J11B software update

Gestart door Lexa330, mei 14, 2019, 17:50:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vand.m

@Lexa Nee had ik niet naar gevraagd.
Maar je kunt ook informeren bij Nissan NL of bij de dealer.
Maar ik denk dat het antwoord zal zijn dat Navigatie kaarten altijd 1 of 2 jaar achter lopen.
Maar suc6.

Lexa330

ja dat zal het antwoord zijn. maar omdat ze nu via wifi updates geven zou je verwachten dat ze, net als het tomtom kastje 4x/jaar, de kaartsoftware recenter kunnen geven

T&T

We hebben een topic SD kaart waar ook dit probleem tot in den treuren aanbod gekomen is.
Of het nu over de Connect 1 of Connect 3 kaart update gaat, er is niets veranderd.

Dan de heilige Tom Tom of de zogenaamde A merken zoals Audi, Mercedes, enz.... hebben ook geen kaarten van een halfjaar jong.
Mijn zoons rijden zakelijk een Tom Tom en rijden ook her en der in het weiland.

De kaarten kunnen niet up to date zijn zoals we zouden willen.
De nieuwe Connect zou meer up to date kunnen zijn, dus een vraag.

Hoevaak komt het voor dat het adres niet bekend is waar je heen moet ?

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Lexa330

met alle respect.......maar jouw opmerking over de vergelijking van mijn kaartsoftware updates is een totaal verschillende als je kijkt tussen de sd variant en de huidige wifi variant, waarom?

een sd kaart kan inderdaad oudere data bevatten omdat tomtom de kaartinfo moet omzetten in een data die de nissan kan verwerken, daarna moet Nissan die de sd kaartjes gaat leveren.....met tomtom een overeenkomst maken hoevaak die kaartjes (up to date) gemaakt moeten worden (lees kost geld)
Nissan zal deze sd kaartjes niet elke 4 maanden laten maken want
1) dan blijven ze met de schade van oude onverkochte sd kaarten zitten
2) het maken van sd kaarten kost geld en hoe minder sd kaarten des te kleiner het verlies van kapitaal


nu.....tomtom software in de nieuwe qashqai die via de wifi te updaten is!!!
via wifi betekent
1) geen extra kosten voor produceren van sd kaarten hardware
2) je blijft nooit met oude sd kaarten zitten

dus.....perfect om het via wifi te doen omdat je dan wel veel updates kan geven zonder kapitaalverlies

vandaar dat je in het oude tomtom kastje ook 4x/jaar de laatste kaarten kun krijgen.
mijn vraag waarom de wifi kaarten in mijn auto dan nog van 2017 moeten zijn vond ik wel een rechtvaardige


zojuist met Nissan Ned ge-chat via de pc. die gaven aan dat ik eerst naar mijn dealer moest met deze vraag en als die er geen antwoord op had, dat ik dan weer bij hen kon aankloppen zodat ze met mijn vraag verder konden helpen (paarse krokodil!!!)
na wat aandringen gaan ze het toch, zonder mijn tussenstap naar de dealer, intern uitzoeken en sturen ze mij hierover antwoord.

Ik zal het tzt op het forum meedelen voor degenen die het willen lezen

amcam

Ben heel benieuwd, begrijp het ook niet.
Heb Tom Tom Android app "GO" op mijn Smartphone en krijg 4 x per jaar aan gratis update.
Nu Nissan Navigatie systeem zonder SD kaart status kaart 2017.12
Heb ondertussen ook bij Nissan België navraag gedaan betreffende inhoud sofware update 0804 naar 0808
Maar het antwoord hier op kan weken duren....
05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

T&T

@ Lexa 330

Klopt gewoon wat je schrijft en ben het ook met je eens.
Ik wilde alleen aangeven dat je bij Nissan nog steeds van het kasje naar de muur gestuurd word en dat ook de verkregen WiFi update misschien niet dat is wat je er van verwacht.
Maar dit laatste is een (vermoede/aanname) van me.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

amcam

Ik vraag me af wat een dealer hiermee te maken heeft, de update's komen binnen via WIFi
Ik  weet niet waar klantenservice van Nissan gevestigd is, maar denk dat het ergens een call center is, die alles zelf moeten navragen...!?
05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

Lexa330

geweldig mannen!! dank voor de snelle reacties en hou jullie op de hoogte!!

amcam

#23
Na contact opname met Nissan België heb ik een link gekregen om een kaartupdate uit te voeren.
Werkt niet via WiFI wegen de grootte van het bestand.
Hier de link terugvinden van de MAP UPDATE TOOL : https://apps.nissan.navshop.com/nl_be/pctoolwin.html

Dit heb ik ervan gemaakt:
Stap1: (voor Windows PC / bestaat ook voor Apple IOS
Na installatie "MAP UPDATE TOOL"
Stap 2: Gebruik een USB stick van 32 GB en formatteer in FAT32
Stap 3: Start u navigatie systeem in de auto en plug de USB stick in, kies navigatie update via USB,
het systeem plaatst de gegevens van u NAV systeem op de stick
Stap 4: Plug de USB stick in uw PC en start  "MAP UPDATE TOOL"
Stap 5: Er gaat een klein scherm open waarop het aantal mogelijke update's (landen versies verschijnt)
kies beheer kaarten, hier door gaat het update scherm open en kan je zelf kiezen.
Stap 6: download met de kaart update, komt rechtstreeks op uw USB stick terecht
voor de kaart Europa heft het bij mij heeft dit toch wel ongeveer 1 uur geduurd!
Stap 7: Plaat de USB stick nu terug in de auto en kies kaart update via USB stick
De aangegeven tijd is ong. 14 minuten maar reken op ong. 20 minuten!
BELANGRIJK: het contact mag niet afgezet worden, ik heb veiligheidshalve de motor laten draaien. 

Heb deze werkwijze toegepast en heb nu de kaart Europa 2018.6 (16,06 Gb)
De kaarten van de individuele landen zijn allemaal 2017.12 en een kleine update Europe 2017.12 update 2 (+- 83 mb)
Wel raar om te zien welke kaarten er in het systeem van de auto zitten!? (klopt vlgs mij niet)
Veel plezier.....











05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

FOX

Ik ga het gelijk proberen, bedankt voor je uitleg :D \-/ \-/ \-/ ;)

FOX

Jammer ik kom niet voorbij stap 2,
Plaats de USB-stick in het navigatiesysteem van je voertuig.
Selecteer Info op de onderste menubalk van het navigatiesysteem. Die zie ik helaas niet :neen:
Jammer maar helaas.

amcam

Deze kaart update methode, is wel voor het nieuwste systeem met TomTom kaarten! (zie foto)

05/2014 Qashqai Connect  J11 - 1.2 Dig-t
03/2019 Qashqai Tekna     J11B -1.3 Dig-t

FOX

Okeeee duidelijk weer, dacht dat het ook voor mijn QQ gold, dan toch maar ff dealertje bellen of de kaart update voor de mijne er al is :D \-/ ;)

J@n


Nissanwielmonteur

Ik had nog wel een V3 voor je gehad.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!