J11B kaartupdate lukt niet

Gestart door Daddy007, augustus 17, 2019, 16:59:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daddy007

Beste allen,
Zoals ik in het topic J11B softwareupdate al aangaf, lukt het mij niet een kaartupdate te doen via usb.

De softwareupdate lukte zonder problemen.

De connect is verbonden met internet via wifi op 2,4 ghz. Usb aangesloten in de wagen en kaartgegevens erop gedownload. De stick in de pc, map update tool gestart en dan krijg ik de melding "Navigatiesysteem nog niet geregistreerd" en kan dus niet verder.
Stick is 32 GB en geformateerd in ms dos fat 32.
Nu heb ik gemerkt dat er in de map "packages -> downloaded_packages_info niets staat.
Zou dat hiermee iet kunnen te maken hebben?
Alle hulp is welkom.
PS: Heb reeds contact gehad met Nissan België. Ze hebben gereageerd met een link naar de handleiding van de map update tool :-I

amcam

05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

peter-1


@Amcam,

Wanneer je de Europa kaart wil installeren, moet je dan eerst alle afzonderlijke landen weghalen?

of wordt dit automatisch gedaan,of blijven ze er zelfs opstaan ?

@Daddy007: wat zegt uw lokale dealer ervan ??   

Groet Peter
J11B-Tekna new + automaat DCT with dynamic pakket Magnetic red

Daddy007

@ amcam: dit is wat ik geprobeerd heb, maar krijg steeds de melding dat het navigatiesysteem niet is geregistreerd.

@ peter-1: Heb net een mail gestuurd naar de dealer, wacht op antwoord.

amcam

#4
Wanneer je kiest voor de kaart Europa 2018.x moet je reset uitvoeren, om deze op de USB kaart te plaatsen.
Wel eigenaardig wanneer de update is uitgevoerd, en je doet terug een controle update via USB  is het net of al die landen kaarten (2017.x) nog steeds op je systeem aanwezig zijn volgens mij is dit een bug.

Verwacht niet teveel van de dealer en Nissan helpdesk...moet je weken wachten op een reactie meestal zonder oplossing.
05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

peter-1

Citaat van: Daddy007 op augustus 17, 2019, 16:59:50 PM
Beste allen,
Zoals ik in het topic J11B softwareupdate al aangaf, lukt het mij niet een kaartupdate te doen via usb.

De softwareupdate lukte zonder problemen.

De connect is verbonden met internet via wifi op 2,4 ghz. Usb aangesloten in de wagen en kaartgegevens erop gedownload. De stick in de pc, map update tool gestart en dan krijg ik de melding "Navigatiesysteem nog niet geregistreerd" en kan dus niet verder.
Stick is 32 GB en geformateerd in ms dos fat 32.
Nu heb ik gemerkt dat er in de map "packages -> downloaded_packages_info niets staat.
Zou dat hiermee iet kunnen te maken hebben?
Alle hulp is welkom.
PS: Heb reeds contact gehad met Nissan België. Ze hebben gereageerd met een link naar de handleiding van de map update tool :-I

Ive,
Je zal er wel moe van worden.....maar probeer usb-stick en computer te schonen.
Daarna eerst naar account.app.nissan zoals hieronder opgegeven en volg precies deze pagina.daarna terus naar de QQ en download je huidige kaarten op je stick,terug naar oc en dan moet de stick herkend worden en krijg je gelijk een melding met 25 updates te beschikking of zo.


J11B-Tekna new + automaat DCT with dynamic pakket Magnetic red

Daddy007

Hoera!!

Deze morgen nog eens geprobeerd een kaartupdate uit te voeren.
Steek de stick in de connect, download de kaartgegevens, stick in pc en krijg prompt de melding dat er 32 updates zijn ;D.
Ik ben nu de kaart van Europa aan het downloaden en zal straks de update uitvoeren tijdens een ritje.
Ik weet niet hoe het komt dat het nu werkt ::), had een mail naar de dealer en Nissan Belgium gestuurd, maar die bleven zonder gevolg.
Heeft de dealer of Nissan Belgium de connect geregistreerd? Ik weet het niet.

Soit, het werkt nu en dat is het belangrijkste.
Bedankt iedereen om mee te denken :-

Groetjes,
Daddy007

amcam

Goed om te horen dat het gelukt is! :)
Succes ermee
05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

peter-1

#8
@Daddy007

Inderdaad,
en mijn ervaring is dat het nu blijft werken...
Heb vanmorgen ook de 16 gb kaartupdate 2018 gedaan (had niet eerder een 32 mb stick)
gelukt, en wanner is de stick nu in de pc stop zegt hij navigatie up-to-date.

echter zoals amcam al aangeeft geeft hij ook nog geinstallerde kaarten van 2017-update 2....

zal de stick een wissen en een nieuwe dump maken.....

