Andere radio head unit geplaatst

Gestart door defer, november 29, 2018, 11:11:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

defer

Dit is mijn 3de nissan en ik was nooit echt tevreden over radio GPS connect systeem. Daarom heb ik een android head unit geplaatst.
Aangekocht via Ali en zonder problemen aangesloten.  Het was gewoon plug en play.
Heeft me wel ongeveer 350 euro gekost. Er is nog een DAB+ stick onderweg.
Deze werd het  : Car 2 din android 10.2'' IPS screen GPS for Nissan X-trail 2013+ autoradio navigation head unit multimedia 4Gb+32Gb 64bit Android 8.0 PX5 8-Core.
Eveneens compatible voor Nissan Qashqai.
(https://www.aliexpress.com/item/Car-2-din-android-GPS-for-Nissan-X-trail-2013-autoradio-navigation-head-unit-multimedia-2Gb/32794435887.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d6d4c4dVNyjNY)




Ik wil geen reclame maken maar eindelijk zet ik gelijk welke NAV op mijn android 8 radio. Momenteel rij ik met WAZE full screen en het werkt perfekt.
Eveneens heb ik een custom rom erop geflashed van dit forum : https://forum.xda-developers.com/android-auto/mtcd-software-development/rom-hal9k-rom-3-mtcd-e-head-units-t3847477

Er zijn andere roms van o.a. Malaysk en Hal9k. Persoonlijk vond ik Hal9k's rom beter, maar is zoals ik zeg, persoonlijk.

Ik kon niet meer wachten op NISSAN.  :) :) :)


Nissan Qashqai visia 1.5 diesel, ingeschreven 2007/03
Nissan Qashqai 360 1.6 benzine ingeschreven 2014/01 (model tot 2013)
Nissan X-Trail n'connecta 1.6 benzine, ingeschreven 2018/3

lapalmeraie

Ziet er strak uit!
Maar dus ook geen AVM meer?
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

defer

#2
Around View Monitor (360) werkt perfect.
Alles werkt, ook de knoppen aan het stuur, plug en play.
Android 8 erop, net een tablet van 10.2 inch.
Voice recognition, radio, carwebguru launcher (of andere), gmail, sms, bluetooth gsm, wifi (4g module of naar gsm hotspot,........................)
gewoon perfekt.

ziehier : https://www.youtube.com/watch?v=iYjhO4Rthtg
Nissan Qashqai visia 1.5 diesel, ingeschreven 2007/03
Nissan Qashqai 360 1.6 benzine ingeschreven 2014/01 (model tot 2013)
Nissan X-Trail n'connecta 1.6 benzine, ingeschreven 2018/3

emiel10

Ziet er heel gaaf uit, ik blijf alleen een beetje huiverig voor Android. Ik kan daar niet echt vriendjes mee worden. Afgelopen weekend voor het eerst de navi in de QQ op een lange rit gebruikt en bij schiphol raakt hij de weg kwijt terwijl die wegen toch niet echt heel nieuw zijn, dat is wel jammer natuurlijk. Verder valt de beeldkwaliteit bij inparkeren een beetje tegen en dat schijnt beter te zijn bij de AM radio's. Maar of het allemaal net zo soepel werkt voor de rest vraag ik me een beetje af.

Pat

Ik heb er ook al een aantal keer naar gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en van de meesten zijn er geen of maar 1 verkocht. Hoe is het geluid bij deze t.o.v. de originele unit?
Die Dab stick, waar stop je die in? aan de achterkant van de unit?
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

defer

@emiel10, Nav van nissan is goed maar de kaarten zijn verouderd en updates laten te lang op zich wachten.
Op de android kun je meerdere apps draaien, ik denk aan tomtom, Sygic, Igo, ... Ikzelf zoals hierboven vermeld draai WAZE en dit werkt perfekt via hotspot GSM. Steeds laatste kaarten en verkeersgegevens.

@Pat, als je een bekend (chinees) merk koopt kun je updates verwachten van de ROM, bijvoorbeeld de mijne die een DASAITA is.  De radio op zich is van china bij de vele merken dezelfde, maar de ondersteuning is anders.

De DAB+ stick komt achteraan in usb kabel en andere kant van de stick komt kabel van dab antenne.  Bij mijn auto heb ik DAB antenne in dak verwerkt en kan ik fakra kabel gebruiken.
Het geluid is beter en kan versterkt worden met verschillende programma's, in mijn ROM zit bijvoorbeeld "sound improver" ViPER4Android FX by @Team_DeWitt.

echt wel de moeite t.o.v. de connect.
Nissan Qashqai visia 1.5 diesel, ingeschreven 2007/03
Nissan Qashqai 360 1.6 benzine ingeschreven 2014/01 (model tot 2013)
Nissan X-Trail n'connecta 1.6 benzine, ingeschreven 2018/3

Pat

Ik zou er dan nog zo'n Apple Carplay dongle bij nemen, aangezien wij alleen iPhones hebben.
Toch maar eens verder in verdiepen!  :)
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

Wilbert

Ziet er fraai uit met het grote scherm! En je rijdt prettig real time. En de investering is toch goed te doen. Zelf ook in korte tijd gehecht geraakt aan Waze. Op het duitse Qashqaiforum.de staat trouwens ook veel goeds over de Daisata.

