J11B software update

Gestart door Lexa330, mei 14, 2019, 17:50:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter118

#90
Citaat van: MarcelG op april 12, 2021, 08:15:09 AM
Citaat van: Peter118 op april 11, 2021, 17:33:46 PM
Citaat van: MarcelG op april 10, 2021, 17:14:26 PM
Er is een navigatie kaart update via de Map Update Tool: Europa 2020.09.
Geeft op het connectsysteem 15041-0-8 (was bij mij voorheen 15041_0_6).
In mijn nieuwbouwwijk heb ik nu eindelijke huisnummers bij de straten.

Kaartversie is bij nu ook 15041-0-8 na de update.
Wat is jouw software versie? Mijn qashqai j11b heeft 0818.

Software is 0821; die is al een tijd geleden beschikbaar gekomen.

Dank voor je snelle reactie, Marcel. (en Ton)

Kan de software update via een USB-stick geupdate worden, net als de map updates? Of moet dat persé via WiFi?

srna513006

Voor zo ver ik het nu kan bekijken is een Systeem-Update alleen via WiFi mogelijk.
Ook al zou het via USB kunnen is het de vraag waar je de Update file dan vandaan moet halen, in de handleiding staat er in elk geval hier niets over.

QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Peter118

#92
@srna513006

Dat idee had ik ook. De kaartupdate ging prima via USB, maar de softwareupdate zal ik zeer waarschijnlijk via WiFI moeten doen. Morgen maar eens proberen.

MarcelG

Na de laatste kaartupdate gaat bij starten van de auto, de andere dag, het connectsysteem een keer of 5 herstarten en bij de 6e keer is alles terug naar fabrieksinstellingen, incl. alles in het engels, miles, al je adressen, etc. weg.  :-I
De vorige keer had ik dat ook al.
Hebben meer mensen hier last van?  ???

srna513006

Ik heb dier ervaring althans niet maar het gaat hier nu om 2 verschillende dingen, de kaart update en de systeem update en deze topic gaat om het laatste.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

gompietje

Op de Duitse site lees ik ook dat dit probleem vaak voorkomt ze hebben daar een oplossing voor gevonden geloof ik ::)
Kijk maar even in deze discussie


7 April 2021
#2.421
Passenger schrieb:
So, ich hab das Update jetzt auch mal gemacht, wieder als vollständiges Karten-Reset und diesmal hatte ich aber keinen vollständigen Absturz des Connect am Folgetag, so wie es sonst immer war. Allerdings habe ich diesmal nach Fertigstellung des Karten-Updates gleich durch gedrückt halten des Powerknopfes am Connect einen kontrollierten Neustart ausgelöst. Ob das jetzt hilfreich war, weiß ich zwar nicht, aber bei den letzten Updates hab ich das nicht gemacht und anschließend Probleme. Also hab ich das mal so probiert.
Habe gerade auch die neuen Karten (Kartenversion: 15041_0_8) per komplettem Kartenreset aufgespielt und dann das Connect zwangsweise wie von Passenger beschrieben neu gestartet. Es scheint diesmal geklappt zu haben ohne dass alle Einstellungen auf Werkseinstellungen zurückgesetzt wurden.
Zeitbedarf für Download und Überspielen auf USB 3.0 Stick am PC: ca. 45 min. Karteninstallation vom USB-Stick auf Connect: ca. 25 min.
Danke @Passenger für den Tipp mit dem Neustart !!

MarcelG

Citaat van: gompietje op april 15, 2021, 09:59:36 AM
Op de Duitse site lees ik ook dat dit probleem vaak voorkomt ze hebben daar een oplossing voor gevonden geloof ik ::)
Kijk maar even in deze discussie

Dank je; na de update van de kaart dus even zo'n 12 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden tot deze uit gaat en daarna weer starten. Ga het proberen.

b.bosman

De kaart update kan gewoon vanuit het systeem via de Wifi.
Mij lukt alleen de update van het systeem zelf niet via de wifi.

Peter118

Gisteren de software(systeem) update via WiFi kunnen updaten naar 0821. De kaart update had ik eerder al uitgevoerd.

Originaltroi

Ik zit nu in de auto een kaartupdate uit te voeren via wifi.
Wat een frustratie... ten eerste: als je meerdere kaarten (gebieden) kiest, wordt elk gebied afzonderlijk gedownload.
Hij begint met downloaden en meld "X minuten resterend"... maar als hij klaar is begint de volgende kaart en opnieuw X minuten resterend. Het is toch niet zo moeilijk om gewoon de totale tijd weer te geven !
Ten tweede: ik sta 2 meter van mijn wifi router. Met laptop heb ik minimaal 50mb/s... hoe kan de Qashqai dan 10 min. of meer doen over een update van niet eens 1gb ?

Volgende keer maar gewoon via USB

Nissanwielmonteur

Maandagochtend humeur

Ook goedemorgen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Peter118


Hijlko

Bij elke volgende update kiezen voor een volledige kaartreset (vanaf usb) gaat het snelste. Een USB 3 stick gaat ook net iets sneller, hoewel de QQ usb 2 is. De controller van een usb3 stick verwerkt de data sneller.
QQ 1.3 Tekna+ DCT 30-10-2019

b.bosman

Dat is denk ik verbeelding. Of je nu een usb 2.0 of 3.0 gebruikt de snelheid is gelijk. Beperking zit hem in de 2.0 aansluiting.