Jammer dat er op de TOMTOM ook geen pagina staat waarop nissan systemen,en of een tomtom forum waar je vragen kan stellen hierover

groet,Peter
J11B-Tekna new + automaat DCT with dynamic pakket Magnetic red

amcam

Door het gebruik van TomTom kaarten en "Door-to-Door" is het een hele stap vooruit tegenover de vorige Navigatie met SD kaart.
Maar nog beter zou geweest zijn ook de om volledig voor TomTom te kiezen Engine + kaarten.
De TomTom GO app  op mijn Smartphone, navigeert veel subtieler en snelheidscontrole incl. trajectcontrole en 4 kaartupdates per jaar.
De kaartupdates bij het huidige systeem, zijn wel wat omslachtig en niet echt gebruiksvriendelijk, plus kaartupdate online frequentie kan beter.
Ik ben nu de navigatie Google maps via Android auto aan het uittesten, werkt tot nu toe ook niet slecht.
En heel snel bestemming ingeven spraak via "Google Assistant" wel geen snelheidscontrole.
Je kan dit ook gebruiken en navigeren met "Waze" indien de app op je smartphone staat.   
Volgens de laatste info zou in het nieuwe Qashqai model volledig voor Google gekozen worden!?

05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

peter-1


Ik heb de door -to-door app heb ik van mijn mobiel afgegooid.

Trok in een paar uur de batterij helemaal leeg.......

een nadeel van android auto vind ik dat je nog altijd met een kabeltje aan de slag moet......maar misschien verandert dit nog..
J11B-Tekna new + automaat DCT with dynamic pakket Magnetic red

Daddy007

De kaartupdate is geïnstalleerd en alles is picobello nu.

Ik kreeg vrijdag ook nog een telefoon van Nissan Belgium om wat meer details te weten over het probleem.

Vermits alles werkte konden ze uiteraard niets meer doen, maar toch goede service van Nissan Belgium. \-/

Had hen een mail gestuurd op 15/07 en een week later hebben ze gebeld!

peter-1

Ik begrijp dat je blij bent en niet verder vroeg ,maar ik zou graag nog willen weten :

Ik heb kaart-update Europa 2018-6 geinstalleerd en toch heten de kaarten 2017.12.update 2.

Je zou verwachten dat deze ook 2018-6 aangeven?  om maar niet te vragen naar de releasedatum van toekomstige versies.

Heb ook nog een vraag over de "premium realtraffic"  moet je daar je smartphone op hotspot zetten?
J11B-Tekna new + automaat DCT with dynamic pakket Magnetic red

Lexa330

Navraag bij Nissan over kaartupdates gaf het volgende antwoord:

"Van de kaartenleverancier, TomTom, hebben we begrepen dat medio februari/maart 2020 er een nieuwe update beschikbaar zal zijn."

allen een veilig, gezond en prachtig 2020!!!!!

Hijlko

#14
Zojuist ben ik voor het eerst mijn kaarten aan het updaten en heb de MapUpdateTool hier gedownload:
https://apps.nissan.navshop.com/nl_nl/pctoolwin.html
Ik heb een 64Gb USB 3 stick (exfat geformatteerd) in de QQ gestoken en de kaartinfo naar de USB stick laten wegschrijven. Vervolgens de stick in mijn laptop gedaan en de MapUpdateTool gestart. Die gaf aan dat mijn systeem kaarten 2017.12.1 had en dat er update van 2017.12.1 waren. Ik zag dat de kaarten van het NDS-type zijn. Dit soort kaarten gebruikt TomTom ook op de nieuwe TomTom app (niet de GO) voor android. Er worden daarbij wekelijks updates aangeboden van enkele mb's tot enkele 10-tallen mb's per land of landsdeel. Periodiek is er dan een volledige update van dat land(sdeel). In de mapupdatetool koos ik vervolgens de optie Kaarten toevoegen en dan een volledige kaartreset en update waarna 2019.03 werd gedownlaod (16,52GB). Ook die zal ws kleinere updates krijgen zonder het versienr te wijzigen. Volgens mij is dat juist het principe van de NDS kaarten dat die bijna wekelijks een kleine update kunnen krijgen. Ik ga straks de kaarten op mijn QQ zetten en over een week (of 2) weer kijken of er updates zijn. Als er weer kleine updates zijn, dan is het systeem kennelijk toch helemaal bij. Ben benieuwd of de juiste snelheid dan ook weergegeven wordt. De update duurde 21 minuten. Als je vervolgens opnieuw in de tool bij de geinstalleerde kaartversies kijkt, geeft ie nog steeds 2017.12 aan




QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019