de banden hoe comfortabeler het rijdt..... ;)



Ligt er aan waar je het meeste rijdt  In de stad met klinkers en drempels bonkt het aardig
Hoe platter de band hoe minder vering ,Ikzelf heb ook 19 inch eronder en kom regelmatig in steden waar ik allemaal drempels ,gaten en oneffenheden en andere rampspoed tegenkom ,Niet echt prettig rijden..
Rij liever buiten de stad met wat lekker bochtenwerk ,Beetje sturen en schakelen ,Hou ik wel van  \-/ :yep:

jkuipers

Ben het helemaal met je eens.
Denk je dat 18' een stuk beter is of zou ik naar 17' moeten gaan?

tigrimang

Ik rijd al een tijdje met 235/50 R19
Behalve dat de iets bredere banden de velgen van stoeprand beschermen, rijd het door de iets hogere band lekker stil en soepel.... Ik rijd dan wel meer op snelwegen / geasfalteerde wegen maar ook vaak in de stad met klinkers e.d.   
Op een gegeven moment ..... Moet je er ook aan wennen....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Mogas

Ik had op m'n vorige twee wagens een set winterbanden die iets hoger waren als de zomer.
Reed met winterbanden altijd wat comfortabeler ,Maar was altijd wel weer blij als het boven de 8 graden werd
Gingen gelijk de platte bandjes er weer onder  :yep: ,Stuurt ook wat directer

Dus ja ,17 ,18 of ,19 ?  Ik denk dat je een beetje naar je rijstijl moet kijken ,Wil je comfort dan zou ik voor wat dikkere banden gaan ,Ga je voor de looks en wat sportiever zou ik 19"met plattere banden nemen.

Afgelopen week m'n ouwe set winterbanden verkocht en ik denk dat ik op de QQ in de toekomst voor all weather ga ,En dan misschien wel voor die Bridgestones ,Steken een cm breder op de velg uit ,Scheelt je een hele hoop schade aan je velgen 

jkuipers


harold

Hoi ik heb ook de banden 235/50/19 van Michelin voor en achter.
Het ziet er mooi uit en past goed.
Ik heb alleen een probleem dat ik niet weet welke bandenspanning er moet zijn :-! :-! :-!

aggie

Wij hebben op onze tekna +  nismo velgen 19 inch met Pirelli  19x245x45 liggen en daar zijn wij super tevreden mee.
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

J@n

Wij rijden al bijna een half jaar met Michelin Primacy 4 banden met de maat 235-50-19
QQ J11 Tekna bouwjaar 2015. Perfect!