J11B kaartupdate lukt niet

Gestart door Daddy007, augustus 17, 2019, 16:59:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lapalmeraie

Ik deed het twee weken geleden ofzo via de wifi maar de procedure is wel wat verwarrend.
Je krijgt het signaal van de update spontaan bij draaiende motor maar meestal rijd je dan weg en verlies je de wifi... dus even een hotspot maken op de telefoon. Na het downloaden kan de installatie beginnen en in de handleiding staat enkel "in een goed geventileerde ruimte". Daaruit leid ik dus af "met draaiende motor"....  ::)
Als je het contact afzet wordt de update immers afgebroken. Na een 10-tal minuten is het inderdaad gebeurd maar dan moet je het contact afleggen en zo'n 20 minuten wachten voordat je het contact weer aanzet en dán pas krijg je te zien dat er een nieuwe versie op staat. De "installeer update" oid bleef overigens ook wel staan maar als je die aanklikt krijg je een foutmelding.

Een beetje verwarrend maar het werkt dus wel.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

MarcelG

Bij mij staat in de Map Update Tool bij de "Volledige kaartreset en -update" nu 2020.03.
Heeft iemand deze al geïnstalleerd?

amcam

Ja, is ondertussen al een hele tijd geleden.
Is nog steeds de meest recentste versie die beschikbaar (wel kaartmateriaal van 2019)
05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

Hijlko

Op dit moment is voor de 2020.3 versie de kaartupdate "2017.12.1 Update 5" beschikbaar waarmee je dus van "2017.12.1 Update 4" (of ouder) kan updaten naar versie "2017.12.1 Update 5". Ik had de hele kaart gereset maar evengoed blijven de updates dan beschikbaar zodat het lijkt of de kaartreset niet de laatste versie binnen haalt incl. de updates.
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

amcam

Wanneer je via USB stick de kaart update uitvoert zoals beschreven (map update tool)
Krijg je inderdaad een hele reeks update's te zien...waarom 2017.x te zien, waarom best niet te lang over nadenken.
Kies gewoon voor de optie kaarten toevoegen, daar kan je onmiddellijk zien,
of je up-to date bent/of niet.(v 2020.03)

Zie afbeelding


05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

MarcelG

#20
Vandaag ook de 2020.03 update erop gezet. Toeval of niet. Later vandaag bij starten van de auto ging het connectsysteem 3x 'rebooten', nu een gereset systeem met alles in het engels en imperial, alle adressen weg, zenders, telefoon...  >:( Daar word ik niet blij van.

Nissanwielmonteur

Dat zet je toch gewoon weer op NL.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

lapalmeraie

Nou enkel die taal is het probleem niet Ton maar je bent blijkbaar alles kwijt!
Ook de telefoon verbindingen, je widgets,... alle instellingen. Hij gaat echt weer naar fabriek terug.

Ik had ook een leuke vorige week.
Dacht ook even te checken naar updates tijdens een langere rit. Er waren er inderdaad. Dus die allemaal binnengetrokken via de mobiele hotspot en de installatie ervan doorlopen. Duurde langer dan de rit dus thuis nog even met de draaiende motor staan wachten  ::)
Kreeg toen een oproep binnen en erna leek de installatie voltooid.

De volgende dag ging ik met de auto weg en verwachte me ook weer aan enkele reboots maar hij deed dat niet.
Dus kijk ik de mapversie na en krijg ik een melding dat er updates klaar staan en wel voor alle kaarten met als kaartnummer 2017.xx  :o :-!
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

lapalmeraie

Gisteren alsnog perfect gelukt, via USB maar via de "volledige kaartreset en herinstallatie". Laatste tab in de mapupdate tool.  \-/

Duurde maar een 12-tal minuten in de auto en geen enkele instelling verloren én nu inderdaad de nieuwste versie.
Ik ben daarmee ook van die vervelende melding af over iets met een beperkte toegangsweg. Elke keer als ik mijn erf op en af reed...  :-! ;D
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Solitaire

Ook bezig met de updates , van de software en tevens van de kaarten .
Software inmiddels naar 0818 duurt een kleine twintig minuten en geeft direct aan nieuwe update beschikbaar , zal 0821 dan wel zijn dus deze nog maar een keer doen apart dat de software niet gelijk de laatste versie updatet
De updates van de kaarten staan nu op de USB stick deze nog uploaden in de auto .
Ook meerder pogingen nodig gehad om de kaarten naar de USB stick te krijgen derde poging stonden ze er op .Tot nu veel gebruik gemaakt van het forum , dank voor de inbreng van de leden 👍