Met dit vermogen zou je de luisterkwaliteit met betere speakers naar believen nog wat kunnen upgraden, maar da's een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk. Veel plezier met dit leuke speeltje.

brandweer

ik heb ook een Chinese radio en ben inderdaad blij dat ik mijn kaarten en operating system makkelijk up to date kan houden.
Maar ik ben geinteresseerd in jouw DAB+ stick. Werkt die ook op een radio met windows CE systeem? en moet je die alleen achter in de radio plaatsen om DAB+ zenderontvangst te krijgen??

Primera P11

Het ziet mooi uit.
Maar al die technische handelingen van stickjes en hotspots en diverse bestandsnamen doen mij de moed in de schoenen zakken.

Ik wil gewoon een adres intypen en dan moet de NAV me er heen brengen.

Niks voor mij dus die andere radio's.

Vandaar ook geen auto met een ingebouwde navi meer.
Gewoon de tomtom er weer in.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

defer

#10
@ brandweer

ik heb geen idee of de stick werkt op een windows CE systeem.
Bij mij moet je deze gewoon in USB steken en aan ander kant stick komt de aansluiting van de DAB antenne. Op de radio moet je de DAB applicatie hebben draaien om radio te kunnen luisteren.


Citaat

Edit:
Topic aangepast. Citaat verwijderd. Niet citeren binnen dezelfde pagina of 5 a 10 berichen.
Lees daarvoor het topic  "Enkele regeltjes"
Moderator T&T
Nissan Qashqai visia 1.5 diesel, ingeschreven 2007/03
Nissan Qashqai 360 1.6 benzine ingeschreven 2014/01 (model tot 2013)
Nissan X-Trail n'connecta 1.6 benzine, ingeschreven 2018/3

tweakradje

Goed gedaan man! Ga ik bij mijn volgende auto zeker ook doen. Geen fabrieks radio meer!

Arround View signaal komt van het Arround View kastje en is 1 CVBS tulp stekker. Hoorde dat het lastiger was om de enkele achteruitrijd camera aan de praat te krijgen.

Heb je de bestaande GPS en FM antenne gebruikt? Daar moet n.l. nog per antenne een verloopstekkertje bij. Weet de naam even niet meer uit mijn hoofd. Meerdere fabrikanten gebruiken deze stekkers.

Voor de audio versterker moet je letten dat er een tda7850 mosfet IC in zit (die heb je ook). Die geeft redelijk geluid. In elk geval beter dan de Nissan unit.

Via USB kan je van alles aansluiten. TV, DAB+, Harddisk, USB Camera als DVR, etc.

Zelf zou ik voor een goedkoper systeem gaan. Maar dat is een keus.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

defer

#12
@tweakradje,

bedankt.
Er zit inderdaad een canbus kastje bij de radio waardoor jouw merk van auto compatibel is. Knoppen aan stuurbediening en 360 camera. Gelukkig allemaal plug en play anders was het me eerlijk gezegd niet gelukt.

De verloopstekker voor radio en GPS antenne heet ''FAKRA" kabel : ziehier een link https://www.aliexpress.com/item/1PC-Antenna-Adapter-Plug-Fakra-Z-M-to-SMA-M-Connector-Cable-For-Car-GSM-GPS/32850029025.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.61544c4d2cCDiU

Goedkoper kan, maar best een bekend merk voor de support via het bekende forum XDA-developpers, waar je verschillende rom updates vindt. Daar vind je eveneens uitleg over enkele achteruitrij camera die zij dan compatibel maken via hun roms.
Nissan Qashqai visia 1.5 diesel, ingeschreven 2007/03
Nissan Qashqai 360 1.6 benzine ingeschreven 2014/01 (model tot 2013)
Nissan X-Trail n'connecta 1.6 benzine, ingeschreven 2018/3

tweakradje

@defer

Ja dat is de naam: FAKRA

Snap dat je graag support wilt en XDA is "the place to be" wat dat betreft. Of 4pda.ru. Ben met beide zeer bekend  ;)

http://4pda.ru/forum/index.php?showforum=636

Vind de interface er erg goed uitzien. Ik hou hem even in het achterhoofd!
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Pat

@defer, bevalt ie nog steeds goed? Nog nieuwe zaken tegengekomen die problemen opleveren?
Vroeg me af, jij had ook de DAB+ usb stick besteld he? Had je die al binnen en geinstalleerd? Sluit je daar gewoon de antennekabel op aan, of moet je een aparte antennekabel gaan leggen en ontvang je nog wel RDS FM radio?
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit