ECO knop telkens opnieuw indrukken.

Gestart door vand.m, februari 27, 2019, 13:13:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Ik heb het langer getest en rij met eco zeker niet zuiniger. Buiten dat rijd het ook voor geen meter.
Ik kan hem gelukkig wel uit zetten.
Eerst een 1.2 Tekna en nu een 1.2 Tekna Xtronic met panoramadak. Verkocht en nu in het bezit van een Opel Grandland X Business Exclusive automaat.

vand.m

@ deusjevo
Dat is ook zo.
Maar wie heeft er een gecontroleerde test omgeving en dan ook nog onder constant dezelfde omstandigheden.
Het zal altijd een ongeveer berekening zijn.
Maar wellicht zijn grote verschillen wel te zien.
Als ik bij een redelijk gelijkblijvende  buiten temperatuur en een ongeveer gelijkblijvende vaste ritten opeens van bijv. 1: 12 naar 1:6 gaat heb je beetje een aanwijzing.
Helemaal precies is idd niet te doen.

J@n


Nissanwielmonteur

Volgens mij halen we hier 2 dingen door elkaar. Een stop/start systeem en een ecomodus knop van een automaat.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

lapalmeraie

Ik zie een groot zwart vierkant hierboven  :-  :-X

Misschien beide topics ook maar ineens samenvoegen over die ECO stand permanent uitzetten?

In ieder geval heeft die sensor onder de motorkap daar idd weinig mee te maken volgens mij.
Wél zou je die S/S module van duncho eventueel kunnen gebruiken voor het onthouden van de laatste keuze.
Ik denk dat het weinig verschil maakt of hij dit voor de S/S of voor de ECO moet doen, de werking zal hetzelfde zijn.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

srna513006

Ook ik vraag mij af hoeveel waarde je aan de ECO Modus moet hechten.

Bij de Start / Stop Modus kun je nog zien hoeveel CO2 je hebt gespaard, voor wat het waard is.
Ik heb weliswaar in ruim 4 jaar tijd bij 35.000 km (!) ruim 8 kg CO2 bespaard maar dan vraag ik mij nog af hoeveel je dan op een andere plaats weer extra verbruikt.

De mogelijke besparing van de ECO modus is naar mijn mening nauwelijks of helemaal niet te meten.
De besparing is immers sterk afhankelijk van je eigen rijstijl en de locale omstandigheden.
Vandaag is het droog en vooral windstil weer en morgen regent het pijpenstelen en staat er harde wind en dat scheelt een jas in het brandstofverbruik.
Ik denk dat dit soort besparingen voor de Bühne is en dus puur commercieel en in de praktijk niets voorstelt.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020