Weergave mappen op USB

Gestart door barranco, december 24, 2018, 00:17:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

barranco

Ik loop in mijn Qashqai Connect tegen het volgende probleem op.

USB-stick 64 GB, FAT32 geformatteerd, 17 GB gebruikt.
Alle cd's in eigen mappen (zie screendump), per map een bestand 'folder.jpg' hetgeen de cover van het album is (225 x 225 pixels, 96 dpi, gem omvang bestand 32 KB) .

Ondanks deze indeling worden tijdens het afspelen van "Alle mappen"  in de "Mix"-mode:
1) vaak albums overgeslagen en
2) wordt van diverse albums de cover niet getoond, terwijl het genoemde bestand 'folder.jpg' er wel is.

Iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe?

Hanno

Ik weet zo niet of jij over mp3 bestanden praat, maar als je het plaatje op het scherm wilt zien moet het plaatje in het mp3 bestand zelf verwerkt zijn. Ik heb dit probleem zelf ook gehad en heb de plaatjes aan ieder mp3 bestand toegevoegd met het programma tag&rename.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

barranco

Dag Hanno,

bedankt voor jouw reactie. Het zijn inderdaad allemaal mp3-bestanden die per album in een eigen folder staan. Iedere folder heeft maar één bestand erin dat 'folder.jpg' heet en dat is de (gedownloade) cover.

Het door jou genoemde Tag&Rename kende ik niet en dat heb ik dus ook nooit gebruikt. Ik ga dit morgen proberen en kijk of dit verschil maakt.

Het blijft tegelijkertijd wel raadselachtig voor mij dat ik zonder Tag&Rename ooit gebruikt te hebben van de ene map wel de cover in de display krijg en van de andere alleen het generieke muzieksleutel-embleem.

Ik kom erop terug,

Raymond

barranco

Hanno,

Ik heb mbv Tag&Rename de (niet automatisch het cover-plaatje tonende) mappen onderhanden genomen en het werkt exact zoals jij aangaf!
Bedankt.

Hanno

Géén dank, mooi dat het opgelost is  \-/
Ik vond dit zelf ook erg storend toen ik hier tegenaan liep  :yep:
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

robv2

Citaat van: barranco op december 25, 2018, 12:13:25 PM
Hanno,

Ik heb mbv Tag&Rename de (niet automatisch het cover-plaatje tonende) mappen onderhanden genomen en het werkt exact zoals jij aangaf!
Bedankt.

Het overslaan van files en mappen kan komen omdat speciale leestekens niet worden begrepen door de Qashqai.
Tag&Rename probeert het voor je op te lossen door Unicode goed weg te schrijven. Zorg in ieder geval dat het vinkje bij option/tags/Write Unicode tags in ID3v2 aan staat. Lukt het niet,  zet dan accentjes om naar gewone letters. (bijvoorbeeld Bubblé --> Bubble)

barranco

Dag Rob,

dat vinkje had ik zo staan en er worden nu inderdaad geen mappen meer overgeslagen. Puik werk!
Raymond