Inruilaanbod dealer

Gestart door laredo, september 14, 2019, 22:10:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel10

Ik wil je auto voor € 17.500,- ook wel overnemen, krijg jij wellicht extra korting  :yep: ;D

Hanno

#31
Lol, ja dat begrijp ik  :-

Het vreemde is dat ik gisteren zelf bij Autotelex gekeken heb en dat volgens hun de inruilwaarde 25855 Euro is.
Via de ANWB kom ik zelfs nog op een hoger bedrag.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Primera P11

Auto's van een jaartje of twee inruilen gaat bijna altijd gepaard met fiks bij betalen.
In principe geld dat voor elke auto die je inruilt.
Uiteindelijk moet een dealer ook gewoon geld verdienen.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Hanno

Dat begrijp ik, maar dan moet Nissan niet met zulke misleidende persoonlijke aanbiedingen komen.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

laredo

Ik sluit mij aan bij de term misleiding"of misschien moeten we het miscommunicatie noemen....ook alle extra, vaste kosten werden niet vermeld op de aanbieding. Ik kon onder geen beding voor 8700 euro een nieuwe QQ meekrijgen. Het laagste bedrag zat rond de 10K incl afleverkosten, etc etc voor een Acenta met automaat.
2012 QQ 1.6 Acenta black - UGO ad6080 - Rear camera
2017 QQ 1.2 Dig-T N-Vision pearl white
2022 Kia Niro '23 hybrid steel grey

tigrimang

U rijdt weg voor 87 en nog wat is dus misplaatst..... :-!

Idd telex en ANWB kom je op ene hoger bedrag.....

Zelfs ikkoopjeauto.nl geeft je nog meer dan de dealer....pff
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

merelmaassluis

#36
Een van onze 2 auto's aan "wijkopenauto's.nl" verkocht tegen een voor ons reëel bod via internet verkregen (en later bij fysieke taxatie iets lager bevestigd). Waren in eerste instantie en na lezing van diverse fora nogal huiverig, maar zijn zeer correct en volgens alle gemaakte afspraken behandeld (filiaal omg. Blijdorp/ Rotterdam).
Hun geboden en betaalde waarde was hoger dan dat onze eigen "merken-dealer" (niet NISSAN) er bij "inkoop" voor wilde geven. Als je echt over  "inruil" bij je eigenmerk-dealer gaat praten is de restwaarde van je bestaande auto m.i. altijd wat onduidelijker....men praat dan vaak over het "bij te betalen bedrag". (Dus kortingen, accessoires, promo's, BTW/BPM, afleverkosten etc. zitten uiteindelijk voor de klant nogal "verstopt")

tigrimang

#37
Ja ik heb ook goede ervaring van mijn verkoop van me honda met 4ton op de teller...
Maar vergis je niet.... er zit heel wat marge op de autos... onderhandelen is een must!
Ook gaat een overgrote deel van de autos naar het buitenland....
Maar voor onze nieuwe qashqai krijgen we een goede prijs bij hen denk ik....
De dealer en ook autogarages met mooie showrooms hebben over het algemeen veel verborgen kosten...
De voorganger heeft het naar mijn mening perfect geformuleerd....met auto is het altijd een bijbetaling   :-!
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Hanno

Ik heb nog een paar keer contact gehad met de klantenservice van Nissan.

Als ik uitleg vraag over hoe zij aan de indicatieve inruilwaarde komen voor mij huidige Qashqai, omdat ik dit niet in lijn vind met de ANWB koerslijst, wordt er gezegd die prijs tot bepaald is met Autotelex. Als ik vervolgens bij Autotelex de waarde opvraag kom ik uit op een bedrag uit wat meer dan 8000 Euro hoger ligt. Als ik vervolgens om een verklaring vraag voor dit verschil krijg ik daar géén antwoord op.

Dit is het laatste antwoord wat ik van de klantenservice van Nissan ontvangen heb:

Hartelijk dank voor uw reactie. Zoals in het eerdere bericht aangegeven is wat ons betreft het inruilaanbod, wat door uw Nissan-dealer is gedaan, leidend. Alle andere bedragen zijn indicatief en hier kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend. Bovenop deze inruilprijs wordt u een vaste klantenkorting van € 3.750,00 geboden. We willen nogmaals benadrukken dat het ons spijt dat het uiteindelijke aanbod niet aan uw verwachtingen voldoet.

Ik hoop in ieder geval dat ik hun heb kunnen duidelijk maken, dat het hier om misleidende persoonlijke aanbiedingen gaat.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

tigrimang

Alsof ze daar wat mee gaan doen.
Wel tof dat je ze duidelijk gemaakt heb hoe je je voelt....

Het is precies als een consument problemen heeft en niks voor elkaar krijgt...... en een keer naar de Kassa/rijdende rechter/radar of andere media kringen gaat en dan wel alles voor elkaar krijgt en bovenop excuses aangeboden krijgt...

Als iemand met een Opel naar een nissan dealer gaat en wilt inruilen kan ik begrijpen dat ze er wat minder voor willen geven... maar nissan - nissan... gaat toch ook om klantenbehoud/service/betrouwbaarheid....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

deusjevo

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat zo'n aanbod echt serieus genomen wordt.  :neen:
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

tigrimang

In de zin van, dat wij het serieus nemen (en hun geloven?)... of dat zij een bod doen wat eigenlijk niet serieus te nemen is en dus hun onbetrouwbaar maakt?
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

deusjevo

Nou, het maakt ze niet direct onbetrouwbaar.

Een dealer is geen filantropische instelling.
Wel zou mijn band met de dealer een deukje oplopen als ik zo'n aanbod zou krijgen maar ik heb makkelijk praten, ik rij zakelijk een nieuwe Nissan dus hoef niet te onderhandelen.

Hebben trouwen ook nog 3 privé auto's ernaast maar die zijn allemaal als occasion aangekocht.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

tigrimang

#43
Nou... als ik een persoonlijke aanbieding krijg *wat achteraf blijkt dat meerdere hebben te gekregen* en er staat een bedrag op dat je wegrijd voor 87honderd euro met een nieuwe qashqai.... en dan hoor je dat er al 4 a 5 mensen voor niet minder dan 10k moeten bijbetalen.....vind ik dat best onbeschoft en onbetrouwbaar.......
Des te meer omdat er in de kleine lettertjes niks anders staat dan fluctuatie van de inruilprijs....
Oke... er zit marge in de inruil... maar toch geen 3000-8000 euro?
Dat kan gewoon niet....
Onderhandelen is een kunst... maar afzetten ook... :-
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Qsil

Voor Nissan is dat geen kunst hoor,  gaat ze heel gemakkelijk af.  :- :-
Nissan Qashqai Tekna, wit, 2012, 2.0, 4 wdr. automaat, benzine, side bars, dubbele uitlaat, spatlappen, Bose installatie, Nissan drl.